Apie

Dr. Docentė Vaiva Grabauskiene

Vaiva Grabauskienė baigė taikomosios matematikos studijas. 2006 metais apsigynė Edukologijos mokslų krypties daktaro disertaciją „Geometrinių vaizdinių formavimasis pradinėse klasėse“. Ugdymo mokslų institute dirba docente nuo 2018 metų. Turi virš dvidešimt metų pedagoginio darbo universitete patirties. Yra originalios lietuviškos matematikos mokymosi metodikos MATEMA bendraautorė. Veda mokymus pradinių klasių mokytojams, dalyvauja projektuose. Atliko podoktorantūrinę stažuotę VU Matematikos ir informatikos institute. Taip pat stažavosi Miunsterio, Vienos, Erfurto, Bratislavos universitetuose.

Mokslinių tyrinėjimų sritys:  Matematikos didaktika, Matematinis samprotavimas, Integruotas ugdymas, Inovatyvus ugdymas, Ankstyvasis ir pradinis matematinis ugdymas, Ugdymas taikant IKT, Technologijų didaktika, Mokslinių tyrimų metodologija, Informacijos vizualizavimas.

Dėstomi dalykai: Formos pažinimo didaktika, Kiekio pažinimo didaktika, Bendrybių ir dėsningumų pažinimo didaktika, Daiktų formos ir kiekio pažinimo didaktika, Matematikos didaktika, Technologijos. 

ResearchGate icon ResearchGate


Adresas:
Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 410 kab.

Telefonas: +370 5 266 7625

El. paštas:  

Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 410 kab.

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016) 

Cibulskaitė Nijolė, Grabauskienė Vaiva. Mathematics Explanation as a Teaching Method Used in a Primary Mathematics Classes // Proceedings of EDULEARN21 Conference 5th-6th July 2021, 4524-4533. doi: 10.21125/edulearn.2021.0944

Irena Stonkuvienė; Vaiva Grabauskienė; Vaiva Schoroškienė. Lithuanian teachers’ experiences in distance education during the quarantines due to the COVID-19 pandemic. INTED 2021 proceedings:15th annual international technology, education and development conference, 8-9 March, 2021.

Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu. Mokslo studija / Sudarė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė. Autorių grupė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė, Jovita Žėkaitė, Ieva Adomaitytė-Subačienė, Edita Baukienė, Rima Breidokienė, Jolita Buzaitytė-Kašalynienė, Kęstutis Dragūnevičius, Vaiva Grabauskienė, Rūta Praninskienė, Vaiva Schoroškienė, Erika Speičytė-Ruschhoff, Vaidotas Urbonas. – Vilnius: Vilniaus universitetas, 2021. – 276 p.

Grabauskienė Vaiva, Schoroškienė Vaiva. Pre-service teachers’ competences in applying knowledge of mathematics and language in mathematical fiction // Valodu apguve problēmas un perspektīva: zinātnisko rakstu krājums = Language acquisition problems and perspective: conference proceedings. Liepāja : LiePA. ISSN 1407-9739. eISSN 2661-5584. 2020, vol. 16, p. 247-261. DOI: 10.37384/VA.2020.16.247.

Grabauskienė Vaiva, Mockaitytė - Rastenienė, Oksana. Matematinių sąryšių pažinimo raiška III-IV klasės mokinių samprotavime apie daugybą = An expression of mathematical connections in multiplication-related thinking in third and fourth grades of primary school // Švietimas: politika, vadyba, kokybė = Education policy, management and quality. Šiauliai : Scientia Socialis Ltd. ISSN 2029-1922. 2019, vol. 11, no. 1, p. 9-29.

Grabauskienė Vaiva, Lapėnienė Rasa. Ritmo supratimo ugdymas atliekant origamio aplikacijos užduotis antroje klasėje = The teaching of pattern comprehension in the 2nd grade of primary school using origami applique // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2019, t. 42, p. 129-148. DOI: 10.15388/ActPaed.42.

Grabauskienė Vaiva, Zabulionytė Ada. Verbalinės ir vizualios informacijos pritaikymas kurtiesiems mokiniams sprendžiant tekstinius uždavinius III klasėje = The employment of verbal and visual information for 3rd grade deaf students in arithmetic story problem solving // Pedagogika : mokslo darbai. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla. ISSN 1392-0340. eISSN 2029-0551. 2018, t. 129, Nr. 1, p. 171-186. DOI: 10.15823/p.2018.12.

Grabauskienė Vaiva, Mockaitytė-Rastenienė Oksana. Kritinės refleksijos raiška patirtinio matematinio ugdymosi kontekstuose // Pedagogika : mokslo darbai. ISSN 1392-0340. [T.] 127, no 3 (2017), p. 54-70.

Grabauskienė Vaiva, Mockaitytė-Rastenienė Oksana. Matematinio kūrybingumo ugdymas mokantis logiškai tiksliai samprotauti pradinėse klasėse // Pedagogika : mokslo darbai. ISSN 1392-0340. [T.]  121, No 1 (2016), p. 23-40.

Tyrimai

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Kuriu, konstruoju, atrandu matematiką su Lego (Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas. Keturios Vilniaus mokyklos, III-IV klasių mokiniai).
Vykdytoja-mokslinė konsultantė. Vykdymo laikotarpis: 2018-2020

Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie VU (ESFA).
Projekto vykdytoja ir poveiklės vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2020-2023.

Pradinių klasių matematikos mokymosi metodikos MATEMA skaitmeninimo galimybių studija (VU Inovacijų fondas (universitete sukurtų MTEP sprendimų technologinės brandos vystymo veiklų finansavimas).
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2022-2023.

Užsakomieji tyrimai

Užsakomieji tyrimai (nuo 2016)

Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu.
Vykdytoja. LMT projektas. 2020.

Matematinio samprotavimo mokykloje tobulinimas.
Vykdytoja. LMT projektas S-DNR-20-7. 2021.

KITA AKADEMINĖ VEIKLA

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)   

Kritinės refleksijos raiška patirtinio matematinio ugdymosi kontekstuose.
Pranešimas kartu su O. Mockaityte – Rasteniene. Tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija „Mokytojas šiandien ir rytoj: tarp realybės ir lūkesčių“.
Vilnius (Lietuva). 2016 11 24.

The Employment of Verbal and Visual Information for 3rd Grade Deaf Students in Arithmetic Story Problem Solving.
Pranešimas kartu su A. Zabulionyte. International Scientific-Practical Conference „Inclusive Education: Challenges and Opportunities“.
Vilnius (Lietuva). 2017 05 12.

Būsimiems pradinių klasių mokytojams aktualūs aiškinimo matematikos pamokoje ypatumai.
Pranešimas kartu su N. Cibulskaite. 2-oji tarptautinė mokslinė konferencija „Mokslu grįsto švietimo link“.
Vilnius (Lietuva). 2017 10 19-20.

Learning of inductive and deductive reasoning in primary classes. In Teaching mathematics: retrospective and perspectives.
Pranešimas kartu su V. Urbonavičiūte. 19th international conference: book of abstracts: May 25, 2018, Kaunas, Lithuania (pp. 26-27). Kaunas: Kaunas university of technology.
Kaunas (Lietuva). 2018 05 25.

Mathematics explanation as a method used in elementary mathematics lessons. In Teaching mathematics: retrospective and perspectives.
Pranešimas kartu su N. Cibulskaite. 19th international conference: book of abstracts: May 25, 2018, Kaunas, Lithuania (pp. 12-13). Kaunas: Kaunas university of technology.
Kaunas (Lietuva). 2018 05 25.

Scheminio daugybos vaizdavimo prioritetai III-IV klasėje.
Pranešimas kartu su N. Cibulskaite. Lietuvos matematikų draugijos LX konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2019 06 19-20.

Matematikos mokymosi mokykloje tikslų ir turinio kaita.
Pranešimas kartu su N. Cibulskaite. Lietuvos matematikų draugijos LX konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2019 m. 06 19-20.

Didaktikos žinių integruoto taikymo modeliavimas: atvejo analizė.
Pranešimas kartu su V. Schoroškiene. The 4th International Scientific Conference Education policy in cultural contexts: transmission and/or transformation.
Vilnius (Lietuva). 2019 11 07-08.

Mokytojų požiūris į pradinių klasių mokinių mokymosi sėkmę nuotolinio mokymosi sąlygomis.
Pranešimas kartu su V. Schoroškiene. IV-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija ir IV-oji edukologijos doktorantų konferencija.
2020 10 09.

MATEMA kaladėlių taikymas ugdant matematinį supratimą pradinėse klasėse.
Tarptautinė mokslinė - praktinė konferencija STREAM ugdymo srovė.
VDU (Lietuva). 2020 12 04.

STEAM veiklų taikymas tyrinėjant skritulio sąvoką.
Pranešimas kartu su O. Mockaityte – Rasteniene. International scientific professional virtual conference „STREAM“ educational Stream.
VDU, Vilnius (Lietuva). 2022 03 18.

Akademinės išvykos

Mokslinės stažuotės  

2010-2012: Podoktorantūrinė stažuotė VU MII, sutarties su LMT Nr. 58/MTDS-580000-2033.

2011 m. Miunsterio Vestfalijos Vilhelmo universitetas, Matematikos ir Informatikos institutas (Vokietija).

2011 m. Bratislavos Comenius Universiteto Matematikos, Fizikos ir Informatikos fakultetas (Slovakija).

2012 m. Erfurto Universitetas (Vokietija).

2012 m. Vienos Technologijų universiteto Programinės įrangos technologijų ir interaktyvių sistemų institutas (Austrija).

Dėstymo vizitai

2016 m. Erfurto universitetas (Vokietija) pagal Erasmus+ mainų programą. Paskaitų temos: The Teaching of Mathematical Thought in the Primary School Using the Active Learning Activities; On the Crafts in the Primary School: Relevance, Teachers’ Training, and Teaching Issues.

Narystė 

Profesinėse asociacijose  

Nuo 2020 m. – Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijoje (LETA).

 

Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose 

Gioteburgo universiteto mokslinio žurnalo apie matematikos didaktiką “Nordic Studies in Mathematics Education” (NOMAD), redakcinio komiteto narė. 
http://ncm.gu.se/5870-2

Ekspertinė veikla 

2022: O. Mockaitytės- Rastenienės disertacijos „Pradinių klasių mokinių matematinio samprotavimo mokymosi sistema“ mokslinė vadovė. Apginta 2022.

2017: N. Ignatovos disertacijos „Informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis grįsto mokymo(si) personalizavimo veiksmingumo vertinimas pagrindinio ugdymo mokykloje“ gynimo tarybos narė.

Nuo 2010 m. iki dabar: Lituanistikos mokslinės duomenų bazės ekspertė.

Mokslo populiarinimo veikla  

Vaizdo įrašai

Šachmatų integravimo į pradinio ugdymo turinį galimybės (Nacionalinės švietimo agentūros portalas „MokytojoTV.lt“)
https://bit.ly/3RZr5CF [2016.10.21]


Pranešimai

Pranešimas „Matematikos mokymosi pradinėse klasėse metodika MATEMA“ VU Inovacijų dienoje „INNODAY 2021“ (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene).
[2021]

Pranešimas VU paskaitų ir seminarų cikle mokytojams: „Mokėjimo mokyti pradinių klasių matematikos teoriniai ir praktiniai pagrindai“ (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene).
[2021]

Seminaras Prienų rajono pradinių klasių matematikos mokytojams „Esminių matematinių gebėjimų plėtojimas pradinėse klasėse“ (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene).
[2021]

Paroda Mokykla 2020. Pranešimas „Supratimo konstravimas mokantis matematikos pradinėse klasėse“ (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene).
[2020.11.21]

Pranešimas „Pradinių klasių bendrosios programos analizė matematinio samprotavimo mokymosi aspektu“, mokslo ir švietimo bendruomenės diskusijoje Seime, susitikime su Seimo Švietimo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Vilnius.
[2017.06.14]


Kita

„MATEMA dirbtuvės“ Tūkstantmečio mokyklų programos kontaktų mugėje (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene).
[2022 04]

Aiškinamasis mokyklinės matematikos sąvokų rinkinys (kartu su A. Augaičiu, J. Dagiu, A. Račkausku, R. Norvaiša).
https://bit.ly/3b6Wen7 [2021.12.31]

Tekstiniai uždaviniai (A dalis) (kartu su A. Augaičiu, I. Kiliene, O. Mockaityte-Rasteniene, R. Norvaiša).
https://bit.ly/3owheGR [2021.12.31]

Tekstiniai uždaviniai (B dalis) (kartu su I. Kiliene, O. Mockaityte-Rasteniene).
https://bit.ly/3OuOtFj [2021.12.31]

Paroda Mokykla 2019, VU stendas. Veikla pradinių klasių mokiniams „Skriestuvų žinovai“ (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene). Lietuvos parodų ir kongresų centras LITEXPO.
[2019.11.22]

Projekto „Kuriu, konstruoju, atrandu matematiką kartu su Lego“ sukurtos inovatyvios matematikos pamokos III-IV klasei.
https://bit.ly/3S1x4XH [2019]

Pasirengimo nagrinėti geometrines figūras pamokoje pagrindai. // Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos ataskaitinė-rinkiminė konferencija „Geras mokymas – sėkmingas mokymasis“. Internete: Pasirengimo nagrinėti geometrines figūras pamokoje pagrindai (vu.lt).
[2015.03.30]

Matematinio mąstymo ugdymas pradinėse klasėse // Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos ataskaitinė-rinkiminė konferencija „Geras mokymas – sėkmingas mokymasis“ (kartu su O. Mockaityte-Rasteniene). Internete: Pradinio matematinio ugdymo gairės (vu.lt).
[2015.03.30]

Gebėjimo piešti paukštį ugdymas taikant geometrinių figūrų atradimo metodą // Žvirblių takas : specialus periodinis leidinys, skirtas ikimokykliniam, priešmokykliniam ir pradiniam ugdymui (kartu su R. Juknevičiene). ISSN 1392-1037. 2013, Nr. 1, p. 14-20.
[2013]

REIKŠMINGIAUSI PASIEKIMAI

Nacionaliniai ir tarptautiniai apdovanojimai 

2019 m. birželio 19 d. įteiktas Lietuvos matematikų draugijos apdovanojimas Lietuvos švietėjo profesoriaus Zigmo Žemaičio medaliu už indėlį į Lietuvos mokslą, švietimą ir nacionalinę kultūrą, Vilnius.

Save

Save

Save

Save

Save

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos