Apie

VaivaDocentė


Vaiva Schoroškienė baigė pradinio mokymo pedagogikos ir metodikos bakalauro ir pradinio ugdymo magistro studijas, 2001 metais apgynė Edukologijos mokslo krypties daktaro disertaciją. VU dirba nuo 2018 metų. Vaiva Schoroškienė turi daugiau nei dvidešimt metų pedagoginio darbo universitete patirties. Veda mokymus pradinių klasių mokytojams ir ikimokyklinių įstaigų pedagogams kalbos ugdymo didaktikos ir skaitytojo ugdymo klausimais, dalyvauja vaikų iki 10 metų kaip skaitytojų ugdymo srities projektuose. Yra tematiškai integruotų vadovėlių pradinių klasių mokiniams „Vaivorykštė“ bendraautorė.

Mokslinių tyrinėjimų sritys: Kalbos mokymas pradinėse klasėse, integruotas ugdymas pradinėse klasėse, vaikų iki 10 metų skaitymo motyvacijos ugdymas, skaitytojo ugdymo strategijos.

Dėstomi dalykai: Ankstyvojo raštingumo ugdymas: kalbinis ugdymas, Kalbinio raštingumo ir komunikavimo ugdymas: skaitytojo ugdymas, Kalbinio raštingumo ir komunikavimo ugdymas: teksto suvokimo ir kūrimo didaktika.

ORCID iD copy copy ORCID


Adresas:
Verslo mokykla, Saulėtekio al.22, Vilnius, 008 kab.

Telefonas: +370 680 99631

El. paštas:

Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 008 kab.

Publikacijos

Publikacijos su VU prieskyra

Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos


Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)

Žėkaitė, J., Schoroškienė, V., Adomaitytė-Subačienė, I., Speičytė-Ruschhoff, E. (2021) Skaitmeninės atskirties veidai: formalaus ugdymo dalyvių požiūris į skaitmeninę atskirtį ir jo kaita nuotolinio ugdymo laikotarpiu pandemijos sąlygomis// Acta Pedagogica Vilnensia, 47, p. 39 -51.

Būdienė, V., Gintilienė, G., Girdzijauskienė, S., Jusienė, R., Stonkuvienė, I., Žėkaitė, J., Adomaitytė Subačienė, I., Baukienė, E., Breidokienė, R., Buzaitytė-Kašalynienė, J., Dragūnevičius, K., Grabauskienė, V., Praninskienė, R., Schoroškienė, V., Speičytė Ruschhof, E., Urbonas, V. Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu. Mokslo studija. Sudarė: Jusienė, R., Būdienė, V., Gintilienė, G., Girdzijauskienė, S., Stonkuvienė, I. (VU, 2021) El. studija pasiekiama: https://lt.mediavaikai.lt/

Stonkuvienė, I., Grabauskienė, V., Schoroškienė, V. Lithuanian teachers’ experiences in distance education during the quarantines due to the covid-19 pandemic// Proceedings of INTED2021 Conference// 8th-9th March 2021// ISBN: 978-84-09-27666-0// p.7870- 7877.

Grabauskienė, V., Schoroškienė, V. Prie- Service Teachers‘ Competences in Applying Knowledge of Matematics and Language in Matematical Fiction// Valodu apguve: problēmas un perspektīva : zinātnisko rakstu krājums. XVI [16] Liepāja: LiePA 2020.

Schoroškienė V. Primary school student‘s argumentation skills: expression of arguments / „Problemy Wczesnej Edukacji”/ „Issues in Early Education” Tom 45 Nr.2 (2019) p. 91 – 102

Schoroškienė V., Krivickaite A. Įsivertinimo sampratos raiška I klasės mokinių kalboje. Pedagogika Vol 129, No 1 (2018) p.156 – 170.

Schoroškienė V. Primary School Students’ Argumentation Skills: Statement of the Thesis/ Problems of and Perspectives on Language Acquisition. Edited by Diāna Laiveniece. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. 2018. ISBN (10): 1-5275-1356-4. ISBN (13): 978-1-5275-1356-3. p.178 – 191.

Schoroškienė V. Skaitytojo ugdymo strategijos lietuvių kalbos vadovėliuose pradinių klasių mokiniams. Reader development strategies in lithuanian language textbooks for primary school students/ Mokslu grįsto švietimo link (Recenzuotų mokslo straipsnių rinkinys) Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. P.310- 345.

Tyrimai

Projektinė veikla

Nacionaliniai projektai

Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001) poveiklės. Pedagogų rengimo studijų ir pedagogų kvalifikacijos programų turinio skaitmenizavimas ir virtulių mokymosi aplinkų plėtra.
Koordinatorė ir ekspertė (nuo 2022 10 01).

Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas (veiklos „Bendrųjų ugdymo programų ir jas lydinčios medžiagos rengimas).
Veiklos metodininkė. Vykdymo laikotarpis: 2022.

Tyrimai pagal dvišales bendradarbiavimo sutartis

Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (finansuojamą Lietuvos mokslo tarybos; sut.nr. S-COV-20-11).
Vykdymo laikotarpis: 2020.

Kita akademinė veikla

Mokslo renginiai

Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)

Mokytojų požiūris į pradinių klasių mokinių mokymosi sėkmę nuotolinio mokymosi sąlygomis.
Pranešimas kartu su V. Grabauskiene. IV-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija; IV-oji edukologijos doktorantų konferencija „Švietimas ir ugdymas, jungiantys bendruomenes“.
2020.

Didaktikos žinių integruoto taikymo modeliavimas: atvejo analizė.
Pranešimas kartu su V. Grabauskiene. The 4th International Scientific Conference „Education Policy in Cultural contexts: Transmission and/or Transformation“.
2019.

Primary school student‘s language skills: argumentation.
Pranešimas kartu su A. Krivickaite. Tęstinė 3 tarptautinė konferencija „Educational Role of Language- How do we understand it?“.
LEU (Lietuva). 2018.

Mokslu grįsto švietimo link.
II-oji tarptautinė mokslinė konferencija.
LEU (Lietuva). 2017.

Įsivertinimo gebėjimų ugdymas pirmoje klasėse dirbant integruotai.
Pranešimas kartu su bendraautore A. Krivickaite. Tarptautinė mokslinė konferencija „Inclusive education: chelenges and opportunities“.
LEU (Lietuva). 2017.

Narystė

Profesinėse asociacijose

2020-2022: Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos narė (LETA).

2009-2022: Tarptautinė vaikų ir jaunimo literatūros asociacija.

Ekspertinė veikla

LAMA BPO ekspertė.

Mokslo populiarinimo veikla

Interviu

Vilniaus knygų mugėje pristatytas skaitymo skatinimo programos projektas „Knygų startas“ (Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka).
https://bit.ly/3Q4ccNI [2020.02.27]

Paskaitos, seminarai ir konferencijos

Skaitytojo ugdymo strategijos. Paskaita lituanistinių mokyklų pedagogams.
[2021-2022].

Negrožinio teksto skaitymas pradinėse klasėse. NŠA. Paskaita pedagogams.
[2020.10.30]

Skaitytojo ugdymo pradinėse klasėse strategijos. Paskaita VU pedagogų kvalifikacijos centro klausytojams, VU.
[2020.10.27]

Kita

Apie gyvybiškai svarbias knygas. 2020 metų negrožinės vaikų literatūros apžvalga. Rubinaitis, Nr. 2. (98), 2021.

Apie gyvybiškai svarbias knygas. 2019 metų negrožinės vaikų literatūros apžvalga. Rubinaitis Nr. 2 (94), 2020.
https://bit.ly/3BAX5aD

Kokybiškas ankstyvasis skaitymas: kaip ir ką skaityti su vaikais iki 3 metų?
https://bit.ly/3vycZie [2020.12.04]

Skaitome su vaikais iki 7 metų (edukaciniai vaizdo įrašai)
https://bit.ly/3SjrTCq [2019.10.29]

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos