Dialogai2Antroji dialogo klubo sesija įvyko š. m. lapkričio 25 d., kur buvo aptarta skaitmeninių technologijų reprezentacinė ir informacinė funkcija. Reprezentacinė funkcija naudojama perduoti ir gauti informaciją, apima kalbos vartojimą dalijantis žiniomis, aprašant įvykius ir faktus. Ši funkcija yra itin svarbi komunikacijai ir ugdymui. Ji atitinka Michael Halliday’aus koncepciją, nes leidžia skaitmeninėmis priemonėmis skleisti ir įgyti informaciją, o tai ypač svarbu švietime, moksliniuose tyrimuose ir informavime skaitmeniniame amžiuje. Informatika, kaip ir kalba, yra ne tik išraiškos, bet ir problemų sprendimo priemonė, o gerai išvystyti IT įgūdžiai yra būtini kasdieniame gyvenime ir sprendžiant šiuolaikinius iššūkius, tokius kaip ekologiškumas ir aplinkos tvarumas. 

DIGITAL FIRST projektas siūlo naują požiūrį į informatikos mokymą, kuriame pagrindinis tikslas – praktiškai pritaikomi IT įgūdžiai. Ilgą laiką užsienio kalbų mokyme vyravo struktūralizmas, tačiau pereita prie funkcionalizmo, orientuoto į prasmingą kalbos vartojimą. Tai leido mokiniams lengviau įsisavinti kalbą ir labiau įsitraukti į mokymosi procesą. Profesorės Aušros Kazlauskienės pranešime buvo aptariami šiuolaikiniai pedagoginiai metodai ir strategijos, siekiant sukurti įtraukią mokymosi aplinką, atsižvelgiant į technologijų spartų vystymąsi.

Diskusijoje buvo nagrinėjami trys pagrindiniai klausimai:

  1. Kaip mokiniai tvarko faktinę informaciją ir dalijasi ja naudodamiesi skaitmeniniais įrankiais? Mokiniai naudojasi įvairiomis platformomis, tokiomis kaip Messenger, Discord, Teams ir Google Office, kad dalintųsi informacija. Pabrėžta pokalbių grupių (chat) kultūros svarba, siekiant išvengti pašalinių žodžių ir lengviau rasti reikiamą informaciją.
  2. Kokius metodus mokiniai naudoja norėdami geriau suprasti informaciją iš skaitmeninių medijų? Dažniausiai mokiniai naudoja dirbtinį intelektą (DI), tokius įrankius kaip ChatGPT, Gemini ir Colab. Be to, mokiniai dažnai renkasi vaizdo įrašus, ypač YouTube filmukus, kad geriau suprastų pamokas ir turinį. Vaizdinė informacija šiuolaikiniams mokiniams yra natūraliau suvokiama nei tekstas.
  3. Kaip mokiniai naudoja skaitmeninius įrankius, kad paaiškintų sudėtingas sąvokas kitiems? Mokiniai retai nori aiškinti kitiems, tačiau, naudodami technologijas kaip Google Docs ir DI, jie jaučiasi pasitikintys savimi ir gali lengviau paaiškinti sąvokas. Naudojant technologijas, tokias kaip Microsoft Translator ar Google vertėjas programos, kalbos barjeras tampa nebeproblema, o įrankiai, kaip GeoGebra ir Wolfram, padeda mokytis matematikos, geografijos, fizikos ir chemijos.

Diskusija parodė, kad skaitmeninės technologijos ne tik padeda mokiniams tvarkyti ir dalytis informacija, bet ir suteikia galimybių geriau suprasti ir aiškinti sudėtingas sąvokas.

Daugiau apie DIGITAL FIRST projektą žiūrėkite projekto svetainėje https://digitalfirstnetwork.eu

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos