Apie
Docentas, Vyresnysis mokslo darbuotojas
Dr. Jogaila Vaitekaitis yra Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto dėstytojas ir tyrėjas. Jis turi aštuonerių metų pedagoginio darbo patirtį progimnazijoje (vyresniojo mokytojo kvalifikacija). Siekdamas gilinti edukologines žinias, atliko magistrinį standartizuotų mokinių vertinimų poveikio ugdymo turiniu tyrimą, už ką jam suteiktas edukologijos magistro laipsnis ir VU FSF Tarybos nominacija į geriausius humanitarinių ir socialinių mokslų srities studentų darbus. 2023 m. dr. J. Vaitekaitis apgynė daktaro disertaciją tema „STEM švietimas Lietuvoje: posthumanistinė perspektyva“. Dr. J. Vaitekaičio tarpdisciplininiai moksliniai interesai plėtojami ir toliau: 2024 m. 2024 m. jis laimėjo Lietuvos mokslo tarybos podoktorantūros stažuotę (KTU). Jo esamas tyrimas "Dirbtinio intelekto naudojimas aptinkant edukologinius efektyvumą lemiančius klasės lygmens veiksnius: generatyvinių DI lyginamasis tyrimas" siekia jungti švietimo efektyvumo teoriją su ir gen. DI technologijas mokytojų pamokų stebėjimui.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Švietimo politika ir filosofija; Ugdymo turinys; STEM ugdymas; Darnaus vystymosi švietimas; Tarptautiniai mokinių pasiekimų tyrimai; Globaliosios kompetencijos; Futuristinių mokyklų projektai; Ugdymas antropocene; Dirbtinis intelektas ir švietime; Posthumanistinis ugdymas.
Dėstomi dalykai: Švietimo politikos analizė (mag.) ; Profesinė pedagoginė praktika; Ugdymas darniai plėtrai antropocene (mag.) ; Darnaus vystymosi švietimas; Dirbtinis intelektas ugdyme: teorija, praktika, etika (angl. k.).; Medijų kultūra ir ugdymo technologijos (Švietimo politika ir lyderystė mokyklų vadovams šaka (mag.))
![]() |
ORCID | ![]() |
ResearchGate | ![]() |
Google Scholar |
Adresas: Universiteto g. 9, 410 kab. LT-01513 Vilnius
Telefonas: +370 5 266 7625
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 410 kab.
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
MOKSLINĖS MONOGRAFIJOS, STUDIJOS, SINTEZĖS MOKSLO DARBAI
1. Duoblienė, L., Vaitekaitis, J., Kontrimienė, S., Garbauskaitė-Jakimovska, J. ir Kairė, S. (2023). Lietuvos mokyklos ateitys klaidžiojant antropocene: Scenarijų studija. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla. [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,200] [Remėjai: Lietuvos mokslo taryba; Finansuojantys projektai: Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ateities projekcijos; Suteikti grantai: S-MIP-20-58]
2. Jakaitienė, A., Želvys, R., Raižienė, S., Dukynaitė, R., Stumbrienė, D., Vaitekaitis, J., Ringienė, L., Žilinskas, J. ir Žilinskas, A. (2022). (Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla. [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,129] Finansuojantys projektai: „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
STRAIPSNIAI
Straipsniai WoS DB leidiniuose, turinčiuose SCIE arba SSCI citavimo rodiklį
1. Duoblienė, L., Kairė, S., & Vaitekaitis, J. (2023). Education for the future: applying concepts from the new materialist discourse to UNESCO and OECD publications. Journal of environmental education, 54(3), 213-224. doi:10.1080/00958964.2023.2188576 [Social Sciences Citation Index (Web of Science); Scopus] [IF: 1,700; AIF: 3,100; IF/AIF: 0,548; Q2 (2023, InCites JCR SSCI)] [CiteScore: 6,20; SNIP: 1,424; SJR: 0,824; Q1 (2023, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,333] [Remėjai: LMTLT, Lietuvos Mokslo Taryba; Suteikti grantai: S-MIP-20-58]
Straipsniai WoS DB leidiniuose, turinčiuose AHCI arba ESCI citavimo rodiklį
1. Duoblienė, L., Kontrimienė, S., Vaitekaitis, J., Garbauskaitė-Jakimovska, J., & Kairė, S. (2024). Futuristic scenarios of the general education school: Lithuanian trajectories and implications. Policy futures in education, 00, 1-18. doi:10.1177/14782103241244557 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus] [IF: 1,300; AIF: 1,900; IF/AIF: 0,684; Q2 (2023, InCites JCR ESCI)] [CiteScore: 3,10; SNIP: 1,035; SJR: 0,623; Q2 (2023, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,200] [Remėjai: Lietuvos Mokslo Taryba; Suteikti grantai: 2020-2023]
Straipsniai WoS duomenų bazės leidiniuose, neturinčiuose citavimo rodiklio
1. Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Raižienė, S., & Dukynaitė, R. (2021). Centralised mathematics assessments of Lithuanian secondary school students: population analysis. Informatics in education, 20(3), 439-462. doi:10.15388/infedu.2021.18 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 4,10; SNIP: 1,598; SJR: 0,956; Q1 (2021, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,400] Finansuojantys projektai: „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
2. Duoblienė, L., & Vaitekaitis, J. (2021). Posthumanist approach to human/child-centred education. Journal of futures studies, 26(2), 37-50. doi:10.6531/JFS.202112_26(2).0003 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus] [CiteScore: 1,30; SNIP: 0,799; SJR: 0,346; Q2 (2021, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,500] [Remėjai: Lithuanian Research Council; Suteikti grantai: S-MIP-20-58]
3. Vaitekaitis, J. (2020). What labour market? A critical stem supply shortage investigation: Lithuanian case. Journal of education culture and society, 11(2), 403-421. doi:10.15503/jecs2020.2.403.421 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science)] [SNIP: 0,078; SJR: 0,000 (2020, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 1,000]
4. Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., & Jakaitienė, A. (2019). School leadership and educational effectiveness: Lithuania case in comparative perspective. Management: journal of contemporary management issues, 24(SI), 17-36. doi:10.30924/mjcmi.24.si.2 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus; IBZ - Internationale Bibliographie der Geistes- und Sozialwissenschaftlichen Zeitschriftenliteratur] [CiteScore: 1,00; SNIP: 0,548; SJR: 0,191; Q3 (2019, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,500] [Remėjai: European Social Fund; Finansuojantys projektai: DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
Straipsniai Scopus duomenų bazės leidiniuose
1. Duoblienė, L., Kontrimienė, S., Vaitekaitis, J., Garbauskaitė-Jakimovska, J. ir Kairė, S. (2023). Lietuvos mokyklos ateities scenarijai: „kas iš to?“. Acta Paedagogica Vilnensia, 50, 8-22. doi:10.15388/ActPaed.2023.50.1 [Scopus; Dimensions; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,70; SNIP: 0,390; SJR: 0,186; Q4 (2023, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,200]
2. Vaitekaitis, J., & Stumbrienė, D. (2022). Associations between global competence and right-leaning population: evidence from PISA 2018 and European Social Survey. Acta Paedagogica Vilnensia, 48, 143-164. doi:10.15388/ActPaed.2022.48.9 [Scopus; Dimensions; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,40; SNIP: 0,444; SJR: 0,155; Q4 (2022, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 1,000]
3. Želvys, R., Raižienė, S., Vaitekaitis, J., Dukynaitė, R., & Jakaitienė, A. (2021). Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis. Pedagogika, 141(1), 125-145. doi:10.15823/p.2021.141.7 [Scopus; Educational Research Complete; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,60; SNIP: 0,379; SJR: 0,175; Q4 (2021, Scopus Sources)] [M.kr.: N 009, S 007] [Indėlis: 0,400] Finansuojantys projektai: „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
4. Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J. ir Jakaitienė, A. (2020). Švietimo tikslų transformacija į rezultatų rodiklius Lietuvos ir tarptautinėje švietimo politikoje. Acta paedagogica Vilnensia, 44, 18-33. doi:10.15388/ActPaed.44.2 [Scopus; CEEOL – Central and Eastern European Online Library; Education Research Complete] [CiteScore: 0,10; SNIP: 0,180; SJR: 0,124; Q4 (2020, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,500] Finansuojantys projektai: Mokslininkų kvalifikacijos tobulinimas vykdant aukšto lygio MTEP projektus; Suteikti grantai: 09.3.3-LMT-K-712]
5. Vaitekaitis, J. (2019). STEM ugdymas: nuo Sputnikoiki mergaičių skaučių. Acta paedagogica Vilnensia, 43, 100-118. doi:10.15388/ActPaed.43.7 [Scopus; Educational Research Complete; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,00; SNIP: 0,000; SJR: 0,000; Q4 (2019, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 1,000]
6. Želvys, R., Dukynaitė, R. ir Vaitekaitis, J. (2018). Švietimo sistemų efektyvumas ir našumas kintančių švietimo paradigmų kontekste. Pedagogika: mokslo darbai, 130(2), 32-45. doi:10.15823/p.2018.20 [Scopus; Educational Research Complete; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,30; SNIP: 0,335; SJR: 0,199; Q4 (2018, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,333]
Straipsniai kitų duomenų bazių leidiniuose
1. Vaitekaitis, J. (2016). Ugdymo turinio kaita Lietuvoje: globalizacijos padariniai. Acta paedagogica Vilnensia, 37, 18-34. doi:10.15388/ActPaed.2016.37.10463 [CEEOL – Central and Eastern European Online Library; Current Abstracts; Education Research Index] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 1,000]
Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose
1. Kontrimienė, S., Duoblienė, L., Vaitekaitis, J., & Garbauskaitė-Jakimovska, J. (2022). The future is certain… or is it? Developing scenarios for the probable and desirable future of school. International journal of management and applied science, 8(9), 56-64. [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,250]
STRAIPSNIAI MOKSLINIŲ KONFERENCIJŲ DARBŲ LEIDINUOSE
Straipsniai konferencijų darbų leidiniuose WoS duomenų bazėje
1. Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Lipkevičienė, L., & Brazdeikis, V. (2020). Evaluation of maturity examinations and 10th grade national assessment examinations in Lithuania. In INTED Proceedings. INTED 2020: 14th international technology, education and development conference, 2-4 March, 2020, Valencia, Spain: conference proceedings (pp. 3405-3405). Valencia: IATED Academy. doi:10.21125/inted.2020.0970 [Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,200] [Remėjai: This project has received funding from European Social Fund (project No DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57) under grant agreement with the Research Council of Lithuania (LMTLT); Finansuojantys projektai: Effectiveness and Efficiency Analysis of Education Systems in EU Countries Employing Secondary Big Data (EFECTAS); [Indėlis autoriniais lankais: 0,014]
Straipsniai kituose recenzuotuose konferencijų darbų leidiniuose
1. Želvys, R., Jakaitienė, A., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., Lipkevičienė, L., & Brazdeikis, V. (2021). Monitoring the effectiveness of secondary education: comparing the results of matura examinations and 10th grade national assessment examinations in Lithuania. In INTED Proceedings. INTED 2021: 15th international technology, education and development conference, 8-9 March 2021: conference proceedings (pp. 2700-2704). Valencia: IATED Academy. doi:10.21125/inted.2021.0576 [IATED digital library] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,332] [Indėlis autoriniais lankais: 0,119]
2. Jakaitienė, A., Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2020). School location and student achievement: results of Lithuanian maturity examinations in mathematics. In ICERI 2020: 13th annual international conference of education, research and innovation, 9th-10th November 2020, Seville, Spain: proceedings (pp. 2003-2003). Valencia: IATED. doi:10.21125/iceri.2020.0490 [IATED digital library] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,250] Finansuojantys projektai: This research is funded by the European Social Fund according to the activity ‘Improvement of researchers’ qualification by implementing world-class R&D projects’ of Measure No. 09.3.3-LMT-K-712. The project No. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57.; [Indėlis autoriniais lankais: 0,018]
MOKSLO SKLAIDOS PUBLIKACIJOS
(meno leidiniai, mokslo, meno populiarinimo leidiniai,publicistiniai leidiniai, parodų katalogai, kiti leidiniai,straipsniai (meno, kultūros, profesiniuose leidiniuose, mokslo, meno populiarinimo leidiniuose, apžvalginiai, informaciniai, enciklopediniai, straipsniai žiniasklaidoje)
1. Židžiūnienė, A. (autorius, interviu, imantis), Jakaitienė, A. (autorius, interviu, duodantis), Želvys, R. (autorius, interviu, duodantis), Stumbrienė, D. (autorius, interviu, duodantis) ir Vaitekaitis, J. (autorius, interviu, duodantis) (2018). Lietuvos švietimo sistemos būklės ir jos įtakos veiksnių modeliavimas. Švietimo naujienos, 1-6 [M.kr.: S 007, N 009] Finansuojantys projektai: Projektas „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ (projekto Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57);