Apie
Profesorė, dr.
Psichologijos instituto direktorė
Roma Jusienė – Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto profesorė bei mokslinių tyrimų vadovė, klinikinė psichologė, psichodinaminės krypties psichoterapeutė. Pastaruosius keletą metų drauge su kolegomis psichologais ir gydytojais tyrinėja vaikų naudojimosi elektroninėmis medijomis reikšmę jų psichosocialinei raidai bei sveikatai. R.Jusienė yra monografijos „Mažų vaikų savireguliacija“ autorė, knygos „Vaikas auga“ ir vadovėlių „Konsultavimas mokykloje“, „Sveikatos psichologija“ ir „Psichologija“, o taip pat keliasdešimt mokslo straipsnių bendraautorė. Ji yra aktyvi Lietuvos psichologų sąjungos narė, Vaiko psichologinės gerovės komiteto narė, o taip pat Nacionalinės šeimos tarybos narė.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ankstyvoji savireguliacijos raida, vaikų psichikos ir fizinė sveikata, emocinių ir elgesio sunkumų vertinimas, sveikatos psichologija, probleminis interneto naudojimas (PIN).
Dėstomi dalykai: Šeimos psichologija, Šiuolaikinė sveikatos psichologija: teorija ir praktika, Vaikų raidos psichologija ir psichopatologija, Asmens psichologinis įvertinimas.
![]() |
ORCID | ![]() |
ResearchGate |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.
Telefonas: +370 5 266 7628, +370 5 2667605, +370 2667615
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2017)
Jusienė R, Breidokienė R, Sabaliauskas S, Mieziene B, Emeljanovas A. (2022).The Predictors of Psychological Well-Being in Lithuanian Adolescents after the Second Prolonged Lockdown Due to COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health. 19(6):3360. https://doi.org/10.3390/ijerph19063360
Buzaitytė Kašalynienė, J., Žėkaitė, J., Jusienė, R., & Stonkuvienė, I. (2022). Elektroninių patyčių apimtys ir patirtys pradinėse ir pagrindinėse klasėse pirmojo karantino dėl COVID-19 pandemijos metu [Extent and Experience of Cyberbullying in Primary and Lower Secondary Grades During the First Quarantine of COVID-19 Pandemic]. Pedagogika, 144(4), 202–220. https://doi.org/10.15823/p.2021.144.11
Mieziene, B.; Emeljanovas, A.; Jusiene, R.; Breidokiene, R.; Girdzijauskiene, S.; Sabaliauskas, S.; Buzaityte-Kasalyniene, J.; Budiene, V.; Eiliakaite, I.; Speicyte-Ruschhoff, E.; et al. Direct and Indirect Effects of Social Support and School Social Capital on the Academic Success of 11–19-Year-Old Students Using Distance Learning. Sustainability 2022, 14, 2131. https://doi.org/10.3390/su14042131
Jusienė, R., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Pakalniškienė, V. (2021). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų veiklos internete ir kompulsyvus interneto naudojimas tėvų požiūriu: ar ir kas keitėsi karantino dėl COVID-19 pandemijos laikotarpiu? Informacijos mokslai, 91, 136-151. https://doi.org/10.15388/Im.2021.91.56
Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Risk of Behavioural and Emotional Disorders in Lithuanian School Aged Children as Assessed with SDQ During the Second Lockdown due to COVID-19. Psichologija, 64: 77-85. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.43
Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Pre-schoolers’ Behavioural and Emotional Problems During the First Quarantine Due to COVID-19 Pandemic: The Role of Parental Distress and Screen Time. Psichologija, 64: 61-68. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.431
Breidokienė, R., Jusienė, R., Urbonas, V., Praninskienė, R., Girdzijauskienė, S. (2021). Sedentary behavior among 6-14-year0old children during the COVID-19 lockown and its relation to physical and mental health. Healthcare, 9(6), 756; https://doi.org/10.3390/healthcare9060756
Baukienė, E., Jusienė, R., Praninskienė, R., Lisauskienė, L. (2021). The role of emotional reactivity in a relation between sleep problems and the use of screen-based media among toddlers and pre-schoolers. Early Child Development and Care. https://doi.org/10.1080/03004430.2021.1885392
Baukienė E. ir Jusienė R. (2021). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų, emocinio reaktyvumo ir tėvų taikomos miego bei naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais tvarkos sąsajos, Psichologija, (62), p. 69-86. doi: 10.15388/Psichol.2020.22.
Wu, J.CL., Sebre, S.B., Jusienė, R., Pakalniškienė, V., Miltuze, A., Li, Y-F. Personal and Family Sociodemographic Correlates of Types of Online Activities in School-Aged Children: a Multicountry Study. Child Indicators Research (2021). https://doi.org/10.1007/s12187-021-09805-4
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu. Mokslo studija / Sudarė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė. Autorių grupė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė, Jovita Žėkaitė, Ieva Adomaitytė-Subačienė, Edita Baukienė, Rima Breidokienė, Jolita Buzaitytė-Kašalynienė, Kęstutis Dragūnevičius, Vaiva Grabauskienė, Rūta Praninskienė, Vaiva Schoroškienė, Erika Speičytė-Ruschhoff, Vaidotas Urbonas. – Vilnius: Vilniaus universitetas, 2021. – 276 p.
Jusienė, R., Rakickienė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I. (2020). Executive function and screen-based media use in preschool children. Infant and Child Development, 29(1), e2173. https://doi.org/10.1002/icd.2173
Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pakalniškienė, V. (2020). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų kompulsyvaus interneto naudojimo psichosocialiniai veiksniai vaikų ir tėvų vertinimu. Psichologija, 61, 51-67. https://doi.org/10.15388/Psichol.2020.15
Pakalniškienė, V., Jusienė, R., Sebre, S.B., Wu, J.-L., Laurinaitytė, I. (2020). Children’s Internet Use Profiles in Relation to Behavioral Problems in Lithuania, Latvia, and Taiwan. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. 8490; doi:10.3390/ijerph17228490
Jusienė, R., Breidokienė, R. (2019). Preschoolers' self‐regulation and developmental trajectories of sleep problems in early childhood. Infant and Child Development, 28(6), e2158. https://doi.org/10.1002/icd.2158
Jusienė, R.; Urbonas, V.; Laurinaitytė, I.; Rakickienė, L.; Breidokienė, R.; Kuzminskaitė, M.; Praninskienė, R. Screen Use During Meals Among Young Children: Exploration of Associated Variables. Medicina 2019, 55, 688.
Jasiulionė, J. S., & Jusienė, R. (2019). Delivery mode, maternal characteristics and developmental trajectories of toddler’s emotional and behavioral problems. Child & Youth Care Forum. https://doi.org/10.1007/s10566-019-09487-8
Jusienė, R., Breidokienė, R. (2019). Preschoolers' self‐regulation and developmental trajectories of sleep problems in early childhood. Infant and Child Development. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/icd.2158
Jusienė, R., Praninskienė, R., Petronytė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Urbonas, V., Babkovskienė, E., Vitkė, L. (2019). Fizinės ir psichikos sveikatos veiksniai ankstyvojoje vaikystėje: naudojimosi informacinėmis technologijomis vaidmuo. Visuomenės sveikata, 84 (1): 56 – 67.
Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pajėdienė, A., Praninskienė, R., Rakickienė, L., Urbonas, V. (2017). Ikimokyklinio amžiaus vaikų buvimas prie ekranų: kada tai tampa vaikų sveikatos rizikos veiksniu? Sveikatos mokslai, 27 (6): 134-143. https://doi.org/10.5200/sm-hs.2017.109