Mokytojų rengimo ir ugdymo turinio katedra yra Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete veikiančio Ugdymo mokslų instituto vidinis organizacinis darinys, įsteigtas 2024 metais. Tai akademinis darinys, siekiantis inicijuoti ir koordinuoti mokslinių tyrimų įgyvendinimą ugdymo turinio, mokytojų rengimo ir didaktinių tendencijų kaitos problematikose bei užtikrinti šių tyrimų savalaikiškumą bei aktualumą sprendžiant švietimo problemas nacionaliniu ir tarptautiniu mastu.
Katedra siekia:
Burti mokslinių tyrimų grupes, apimančias ugdymo turinio, mokytojų rengimo, didaktinių tendencijų tematikas nuo ankstyvojo amžiaus iki vidurinio ugdymo organizavimo ir koordinuoti grupių vykdomus mokslinius tyrimus.
Inicijuoti nacionalinių ir tarptautinių mokslinių projektų įgyvendinimą reaguojant į aktualias problemas mokytojų rengimo, ugdymo turinio, didaktikos tematikose.
Bendradarbiaujant su kitais Universiteto padaliniais užtikrinti pedagoginių tyrimų įgyvendinimą pedagogų rengimo, ugdymo turinio, dalykų didaktikos, STEAM ir kitose srityse;
Bendradarbiaujant su šalies ir užsienio pedagogų rengimo institucijomis bei nacionalinėmis ir tarptautinėmis asociacijomis, kurti ir taikyti pedagogų rengimo naujoves, inicijuoti ir dalyvauti moksliniuose tyrimuose.
Bendradarbiaujant su švietimo institucijomis diegti ir taikyti mokslinių tyrimų rezultatus ir stiprinti veiklas moksliniu ir moksliniu-praktiniu lygmenimis švietimo institucijose. Skatinti tvarų ryšį su mokyklomis siekiant didaktinių mainų ir puoselėjant mokslo-taikomąsias (Atradimų laboratorijos) veiklas su mokiniais Universitete.
Dalyvauti ekspertinėse, konsultacinėse veiklose nacionaliniu ir tarptautiniu mastu.
Skatinti mokslinių grupių dalyvavimą mokslo asociacijų veiklose nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu.
Inicijuoti taikomojo ir metodinio pobūdžio veiklų įgyvendinimą (metodinių priemonių rengimas, taikomųjų tyrimų atlikimas).
Bendradarbiaujant su Instituto studijų programų komitetais, užtikrinti pedagogikos bakalauro, gretutinių ir profesinių pedagoginių studijų programų vykdymą.
Bendradarbiaujant su edukologijos doktorantūros komitetu ir kitais Instituto padaliniais, dalyvauti edukologijos doktorantūros studijų ir tyrimų vykdyme.
Mokslinių tyrimų kryptys
Bendrosios mokslinių tyrimų kryptys:
Vaikystės pedagogika
Paauglystės pedagogika
Pedagogų rengimas
STE(A)M ugdymas
Dalykų didaktikos
Ugdymo turinio (curriculum) formavimas ir įgyvendinimas
Vertinimo ir įsivertinimo strategijos
Įvairovės ugdymas
Neformalus švietimas
Katedros mokslinio tyrimo kryptis 2024-2027 m. m.:
UGDYMO TURINIO KAITA IR MOKYTOJŲ KOMPETENCIJOS
Tikslas: Tirti ugdymo turinio ir mokytojų rengimo problematiką didaktinių tendencijų kaitos kontekste.
Tyrimo krypčių potemės:
Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir ankstyvojo mokyklinio amžiaus vaikų ugdymo(si) aktualijos ir edukacinių inovacijų taikymo galimybes naujų bendrųjų ugdymo programų (2022 -2023 m.) kontekste.
Bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų turinio kūrimas ir praktinis taikymas
Švietimo inovacijų kūrimas ir įgyvendinimas pedagogų rengimo, ugdymo turinio, didaktikos ir kitose srityse.
Ugdymo turinio kaita ir ateities perspektyvos.
Mokytojų rengimo problematika didaktinių tendencijų kaitos kontekste.
Teoriniai ir praktiniai tyrinėjimu grįsto mokymosi (taip pat ir STE(A)M) klausimai.
Metodinių priemonių kūrimas ir jų veiksmingumo tyrimai (taikomoji-praktinė veikla).
Nariai
profesorė dr. Valentina Dagienė; docentė dr. Vaiva Grabauskienė; docentė dr. Eglė Jasutė; docentas dr. Sergejus Neifachas; docentė dr. Emilija Alma Sakadolskis; docentė dr. Vaiva Schoroškienė; docentė dr. Gabrielė Stupurienė; docentė dr. Agnė Šimkienė; docentė dr. Aušra Žemgulienė; asistentė dr. Oksana Mockaitytė-Rastenienė; asistentė dr. Šarūnė Nagrockaitė; asistentė dr. Goda Stonkuvienė; lektorius dr. Juozapas Labokas lektorė dr. Viktorija Voidogaitė. lektorė Rasa Aškinytė; lektorė Jurga Sidabrienė; lektorė Nadia Venskuvienė; doktorantė Alina Zemlienė.
Mokslo projektai
Technology-enhanced formative assessment in STEAM-CT education (Vadovė Valentina Dagienė, 2024-2027)
Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment (Vadovė Valentina Dagienė, 2022- 2025)
European collaboration and mobility in professional development of pre- and in-service STEM teachers (Vadovė Eglė Jasutė, 2022- 2025)
Digital tech as the first language: Informatics for digital natives (Vadovė Valentina Dagienė, 2023-2026).
Pastarųjų metų katedros dėstytojų indėlis šalies švietimui
Vadovėliai, metodiniai leidiniai mokykloms:
Makarskaitė-Petkevičienė Rita, Varnagirienė Violeta, Žemgulienė Aušra (2000 – 2024). Pasaulio pažinimas: gamtos mokslai ir visuomeninis ugdymas (serija „TAIP!“). Mokymo(si) priemonių komplektai (vadovėliai, užduočių sąsiuviniai, pasitikrinamieji darbai, mokytojo knygos) 1-4 klasėms. Šviesa.
Bareikienė Marija, Blockuvienė Alvyda, Jakavonytė-Staškuvienė Daiva, Schoroškienė Vaiva, Venskuvienė Nadia (2022). Bendrosios programos. Pradinis ugdymas: lietuvių kalba ir literatūra.
Bareikienė Marija, Blockuvienė Alvyda, Jakavonytė-Staškuvienė Daiva, Schoroškienė Vaiva, Venskuvienė Nadia (2023). Pradinio ugdymo Bendrųjų programų rekomendacijos.
Gečienė Raimonda, Gruodytė-Račienė Rita, Kazlauskienė Aušra, Latvėnaitė-Kričenienė Sonata, Lapėnienė Asta, Neifachas Sergejus, Rupšienė Raminta, Venskuvienė Nadia, Žitkevičienė Daiva, Vizbarienė Audronė. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas įgyvendinančių mokyklų švietimo aprūpinimo standartas.
Save
Save
Save
Save
Save
Save
%MCEPASTEBIN%
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika.
Daugiau informacijos