Socialinių mokslų (Edukologija) daktarė, Vilniaus universiteto Vaikystės pedagogikos studijų programos vadovė, SPK pirmininkė. Mokslinių interesų sritis apima ankstyvojo ir pradinio visuomeninio ugdymo turinį ir didaktiką.
Domisi Lietuvos ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų rengimo dokumentais, programų turinio raida ir pokyčiais, naujausia Lietuvos ugdymo turinio atnaujinimo (UTA) projektų medžiaga.
Susipažinusi su užsienio šalių (Australijos, Kanados ir kt.) ankstyvojo ir pradinio ugdymo programomis.
Pastaraisiais metais gilinasi į ikimokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių visuomeninio ugdymo pasiekimus, gebėjimų auginimą, vertinimą. Dėstomi visuomeninio ugdymo srities didaktikos kursai Vaikystės pedagogikos studijų programos studentams. Teikė pastabas ir siūlymus pradinio ugdymo atnaujintos Visuomeninio ugdymo programos projektui (UTA, 2021). Gilinasi į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo turinio nuoseklumo ir programų dermės klausimus.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Pedagogika, pradinis ugdymas, istorijos mokymas, švietimo istorija.
Dėstomi dalykai: Ankstyvojo raštingumo ugdymas: socialinis ugdymas, Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas: 3 Valstybės ir visuomenės raidos didaktika, Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas: 4 Praktinis krašto pažinimas, Ankstyvojo švietimo raida.
Jakavonytė-Staškuvienė, Daiva; Žemgulienė, Aušra; Sakadolskis, Emilija Alma (2021). Cooperative learning issues in elementary education: A Lithuanian case study // Journal of education culture and society. Wrocław : University of Wrocław. eISSN 2081-1640. 2021, vol. 12, no. 1, p. 445-468. DOI: 10.15503/jecs2021.1.445.468. [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Academic Search Complete; ERIH Plus] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,334].
Žemgulienė, Aušra (2020). Historic Time Perception in Primary Classes: Educational Expectations and Achievements [Istorinio laiko supratimas pradinėse klasėse: ugdymo lūkesčiai ir pasiekimai] // Acta paedagogica Vilnensia, ISSN 1392-5016 eISSN 1648-665X 2020, vol. 44, pp. 114–128 DOI: https://doi.org/10.
Žemgulienė, Aušra (2019). Enhancing Understanding of Historical Time in Primary Classes: How to Improve the Curriculum in Lithuania? In Education and New Development (ed. by Mafalda Carmo).Vol 2. P. 96-100. World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal. Published by InScience Press. Lisboa, Portugal. Internete: http://end-educationconference.org/wp-content/uploads/2019/06/Education-and-New-Developments_2019_Vol_II.pdf
Žemgulienė Aušra, Babachinaitė Aistė (2018). Argumentavimas pradinėse klasėse dirbant su istoriniais šaltiniais: 4 klasės mokinių argumentavimo ir šaltinio supratimo gebėjimų kaita [Argumentation in primary class while working with historical sources: the development of 4th formers’ argumentation and understanding historical source abilities]. In Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, management and Quality]. Vol. 10-1. P. 27-46. Internete: http://oaji.net/articles/2017/513-1534704764.pdf.
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas (įgyvendinimo priemonę Nr. 09.3.1-ESFA-V-738 „Aukštųjų mokyklų tinklo tobulinimas“). Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto.
4 klasės mokinių raštingumo gebėjimų tobulinimas taikant Lego metodika grindžiamą integruotą ugdymo turinį. Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0004. Pareiškėjas su Kauno Varpelio pradinė mokykla su trimis Kėdainių rajono mokyklomis. Vykdymo laikotarpis: 2018.
Išmanusis mokslininkas. Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-01-0024. Pareiškėjas Vilniaus Filaretų pradinė mokykla su Vilniaus Žaliakalnio darželiu / mokykla, Širvintų pradine mokykla. Vykdymo laikotarpis: 2018-2019.
Tarptautiniai projektai
Cooperation for innovation and the exchange of good practices. Erasmus+ KA201 (aukštojo mokslo strateginės partnerystės). Nr. 2018-1-FR01-KA201-047904. Projekto partnerė, vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2018-2021. http://pod.dicoplus.eu/
KITA AKADEMINĖ VEIKLA
Pareigos
LAMA BPO Stojančiųjų į ugdymo mokslų studijų programas motyvacijos įvertinimo vertinimo komisijos narė.
Mokslo renginiai
Konferencijų organizavimas
Kaip mokyti argumentuoti per pasaulio pažinimo pamokas? Kartu su Makarskaitė – Petkevičienė R. Kūrybinės dirbtuvės pradinių klasių mokytojams IV-oje tarptautinėje mokslinėje konferencijoje education Policy In Cultural Contexts: Transmission And/or Transformation. 2019 11 07-08 Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva).
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
Developing students’ cooperation skills in distance learning: discoveries and challenges. Pranešimas kartu su Jakavonytė-Staškuvienė D., Sakadolskis E. DICO+ FINAL CONFERENCE. Cordoba (Ispanija). 2021 07 06-07.
Cooperative learning issues in elementary education: A Lithuanian case study. Pranešimas kartu su Jakavonytė-Staškuvienė D., Sakadolskienė E. EDUCATION-CULTURE-SOCIETY 7-th International Online Conference. Wroclaw (Lenkija). 2020 09 11-12.
Enhancing understanding of historical time in primary classes: how to improve the curriculum in Lithuania? Pranešimas, skaitytas tarptautinėje mokslinėje konferencijoje Education and new developments. Porto (Portugalija). 2019 06 22-24.
Pasiklydę švietime: tarp idėjų ir realybės. Plenarinis pranešimas konferencijoje Ugdymo ir švietimo ateities idėjos. Pranešimas kartu su Makarskaitė-Petkevičienė R. III - oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija III - oji edukologijos doktorantų konferencija. LSMU, Kaunas (Lietuva). 2019 10 11-12.
Transformations in elementary classroom praxis through the use of the Lesson study method. Pranešimas kartu su Jakavonytė-Staškuvienė D., Sakadolskienė E. Pranešimas sekcijoje IV-oje tarptautinėje mokslinėje konferencijoje Education Policy In Cultural Contexts: Transmission And/or Transformation. Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva). 2019 11 07-08.
Narystė
Profesinėse asociacijose
Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija LETA (EERA, WERA, EASSH) narė.
Mokslo populiarinimo veikla
Paskaitos, seminarai ir pranešimai
Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa. „Socialinio ir gamtamokslinio ugdymo sritys naujo ugdymo turinio kontekste“ seminaras pravestas kompetencijų tobulinimui (Filaretų pradinės mokyklos pedagogams). [2021.11.08]
Galimybės ir idėjos darbui pamokoje su naujai rengiamu pasaulio pažinimo vadovėliu 1 klasei „Taip“. Internetinė paskaita ir metodinė medžiaga pradinių klasių pedagogams (120 dalyvių; 2114 peržiūrų). UAB „Šviesa“ renginys. https://bit.ly/3BaFS7w [2020.04.08]
Veiklos pradinių klasių mokiniams: „Laiko ir gamtos detektyvai“ // Pažinimo laboratorija. Litexpo paroda „Mokykla-2019“. [2019.11.22]
Kita
Pasaulio pažinimo laboratorija pradinėse klasėse: tyrinėju, ieškau, pažįstu (s. TAIP!). R. Makarskaitė-Petkevičienė, A. Žemgulienė, V. Varnagirienė. https://bit.ly/3ITW12W ; https://bit.ly/3v4gPPJ [2021.04.29]
Vieši didaktinių inovacijų pristatymo renginiai Atradimų laboratorijų veiklose „Laiko detektyvai“ (1 akad. val.) ir „Laiko ir gamtos detektyvai“ (2 akad. val.) LITEXPO parodoje „Mokykla 2019“. [2019.11.22]
Pradinių klasių mokinių argumentavimo gebėjimų ugdymas pasaulio pažinimo kontekste. Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa (8 akad. val.) (Zarasų švietimo pagalbos centras). https://bit.ly/3PDIM8I [2019.03.19]
Istorinio raštingumo gebėjimų ugdymas dirbant su išmaniaja programėle Išmanusis mokslininkas. Mokymų programa (4 akad. val.) pradinių klasių mokytojams (Filaretų mokykla). [2019.02.20]
Pradinių klasių mokinių argumentavimo gebėjimų ugdymas pasaulio pažinimo kontekste. Pedagogų kompetencijų tobulinimo programa (8 akad. val.) (VU Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centras). https://bit.ly/3cvzJJ1 [2018.11.17]
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika.
Daugiau informacijos