Edukologija

 Priėmimas į Vilniaus universiteto doktorantūros studijas vyksta VU nustatyta tvarka.

Daktaro disertacijų tematikos ir galimi vadovai 2025 m.

Disertacijos tematika

Tematiką įgyvendina ir doktorantams galėtų vadovauti šie mokslininkai

Švietimo organizacijų veiklos (ugdymo procesų) kokybės tobulinimas tvarių pokyčių kontekste
Improving the quality of educational organisations' activities (educational processes) in the context of sustainable change
Prof. dr. Renata Bilbokaitė
Įkūnyto profesinio tobulėjimo ir augimo projekcijos mokytojų rengimo bei reflektyvios profesinės veiklos kontekste
Projections of Embodied Professional Development and Growth in the Context of Teacher Education and Reflective Professional Practice
Prof. dr. Remigijus Bubnys
Pedagogika ir didaktika
Pedagogy and Didactics
Prof. dr. Nijolė Burkšaitienė
Pedagogika
Pedagogy
Prof. dr. Lilija Duoblienė
Doc. dr. Irena Stonkuvienė
Švietimo kultūra
Culture of education
Prof. dr. Lilija Duoblienė
Doc. dr. Irena Stonkuvienė
Įrodymais grįstas pozityvaus elgesio konstravimas įtraukiajame ugdyme
Evidence-based construction of positive behaviour in inclusive education
Doc. dr. Renata Geležinienė
Skaitmeninių inovacijų potencialo taikymas fizikos mokymo tobulinimui
Applying the Potential of Digital Innovation in Development of Physics Teaching
Doc. dr. Vaiva Grabauskienė
Ankstyvasis matematikos ir informatinio mąstymo mokymas ir mokymasis
Early teaching and learning in mathematics and computational thinking
Prof. dr. Aušra Kazlauskienė
Kaip sudominti šiuolaikinį mokinį? Žvilgsnio sekimo technologijos pritaikymas neuropedagoginiuose tyrimuose analizuojant ugdomojo turinio ir kognityvinių procesų sąveiką
How to Engage the Modern Student? The Application of Eye-Tracking Technology in Neuropedagogical Research for Analyzing the Interaction Between Educational Content and Cognitive Processes
Doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė

 

Informacija stojantiems į Jungtinę Edukologijos mokslo doktorantūrą 2024 m.

Atviro konkurso į edukologijos mokslo krypties doktorantūros studijas Vilniaus universitete 2024 m. sąlygos ir tvarka.

Į edukologijos mokslo krypties doktorantūrą kandidatai priimami atviro konkurso būdu. Atvirame konkurse gali dalyvauti asmenys, turintys magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam prilygintą aukštąjį išsilavinimą.

Prašymai leisti dalyvauti konkurse stojant į doktorantūrą pateikiami VU doktorantūros ir rezidentūros skyriui kartu su jo nustatytais dokumentais nuo gegužės 2 d. iki birželio 24 d. 24.00 val. adresu https://www.vu.lt/studijos/doktoranturos-studijos/priemimas-dokt

Doktorantūros komitetui pretendentas iki birželio 20 d. (imtinai) turi pateikti:

  1. Mokslinį projektą el. paštu – ;
  2. savo straipsnius, konferencijoje skaitytus pranešimus, mokslo konkursuose premijuotus darbus ir kt. ar jų kopijas el. paštu –

2024 m. birželio 28 d. 11 val. 208 aud. stojantieji kviečiami dalyvauti mokslinio projekto vertinimo komisijos posėdyje. Posėdžio metu pretendentas prašomas atsakyti į komisijos narių klausimus.

Ateidami  į pokalbį stojantieji turi atsinešti savo mokslo darbų kopijas (jeigu turi).

Reikalavimai moksliniam projektui

REKOMENDACINIAI REIKALAVIMAI MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTUI

1. Stojančiojo į doktorantūrą mokslinio tyrimo projektas (toliau – Projektas) yra savarankiškas mokslinis darbas, kurio tikslas yra atskleisti autoriaus mokslinius gebėjimus, kūrybiškumą, metodologinį pasirengimą, motyvaciją, teorinį pasirengimą bei praktinę patirtį, taip pat konkretų mokslinį įdirbį pasirinktoje tematikoje.

2. Moksliniame projekte turi būti apibūdinama ketinama gvildenti mokslinė problema, įvertinamas jos aktualumas bei dabartinė išnagrinėjimo situacija, apibrėžtas darbo tikslas ir uždaviniai, nurodomos galimos jų sprendimo kryptys ir būdai.

3. Projektą turi sudaryti šios dalys:
•    ĮVADAS. Jame atskleidžiamas temos aktualumas, naujumas, kodėl šią temą yra būtina tirti, suformuluojama problema, planuojamos disertacijos objektas, tikslas ir uždaviniai, gali būti suformuluotos ir hipotezės ar ginamieji teiginiai.
•    LITERATŪROS APŽVALGA. Šioje dalyje apžvelgiamas temos ištirtumas Lietuvoje ir pasaulyje, atskleidžiama, kaip disertacija galėtų papildyti jau atliktus tyrimus.
•    METODOLOGIJA. Šioje dalyje aptariamos teorinės prieigos,  galimi tyrimo metodai ir eiga, paaiškinama, kaip bus analizuojami gauti duomenys, koks bus jų patikimumas.
•    BIBLIOGRAFIJA. Šioje dalyje pateikiami šaltiniai ir literatūra, kurie buvo naudoti rengiant projektą.
4. Projekto apimtis 8 000 – 12 000 spaudos ženklų (įskaitant tarpus), t.y. apie 4-5 puslapius.
5. Tekstas spausdinamas 1,5 intervalo eilutėmis, 12 dydžio, Times New Roman stiliaus raidėmis. Puslapio paraštės: 3 cm – kairėje, 1,5 – cm dešinėje; viršuje ir apačioje – 2 cm.

MOKSLINIO TYRIMO PROJEKTO VERTINIMO KRITERIJAI

1. Tiksliai ir aiškiai suformuluotas tyrimo objektas, mokslinė problema, tikslai ir uždaviniai.
2. Apibrėžtas pasirinktos temos aktualumas mokslinių tyrimų ir plėtros kontekste.
3. Stojantysis gali teoriškai pagrįsti būsimus tyrimus, yra susipažinęs su jau atliktais pasirinktos mokslinės temos tyrimais, gali nurodyti sąsajas tarp skirtingų darbų, kritiškai palyginti ir apibendrinti.
4. Numatyta tiriamoji medžiaga atitinka tyrimo objektą, yra autentiška ir pakankama.
5. Numatyta tikslus ir uždavinius atitinkanti tyrimo metodologija.
6. Darbas parašytas taisyklinga lietuvių kalba bei atitinka bendruosius mokslinių darbų reikalavimus (sąžiningai parašytas, pateikiamos originalios bei naujos idėjos, logiškai ir nuosekliai dėstomos mintys, nuoseklios šaltinių nuorodos bei bibliografija, taisyklingas mokslinės kalbos stilius).

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos