Apie
Docentas, socialinių mokslų daktaras
Tomas Lazdauskas yra Psichologijos instituto docentas ir priklauso Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centrui. Jo moksliniai interesai apima raidos ir edukacinę psichologiją, ypač individualių skirtumų (temperamento) vaidmenį įvairiuose asmens veiklos kontekstuose. Tomas Lazdauskas yra Temperamento konsorciumo, Tarptautinės elgesio raidos tyrimų draugijos ir Lietuvos psichologų sąjungos narys. Jis publikuoja mokslinius straipsnius ir mokomąsias priemones, vykdo kitą akademinę, ekspertinę bei šviečiamąją veiklą
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Raidos ir edukacinė psichologija.
Dėstomi dalykai: Raidos psichologija, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai: socialinis-emocinis ugdymas, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai: kognityvinis ugdymas, Psichologiniai ankstyvojo ugdymo aspektai: kūrybiškumo ugdymas.
Adresas: Universiteto g. 9, 202 kab., 01513 Vilnius.
Telefonas: +370 5 2667605, +370 5 2667615.
El. paštas:
Priėmimo laikas
Publikacijos
Lietuvos akademinė elektroninė biblioteka eLABa
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Lazdauskas, T. (2024). Understanding difficult temperament in adults: A mixed-methods study. Behavioral Psychology / Psicología Conductual, 32(1), 165–180. https://doi.org/10.51668/bp.8324108n.
Lazdauskas, T., & McDevitt, S. C. (2023). The Chess–Thomas Adult Temperament Questionnaire: Psychometric properties of the Lithuanian version. Social Sciences, 12(2), Article e52. https://doi.org/10.3390/socsci12020052.
Nasvytienė, D., & Lazdauskas, T. (2021). Temperament and academic achievement in children: A meta-analysis. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 11(3), 736–757. https://doi.org/10.3390/ejihpe11030053.
Lazdauskas, T., & Nasvytienė, D. (2021). Psychometric properties of Lithuanian versions of empathy questionnaires for children. European Journal of Developmental Psychology, 18(1), 144–159. https://doi.org/10.1080/17405629.2020.1772048.
Lazdauskas, T., & Saikauskienė, A. (2020). Pedagoginės praktikos metu studentų patiriami sunkumai: klausimyno struktūros psichometrinės savybės [Difficulties experienced by pre-service teachers during pedagogical practice: Psychometric properties of the questionnaire structure. Acta Paedagogica Vilnensia, 45, 203–215. https://doi.org/10.15388/ActPaed.45.13.
Grauslienė, I., Labanienė, K., & Lazdauskas, T. (2019). Gabūs ir talentingi vaikai: samprata, ypatumai ir atpažinimas [Gifted and talented children: Concept, peculiarities, and identification]. Vitae Litera.
Saikauskienė, A., & Lazdauskas, T. (2017). Būsimųjų psichologijos mokytojų pedagoginės praktikos metu patiriamų sunkumų dinamika [Dynamics of difficulties experienced by prospective teachers of psychology during teaching practice]. Pedagogika, 125(1), 122–131. http://dx.doi.org/10.15823/p.2017.09.
Lazdauskas, T., & Saikauskienė, A. (2017). Pedagoginė praktika: užduotys ir rekomendacijos psichologijos studijų programos studentams [Pedagogical practice: Assignments and recommendations for psychology students]. Lietuvos edukologijos universiteto leidykla.
TYRIMAI
Projektinė veikla
Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas, (Nr. 09.2.2-ESFA V-707- 03-0001). Vaiko raidos skalių restandartizavimo pagal paslaugų pirkimo-pardavimo sutartį tarp Nacionalinės švietimo agentūros ir Vilniaus universiteto projektas
Vykdytojas. Vykdymo laikotarpis: 2019-2021.
Mokinių gebėjimų atskleidimo ir jų ugdymo sistemos plėtra, Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-04-0001. Europos socialinio fondo projektas.
Psichologas. Vykdymo laikotarpis: 2019-2020.
Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra, Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-01-0001. Europos socialinio fondo projektas.
Psichologas ekspertas. Vykdymo laikotarpis: 2017-2018.
Savireguliacijos įgūdžių vystymas žaidybinėje veikloje, Nr. VP1-3.1-ŠMM-07-K-02-066. Visuotinės dotacijos projektas.
Mokslo darbuotojas. Vykdymo laikotarpis: 2012-2015.
Biudžetinių temų tyrimai
Vaikų ir jaunuolių raida ir paremianti aplinka: įvertinimas, sąveikų analizė, ugdymas.
Prof. dr. R. Jusienė, prof. dr. S. Raižienė, doc. dr. G. Gintilienė, doc. dr. S. Girdzijauskienė, doc. dr. D. Nasvytienė, doc. dr. T. Lazdauskas, asist. dr. L. Rakickienė, D. Butkienė, K. Dragūnevičius. 2021-2025.
KITA AKADEMINĖ VEIKLA
Mokslo renginiai
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
Temperament in the USA and Lithuania: A comparative analysis of threats to validity [žodinis pranešimas].
Pranešimas kartu su McDevitt S. C. 24th Occasional Temperament Conference.
Orfordas, Kvebekas (Kanada). 2023 10 5-7.
Patterns of early developmental milestones in children with atypical development [stendinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Nasvytiene D. European Conference on Developmental Psychology (ECDP).
Turku (Suomija). 2023 0828-09 01.
Temperamentas ankstyvojoje ir vidurinėje vaikystėje: lyginamoji savybių raiškos analizė [stendinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Norkiene R., Jakubauskaite J., Krasauskiene J. Lietuvos psichologų kongresas „Žiebiame psichologijos kibirkštį“.
Vilnius (Lietuva). 2023 04 14-15.
Empatija ir nerimas vidurinėje vaikystėje [stendinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Palkevičiūte D. Lietuvos psichologų kongresas „Psichologija vakar, šiandien, rytoj“.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
Būti ar nebūti... mokytoju? Būsimieji psichologijos mokytojai apie sunkumus pedagoginėje praktikoje [žodinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Saikauskiene A. Tarptautinė konferencija „Mokytojas šiandien ir rytoj: tarp realybės ir lūkesčių“.
Vilnius (Lietuva). 2016 11 24-25.
Transgenerational patterns of parenting scripts [žodinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Nasvytiene D. 31st International Congress of Psychology.
Yokohama (Japonija). 2016 07 24-29.
http://dx.doi.org/10.1002/ijop.12318.
Relationships between cognitive, language, motor development and temperament in infancy [stendinis pranešimas].
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Pupinyte G. 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development.
Vilnius (Lietuva). 2016 07 10-14.
Narystė
Profesinėse asociacijose
Nuo 2019 m. – Temperamento konsorciumo (TC) narys.
Nuo 2008 m. – Tarptautinės elgesio raidos tyrimų draugijos (ISSBD) narys.
Nuo 2006 m. – Lietuvos psichologų sąjungos narys (LPS).
Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose
Nuo 2018 m. – mokslo darbų žurnalo „Pedagogika“ redaktorių kolegijos narys.
2015-2018: mokslo darbų žurnalo „Ugdymo psichologija“ vyriausiasis redaktorius.
Ekspertinė veikla
Nuo 2019 iki dabar: Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo programų vertinimo komisijos narys.
Nuo 2008 iki dabar: Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos Viešosios informacijos stebėsenos ir ekspertizės skyriaus ekspertas.