Apie
Profesorė, dr.
Psichologijos instituto direktorė
Roma Jusienė – Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto profesorė bei mokslinių tyrimų vadovė, klinikinė psichologė, psichodinaminės krypties psichoterapeutė. Pastaruosius keletą metų drauge su kolegomis psichologais ir gydytojais tyrinėja vaikų naudojimosi elektroninėmis medijomis reikšmę jų psichosocialinei raidai bei sveikatai. R.Jusienė yra monografijos „Mažų vaikų savireguliacija“ autorė, knygos „Vaikas auga“ ir vadovėlių „Konsultavimas mokykloje“, „Sveikatos psichologija“ ir „Psichologija“, o taip pat keliasdešimt mokslo straipsnių bendraautorė. Ji yra aktyvi Lietuvos psichologų sąjungos narė, Vaiko psichologinės gerovės komiteto narė, o taip pat Nacionalinės šeimos tarybos narė.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ankstyvoji savireguliacijos raida, vaikų psichikos ir fizinė sveikata, emocinių ir elgesio sunkumų vertinimas, sveikatos psichologija, probleminis interneto naudojimas (PIN).
Dėstomi dalykai: Šeimos psichologija, Šiuolaikinė sveikatos psichologija: teorija ir praktika, Vaikų raidos psichologija ir psichopatologija, Asmens psichologinis įvertinimas.
ORCID | ResearchGate |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.
Telefonas: +370 5 266 7628, +370 5 2667605, +370 2667615
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2017)
Jusienė R, Breidokienė R, Sabaliauskas S, Mieziene B, Emeljanovas A. (2022).The Predictors of Psychological Well-Being in Lithuanian Adolescents after the Second Prolonged Lockdown Due to COVID-19 Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health. 19(6):3360. https://doi.org/10.3390/ijerph19063360
Buzaitytė Kašalynienė, J., Žėkaitė, J., Jusienė, R., & Stonkuvienė, I. (2022). Elektroninių patyčių apimtys ir patirtys pradinėse ir pagrindinėse klasėse pirmojo karantino dėl COVID-19 pandemijos metu [Extent and Experience of Cyberbullying in Primary and Lower Secondary Grades During the First Quarantine of COVID-19 Pandemic]. Pedagogika, 144(4), 202–220. https://doi.org/10.15823/p.2021.144.11
Mieziene, B.; Emeljanovas, A.; Jusiene, R.; Breidokiene, R.; Girdzijauskiene, S.; Sabaliauskas, S.; Buzaityte-Kasalyniene, J.; Budiene, V.; Eiliakaite, I.; Speicyte-Ruschhoff, E.; et al. Direct and Indirect Effects of Social Support and School Social Capital on the Academic Success of 11–19-Year-Old Students Using Distance Learning. Sustainability 2022, 14, 2131. https://doi.org/10.3390/su14042131
Jusienė, R., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Pakalniškienė, V. (2021). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų veiklos internete ir kompulsyvus interneto naudojimas tėvų požiūriu: ar ir kas keitėsi karantino dėl COVID-19 pandemijos laikotarpiu? Informacijos mokslai, 91, 136-151. https://doi.org/10.15388/Im.2021.91.56
Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Risk of Behavioural and Emotional Disorders in Lithuanian School Aged Children as Assessed with SDQ During the Second Lockdown due to COVID-19. Psichologija, 64: 77-85. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.43
Rakickienė, L., Jusienė, R., Baukienė, E., Breidokienė, R. (2021). Pre-schoolers’ Behavioural and Emotional Problems During the First Quarantine Due to COVID-19 Pandemic: The Role of Parental Distress and Screen Time. Psichologija, 64: 61-68. https://doi.org/10.15388?Psichol.2021.431
Breidokienė, R., Jusienė, R., Urbonas, V., Praninskienė, R., Girdzijauskienė, S. (2021). Sedentary behavior among 6-14-year0old children during the COVID-19 lockown and its relation to physical and mental health. Healthcare, 9(6), 756; https://doi.org/10.3390/healthcare9060756
Baukienė, E., Jusienė, R., Praninskienė, R., Lisauskienė, L. (2021). The role of emotional reactivity in a relation between sleep problems and the use of screen-based media among toddlers and pre-schoolers. Early Child Development and Care. https://doi.org/10.1080/03004430.2021.1885392
Baukienė E. ir Jusienė R. (2021). Ikimokyklinio amžiaus vaikų miego sunkumų, emocinio reaktyvumo ir tėvų taikomos miego bei naudojimosi ekranus turinčiais prietaisais tvarkos sąsajos, Psichologija, (62), p. 69-86. doi: 10.15388/Psichol.2020.22.
Wu, J.CL., Sebre, S.B., Jusienė, R., Pakalniškienė, V., Miltuze, A., Li, Y-F. Personal and Family Sociodemographic Correlates of Types of Online Activities in School-Aged Children: a Multicountry Study. Child Indicators Research (2021). https://doi.org/10.1007/s12187-021-09805-4
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu. Mokslo studija / Sudarė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė. Autorių grupė: Roma Jusienė, Virginija Būdienė, Gražina Gintilienė, Sigita Girdzijauskienė, Irena Stonkuvienė, Jovita Žėkaitė, Ieva Adomaitytė-Subačienė, Edita Baukienė, Rima Breidokienė, Jolita Buzaitytė-Kašalynienė, Kęstutis Dragūnevičius, Vaiva Grabauskienė, Rūta Praninskienė, Vaiva Schoroškienė, Erika Speičytė-Ruschhoff, Vaidotas Urbonas. – Vilnius: Vilniaus universitetas, 2021. – 276 p.
Jusienė, R., Rakickienė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I. (2020). Executive function and screen-based media use in preschool children. Infant and Child Development, 29(1), e2173. https://doi.org/10.1002/icd.2173
Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pakalniškienė, V. (2020). Pradinio mokyklinio amžiaus vaikų kompulsyvaus interneto naudojimo psichosocialiniai veiksniai vaikų ir tėvų vertinimu. Psichologija, 61, 51-67. https://doi.org/10.15388/Psichol.2020.15
Pakalniškienė, V., Jusienė, R., Sebre, S.B., Wu, J.-L., Laurinaitytė, I. (2020). Children’s Internet Use Profiles in Relation to Behavioral Problems in Lithuania, Latvia, and Taiwan. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. 8490; doi:10.3390/ijerph17228490
Jusienė, R., Breidokienė, R. (2019). Preschoolers' self‐regulation and developmental trajectories of sleep problems in early childhood. Infant and Child Development, 28(6), e2158. https://doi.org/10.1002/icd.2158
Jusienė, R.; Urbonas, V.; Laurinaitytė, I.; Rakickienė, L.; Breidokienė, R.; Kuzminskaitė, M.; Praninskienė, R. Screen Use During Meals Among Young Children: Exploration of Associated Variables. Medicina 2019, 55, 688.
Jasiulionė, J. S., & Jusienė, R. (2019). Delivery mode, maternal characteristics and developmental trajectories of toddler’s emotional and behavioral problems. Child & Youth Care Forum. https://doi.org/10.1007/s10566-019-09487-8
Jusienė, R., Breidokienė, R. (2019). Preschoolers' self‐regulation and developmental trajectories of sleep problems in early childhood. Infant and Child Development. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/icd.2158
Jusienė, R., Praninskienė, R., Petronytė, L., Breidokienė, R., Laurinaitytė, I., Rakickienė, L., Urbonas, V., Babkovskienė, E., Vitkė, L. (2019). Fizinės ir psichikos sveikatos veiksniai ankstyvojoje vaikystėje: naudojimosi informacinėmis technologijomis vaidmuo. Visuomenės sveikata, 84 (1): 56 – 67.
Jusienė, R., Laurinaitytė, I., Pajėdienė, A., Praninskienė, R., Rakickienė, L., Urbonas, V. (2017). Ikimokyklinio amžiaus vaikų buvimas prie ekranų: kada tai tampa vaikų sveikatos rizikos veiksniu? Sveikatos mokslai, 27 (6): 134-143. https://doi.org/10.5200/sm-hs.2017.109
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Probleminio interneto naudojimo (PIN) ir kitų skaitmeninių technologijų naudojimo iššūkiai psichikos sveikatai: į pagalbą specialistui. Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo, kurį administruoja Sveikatos apsaugos ministerija, lėšomis finansuojamas prevencinis projektas.
Projekto vykdytoja, ekspertė. Vykdymo laikotarpis: 2022.
Mokymosi pasiekimus sąlygojantys ir psichosocialines rizikas mažinantys mokyklos bendruomenės ir lyderystės veiksniai (LMT (DNR) finansuojamas projektas).
Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2021.
Ilgalaikis ekranų poveikis vaikų fizinei ir psichikos sveikatai (projekto finansavimo sutarties Nr. (1.80 E) SU-2498). Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo lėšomis finansuojamas projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2020-2022.
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (sutarties nr. S-COV-20-11). Lietuvos mokslo tarybos finansuotas tyrimas, skirtas parengti sprendimus dėl COVID-19 pandemijos padarinių.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų interneto naudojimo sąsajos su jų socialine emocine raida bei santykiais su tėvais Latvijoje, Lietuvoje ir Taivane: tęstinis tyrimas. Projektą finansavo Lietuvos mokslo taryba, sutarties nr. S-LLT-18-3 ir MOST. Bendradarbiavimo tarp Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Kinijos Respublikos (Taivano) Nacionalinės mokslo tarybos ir Latvijos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos programos projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2018-2020.
Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata (Sutarties nr. GER-006/2017). Lietuvos mokslo tarybos finansuotas Gerovės visuomenės projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2017-2018.
Tarptautiniai projektai
School-aged Children’s Internet Use in Relation to Socioemotional Development and Parenting Practices in Latvia, Lithuania and Taiwan: A Longitudinal Study.
Kita akademinė veikla
Pareigos
VU Sveikatos psichologijos magistrantūros studijų programos komiteto narė.
VU Psichologijos pirmosios pakopos studijų programos komiteto narė.
VU Psichologijos doktorantūros komiteto narė.
Mokslo renginiai
Konferencijų organizavimas
Vaikai ir jų psichoterapeutai.
Organizacinio komiteto narė. 2022 09 23 Vilniaus universitetas, MKIC.
Lietuvos demografinės situacijos tendencijos viešosios politikos kontekste.
Nacionalinės šeimos tarybos (NŠT) ir Lietuvos respublikos Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto organizuota mokslinė praktinė konferencija.
Organizacinio (mokslinio) komiteto narė. 2022 05 18 LR Seimas.
Patirtis be sienų.
Lietuvos psichologų kongresas.
Mokslinio komiteto narė. 2021 04.
Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos.
Vilniaus universiteto tarptautinė konferencija.
Organizacinio komiteto pirmininkė. 2020 09 25.
Jau ne vaikas, bet dar nesuaugęs: paauglystės psichosocialiniai iššūkiai.
Tarptautinė mokslinė konferencija.
Pagrindinė organizatorė. 2017 04 26 Vilniaus universitetas.
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
(nurodyti tik tie pranešimai, kurie konferencijose pristatyti asmeniškai)
Kompulsyvaus interneto naudojimo psichosocialiniai, socioekonominiai ir demografiniai veiksniai.
Mokslinė – praktinė konferencija: PRIKLAUSOMYBĖ NUO INTERNETO: KAIP ATPAŽINTI IR PADĖTI.
VDU, Kaunas (Lietuva). 2022 12 02.
Atrasti save gyvenant drauge.
Kasmetinė globos centrų konferencija „Sėkmingos globos link. 2022“. Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
2022 12 01.
Students‘ and teachers‘ psychological well-being during the distance education due to COVID-19 pandemic (Online).
TERA (Taiwan Education Research Association) 2022 Conference.
National Sun Yat-sen University, Taiwan (Kinija). 2022 11 05.
Jaunimo psichologinė savijauta pandemijos metu: kas leido išlikti geros nuotaikos ir kurti ateities planus?
Aktyvaus jaunimo asociacijos konferencija „Laimingas jaunimas – misija (ne)įmanoma“.
Vilnius (Lietuva). 2022 10 19.
Įtraukusis internetas: kada laikas susirūpinti?
Tarptautinė mokslinė praktinė konferencija Probleminis interneto naudojimas ir internetinės priklausomybės: pagalba ir perspektyvos 2022. LR Seimas.
Vilnius (Lietuva). 2022 09 30.
Somatic complains, sedentary behavior and relatedness in adolescents during the second year of COVID-19 pandemic.
Pranešimas kartu su Breidokiene R. 36th Annual Conference of the European Health Psychology Society.
Bratislava (Slovakija). 2022 08 23-27.
Vaikai ir išmanieji ekranai: kas ką valdo? Žodinis pranešimas Lietuvos vaikų ir šeimos terapijos asociacijos ir Kolpingo kolegijos organizuotoje konferencijoje „Šiuolaikinis technologijų ir virtualus pasaulis: įtaka vaiko raidai“.
Kaunas (Lietuva). 2022 05 27.
Išmanūs prietaisai ar išmanūs vaikai: kaip šiuolaikinės informacinės technologijos keičia vaikų patirtis ir pažinimą? Simpoziumas Lietuvos psichologų kongrese „Psichologija 360° + 1“.
Kaunas (Lietuva). 2022 04 29-30.
Dviejų-keturiolikos metų vaikų naudojimasis internetu ir emociniai bei elgesio sunkumai: ar ir kas keitėsi per pastaruosius penkerius metus? Žodinis pranešimas Lietuvos psichologų kongrese „Psichologija 360° + 1“.
Kaunas (Lietuva). 2022 04 29-30.
Mokymosi pasiekimai, psichologinė gerovė ir socialiniai santykiai - kaip tai susiję?
Žodinis pranešimas Respublikinėje nuotolinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje "Mokykla ir vaikų sveikata 2022".
Vilnius (Lietuva). 2022 02 11.
Neformaliojo vaikų ugdymo svarba karantino (ir ne tik) laikotarpiu (žodinis pranešimas, Online).
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro virtuali konferencija „Šiuolaikinio neformaliojo vaikų švietimo link: kokybė, inovacijos, nuotolinis ugdymas“ [virtuali].
2021 12 14.
Psichosomatinės COVID-19 pandemijos pasekmės vaikams ir paaugliams (žodinis pranešimas, Online).
XVII Pasaulinei LOPL dienai skirta nuotolinė konferencija “Pulmonologijos ir alergologijos ruduo 2021”.
Klaipėda (Lietuva). 2021 11 26.
Karantino ir nuotolinio mokymo įtaka vaikų psichikos ir fizinei sveikatai (žodinis pranešimas, Online).
Lietuvos pediatrų draugijos XI suvažiavimas.
2021 10 22.
Compulsive Internet use in young school-aged children: the exploration of associated (risk) factors (Online).
Pranešimas kartu su Laurinaityte I., Pakalniškiene V. Invited Symposium at 32nd International Congress of Psychology.
Prague (Čekija). 2021 07 18-23.
Pusė metų karantine: kaip jaučiasi paaugliai priešais ekranus ir anapus ekranų? (žodinis pranešimas).
Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2021 06 19.
COVID-19 iššūkiai šeimoms su vaikais (žodinis pranešimas).
Nacionalinės šeimos tarybos konferencija, LR Prezidentūra.
Vilnius (Lietuva). 2021 06 01.
Nuotolinis ugdymas: kaip jaučiasi vaikai priešais ir anapus ekranų? (žodinis pranešimas).
Lietuvos socialinio emocinio ugdymo asociacijos respublikinė konferencija.
2021 05 06.
Vaikų psichikos sveikata ir jos veiksniai pandemijos dėl COVID-19 metu (žodinis pranešimas, Online).
Pranešimas kartu su Breidokiene R., Girdzijauskiene S., Praninskiene R., Urbonu V. Patirtis be sienų: Lietuvos psichologų kongresas 2021.
Kaunas (Lietuva). 2021 04 19-24.
Nuotolinis ugdymas: vaikai priešais ir anapus ekranų (žodinis pranešimas).
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2021 03 22.
Technologijos ir savęs organizavimo poreikiai.
Tarpdisciplininė konferencija „Ateities studijos: naujosios technologijos ir paradigmos“.
Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva). 2020 02 26.
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (žodinis pranešimas, Online).
Pranešimas kartu su Buzaityte-Kašalyniene J., Girdzijauskiene S., Stonkuviene I., Urbonu V. ir Poviliūnu A. Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) forumas „Edukologija Lietuvai“.
2021 02 25.
Internet use in preadolescence: whether and how it has changed during quarantine due to Covid-19 pandemic.
12th International Conference of Lithuanian Neurological Association.
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (Lietuva). 2020 11 05.
Pradinukų kompulsyvaus (probleminio) interneto naudojimo veiksniai.
Tarptautinė mokslinė praktinė konferencija „Vaikų naudojimasis internetu: moksliniai rezultatai ir praktinės įžvalgos“.
Vilniaus universitetas, Vilnius (Lietuva). 2020 09 25.
Kaip laiku atpažinti vaikus, turinčius elgesio ir emocijų sunkumų?
Forumas „Psichikos sveikata skirtinguose gyvenimo tarpsniuose: geroji praktika ir perspektyvos Lietuvoje.“ LR Sveikatos apsaugos ministerija kartu su LR Vyriausybės kanceliarija.
Vilnius (Lietuva). 2017 09 21.
Internet use in young school-aged children: do parents really know about their kids?
Pranešimas kartu su Laurinaityte I., Pakalniškiene V. 19th European Conference on Developmental Psychology.
Athens (Graikija). 2019 08 29-09 01.
Šiuolaikinės informacinės technologijos ir mažų vaikų sveikata.
Žodinis pranešimas Lietuvos psichologų kongrese “Dialogai”.
Vilniaus universitetas (Lietuva). 2019 05 24-25.
Vaikų kompulsyvaus naudojimosi internetu rizikos veiksniai.
Pranešimas kartu su Laurinaityte I., Pakalniškiene V. Žodinis pranešimas Lietuvos psichologų kongrese “Dialogai”.
Vilniaus universitetas (Lietuva). 2019 05 24-25.
Mokyklinio amžiaus vaikų kompulsyvus naudojimasis internetu.
Pranešimas kartu su Laurinaityte I., Pakalniškiene V. Tarptautinė mokslinė praktinė konferencija “Neuromokslų aktualijos: naujosios elgesio priklausomybės”, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Medicinos akademija (LSMU MA) Neuromokslų institutas ir Lietuvos biologinės psichiatrijos draugija.
Palanga (Lietuva). 2019 05 03.
Vaikai ir išmanieji ekranai: kada laikas sunerimti?
Respublikinė mokslinė praktinė konferencija “Darni aplinka vaikų sveikatai”, VU Medicinos fakultetas, Pasaulio sveikatos organizacijos atstovybė Lietuvoje ir Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras.
Vilniaus universitetas (Lietuva). 2019 04 17.
Electronic media and young children‘s health: are there more risks behind the screens?
Pranešimas kartu su Laurinaityte I., Praninskiene R., Rakickiene L., Urbonu V. 32nd European Health Psychology Conference.
Galway (Airija). 2018 08 21-25.
Electronic media use related to emotional and behavioral problems in toddlers and preschoolers.
Pranešimas kartu su Laurinaityte I., Praninskiene R., Rakickiene L., Urbonu V. 16th World Association of Infant Mental Health (WAIMH) World Congress.
Rome (Italija). 2018 05 26-30.
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
2017 m. vasario mėn. Ziuricho Taikomųjų mokslų universitetas (Šveicarija), Psichologijos institutas, mokslinė išvyka.
Dėstymo vizitai
2020 m. sausio mėn. Erasmus dėstymo vizitas Romos Sapienza universitete, Italija.
Narystė
Profesinėse asociacijose
Lietuvos psichoanalizės draugija narė.
Vaiko psichologinės gerovės komitetas prie Lietuvos psichologų sąjungos komiteto narė.
Lietuvos psichologų sąjunga narė.
ISSBD (International Society for Studies of Behavioral Development) narė.
EADP (European Association of Developmental Psychology) narė.
WAIMH (World Association of Infant Mental Health) narė.
NPSA ( International Neuropsychoanalysis Society) narė.
Dalyvavimas nevyriausybinių organizacijų veiklose
Nuo 2018 m. iki dabar: NVO koalicija „Už vaikų teises“, Atstovauju LPS Vaiko psichologinės gerovės komitetą.
Dalyvavimas kitų organizacijų Tarybų/Valdybų veikloje
2020-2021: Nacionalinė šeimos taryba narė.
Dalyvavimas Lietuvos institucijų darbo grupių veiklose
2020: SAM darbo grupė-Darbo grupė, skirta atnaujinti ilgalaikių neigiamų Covid-19 pandemijos pasekmių visuomenės psichikos sveikatai mažinimo veiksmų planą (vad. Ignas Rubikis, Simona Bieliūnė) narė.
Ekspertinė veikla
Lietuvos mokslo tarybos ekspertė.
Nacionalinės šeimos tarybos (įkurtos Seimo sprendimu) narė.
LR Sveikatos apsaugos ministerijos Psichikos sveikatos skyriaus darbo grupės, skirtos psichikos sveikatos gerinimo priemonėms, narė.
VšĮ „Skaitmeninės etikos centras” ekspertė.
Organizacinė veikla
Nuo 2022 m. gruodžio iki dabar: – VU Psichologijos instituto direktorė.
Iki 2019 m. – VU Psichologinio konsultavimo ir mokymų centro vadovė.
Praktinė veikla
VU Konsultavimo ir mokymų centro psichologė psichoterapeutė. Psichodinaminė psichoterapija, individualus psichologinis konsultavimas, vaiko ir šeimos konsultavimas, psichologinis švietimas ir mokymai.
Nuo 2008 m. iki dabar: Psichodinaminės vaikų ir paauglių psichoterapijos neformaliųjų studijų programos mokymo komiteto pirmininkė (2008-2017), mokymo komiteto narė (nuo 2017 iki dabar), supervizorė.
2016-2017: VU Medicinos fakulteto Psichodinaminės psichoterapijos supervizorių mokymo ir Amsterdamo psichoanalitinio mokymo mokytojams programos absolventė (psichoterapijos mokytoja, supervizorė).
2000-2007: Psichodinaminės psichoterapijos kvalifikacija, įgyta Vilniaus universiteto Medicinos fakultete pagal nenuosekliųjų podiplominių studijų programą.
Edukacinė ir švietėjiška veikla
Podiplominių studijų programų „Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija: bazinis lygis“ ir „Psichodinaminė vaikų ir paauglių psichoterapija: kvalifikacinis lygis“ lektorė.
Paskaita mokiniams mokslo populiarinimo renginiuose Erdvėlaivis Žemė: Jusienė R., Pakalniškienė V. Aš ir mano išmanusis: kuris kurį valdo? 2019 m. rugsėjo 16 d. Vilniaus universitete.
Paskaita mokiniams Lietuvos mokslų akademijoje „Šiuolaikinės genetikos iššūkiai žmogaus psichologijai: kada žinojimas tampa našta?“, renginio „DNR diena Lietuvoje“ metu, 2019 m. balandžio 25 d.
Vingras, A., Grikinienė, J., Jusienė, R., Žilinskaitė V. (2017). Vaikas auga. Vilnius, Alma Litera, 685p.
Utkus, A., Dagytė, E., Krasovskaja, N., Matulevičienė, A., Manelienė, R., Jusienė, R., Šalugienė, N., Jasaitytė, I., Račkauskienė, S. (2016). Dauno sindromas: patarimai tėvams ir specialistams. Mokymo priemonė, Vilniaus universitetas. 118 p. ISBN 978-609-459-665-0 (R.Jusienė. Šeima ir visuomenė, psl. 40-58; R.Jusienė. Raida ir ugdymas, psl. 59-75).
Vadovavimas disertacijoms
2017-2022 m.Baukienė Edita. Vaikų miego sunkumai ir šiuolaikinių informacinių technologijų naudojimas: sąveika ankstyvos raidos požiūriu.
2013-2017 m. Jasiulionė Jurgita Smiltė. Gimdymo aplinkybių reikšmė vaikų psichosocialinei ir pažintinei raidai.
2011-2015 m. Zamalijeva Olga. Gydymo nurodymų laikymąsi prognozuojantys veiksniai.
2007-2014 m. Breidokienė Rima. Ankstyvieji savireguliacijos veiksniai.
Mokslo populiarinimo veikla
https://lt.mediavaikai.lt/naujienos
Interviu
Čia ir dabar. Ilgas žaidimas kompiuteriu nebūtinai kenkia paauglių psichikai? Mokslininkių požiūris (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Čia ir dabar“)
https://bit.ly/3Br7pjT [2023.05.01]
Profesorė įspėja – vaikams iki 2-ejų būti prie ekranų išvis nereikėtų: nukenčia svarbiausi raidos aspektai (Žinių portalas LRT.lt).
https://bit.ly/3S1DLJx [2023.01.26]
Pokalbis su VU Filosofijos fakulteto profesore, psichologe Roma Jusiene (Ar nuotolinis mokymas kenkia vaikams?) (YouTube platforma Vilnius University (official)).
https://bit.ly/3kCLFwh [2021.04.13]
Kaip pandemija paveikė vaikų emocinę sveikatą? (Žinių portalas 15min.lt)
https://bit.ly/3wsnoM4 [2021.06.23]
Psichologė apie tamsiąją karantino pusę: trečdalis 7–14 metų vaikų atsidūrė ties pavojinga riba (Žinių portalas LRT.lt).
https://bit.ly/3j1vQir [2021.06.22]
Psichologė R. Jusienė: reikėtų suklusti, kai paauglys sako, jog jam niekas nesvarbu (Naujienų portalas bernardinai.lt).
https://bit.ly/3wtLiXz [2021.12.06]
Dešimt balų. Kas – mokiniai, mokytojai ar tėvai sulaukė mažiausiai palaikymo per karantiną? (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Dešimt balų“).
https://bit.ly/3QVOiWp [2021.09.09]
Psichologė R. Jusienė: nėra nei pasirengta priešmokyklinio ugdymo ankstinimui, nei apie jį suprantama (Naujienų portalas bernardinai.lt).
https://bit.ly/3WxCzhV [2020.10.21]
10–12. Ar suaugusieji turėtų vienytis, kad vaikai rečiau naudotųsi mobiliaisiais? (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „10-12“).
https://bit.ly/3XCEhju [2020.07.24]
Interviu Verslo žiniose: Priklausomybė nuo technologijų: kas padeda pasveikti. Žurnalistė Daiva Banaitienė (prieinama tik prenumeratoriams).
[2020.03.01]
Interviu Žinių radijui, laida „Dienos klausimas“ apie nuotolinio ugdymo pasekmes.
[2020.07.20]
Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje
„Vaizdo žaidimai paaugliams – kaip ramentas, negalime jų atimti“: lietuvių mokslininkės įvertino ilgo žaidimo kompiuteriu ryšį su savijauta (Žinių portalas LRT.lt)
https://bit.ly/44RarLT [2023.05.11]
Nenustebkime – šeimos gydytojas gali paklausti apie naudojimosi internetu įpročius. (Naujienų portalas BNS.lt)
https://bit.ly/3nPa4RB [2023.04.14]
Mokslininkai įvardijo, kada sunerimti dėl vaiko laiko prie kompiuterio: kartais net nustoja valgyti. (Naujienų portalas tv3.lt)
https://bit.ly/3IoQ0g5 [2023.01.28]
Tamsioji interneto pusė: priklausomybė nuo ekranų, patyčios ir sukčiavimai. (Naujienų portalas BNS.lt)
https://bit.ly/3K7qdKI [2023.02.14]
Siunčia perspėjimą dėl tokio vaikų elgesio: iki 2 metų būtina visiškai riboti šią veiklą. (Naujienų portalas tv3.lt)
https://bit.ly/3E3Z2g7 [2023.02.01]
Nerimaujate dėl ekranų pavojaus vaikui? Atsitraukite nuo ekranų patys! (Žinių portalas lrytas.lt)
https://bit.ly/3wGQLug [2023.01.25]
VU mokslininkų tyrimo rezultatai: riboti ekranų naudojimo laiką vaikams – būtina. (Naujienų portalas BNS.lt)
https://bit.ly/40f7xy6 [2023.01.23]
Mokslinės įžvalgos apie bendruomeniškumo įtaką mokytojų ir mokinių psichologinei gerovei (Žinių portalas 15min.lt).
https://bit.ly/3XOpEZR [2022.01.06]
Mokslininkai akcentuoja neformaliojo ugdymo svarbą (VU Filosofijos fakulteto naujiena).
https://bit.ly/3D38hN5 [2021.10.02]
Mokslininkai ištyrė, kaip karantinas paveikė vaikus: blogiausia buvo tiems, kurie nelankė jokių būrelių (Žinių portalas DELFI.lt).
https://bit.ly/3HojJVV [2021.09.28]
Kita
Jusienė R., Rakickienė L. Šiuolaikinės informacinės technologijos palengvina ar apsunkina tėvystę? 4-oji konferencija „Atsakinga tėvystė“, Vilnius, Litexpo.
[2018.03.17-18]