Apie
Docentas, Vyresnysis mokslo darbuotojas
Dr. Jogaila Vaitekaitis yra Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto dėstytojas ir tyrėjas. Jis turi aštuonerių metų pedagoginio darbo patirtį progimnazijoje (vyresniojo mokytojo kvalifikacija). Siekdamas gilinti edukologines žinias, atliko magistrinį standartizuotų mokinių vertinimų poveikio ugdymo turiniu tyrimą, už ką jam suteiktas edukologijos magistro laipsnis ir VU FSF Tarybos nominacija į geriausius humanitarinių ir socialinių mokslų srities studentų darbus. 2023 m. dr. J. Vaitekaitis apgynė daktaro disertaciją tema „STEM švietimas Lietuvoje: posthumanistinė perspektyva“. Dr. J. Vaitekaičio tarpdisciplininiai moksliniai interesai plėtojami ir toliau: 2024 m. 2024 m. jis laimėjo Lietuvos mokslo tarybos podoktorantūros stažuotę (KTU). Jo esamas tyrimas "Dirbtinio intelekto naudojimas aptinkant edukologinius efektyvumą lemiančius klasės lygmens veiksnius: generatyvinių DI lyginamasis tyrimas" siekia jungti švietimo efektyvumo teoriją su ir gen. DI technologijas mokytojų pamokų stebėjimui.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Švietimo politika ir filosofija; Ugdymo turinys; STEM ugdymas; Darnaus vystymosi švietimas; Tarptautiniai mokinių pasiekimų tyrimai; Globaliosios kompetencijos; Futuristinių mokyklų projektai; Ugdymas antropocene; Dirbtinis intelektas ir švietime; Posthumanistinis ugdymas.
Dėstomi dalykai: Švietimo politikos analizė (mag.) ; Profesinė pedagoginė praktika; Ugdymas darniai plėtrai antropocene (mag.) ; Darnaus vystymosi švietimas; Dirbtinis intelektas ugdyme: teorija, praktika, etika (angl. k.).; Medijų kultūra ir ugdymo technologijos (Švietimo politika ir lyderystė mokyklų vadovams šaka (mag.))
ORCID | ResearchGate | Google Scholar |
Adresas: Universiteto g. 9, 410 kab. LT-01513 Vilnius
Telefonas: +370 5 266 7625
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus el. paštu, 410 kab.
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
MOKSLINĖS MONOGRAFIJOS, STUDIJOS, SINTEZĖS MOKSLO DARBAI
1. Duoblienė, L., Vaitekaitis, J., Kontrimienė, S., Garbauskaitė-Jakimovska, J. ir Kairė, S. (2023). Lietuvos mokyklos ateitys klaidžiojant antropocene: Scenarijų studija. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla. [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,200] [Remėjai: Lietuvos mokslo taryba; Finansuojantys projektai: Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ateities projekcijos; Suteikti grantai: S-MIP-20-58]
2. Jakaitienė, A., Želvys, R., Raižienė, S., Dukynaitė, R., Stumbrienė, D., Vaitekaitis, J., Ringienė, L., Žilinskas, J. ir Žilinskas, A. (2022). (Ne)išmatuojamas švietimo efektyvumas ir našumas. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla. [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,129] Finansuojantys projektai: „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
STRAIPSNIAI
Straipsniai WoS DB leidiniuose, turinčiuose SCIE arba SSCI citavimo rodiklį
1. Duoblienė, L., Kairė, S., & Vaitekaitis, J. (2023). Education for the future: applying concepts from the new materialist discourse to UNESCO and OECD publications. Journal of environmental education, 54(3), 213-224. doi:10.1080/00958964.2023.2188576 [Social Sciences Citation Index (Web of Science); Scopus] [IF: 1,700; AIF: 3,100; IF/AIF: 0,548; Q2 (2023, InCites JCR SSCI)] [CiteScore: 6,20; SNIP: 1,424; SJR: 0,824; Q1 (2023, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,333] [Remėjai: LMTLT, Lietuvos Mokslo Taryba; Suteikti grantai: S-MIP-20-58]
Straipsniai WoS DB leidiniuose, turinčiuose AHCI arba ESCI citavimo rodiklį
1. Duoblienė, L., Kontrimienė, S., Vaitekaitis, J., Garbauskaitė-Jakimovska, J., & Kairė, S. (2024). Futuristic scenarios of the general education school: Lithuanian trajectories and implications. Policy futures in education, 00, 1-18. doi:10.1177/14782103241244557 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus] [IF: 1,300; AIF: 1,900; IF/AIF: 0,684; Q2 (2023, InCites JCR ESCI)] [CiteScore: 3,10; SNIP: 1,035; SJR: 0,623; Q2 (2023, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,200] [Remėjai: Lietuvos Mokslo Taryba; Suteikti grantai: 2020-2023]
Straipsniai WoS duomenų bazės leidiniuose, neturinčiuose citavimo rodiklio
1. Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Raižienė, S., & Dukynaitė, R. (2021). Centralised mathematics assessments of Lithuanian secondary school students: population analysis. Informatics in education, 20(3), 439-462. doi:10.15388/infedu.2021.18 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 4,10; SNIP: 1,598; SJR: 0,956; Q1 (2021, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,400] Finansuojantys projektai: „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
2. Duoblienė, L., & Vaitekaitis, J. (2021). Posthumanist approach to human/child-centred education. Journal of futures studies, 26(2), 37-50. doi:10.6531/JFS.202112_26(2).0003 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus] [CiteScore: 1,30; SNIP: 0,799; SJR: 0,346; Q2 (2021, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,500] [Remėjai: Lithuanian Research Council; Suteikti grantai: S-MIP-20-58]
3. Vaitekaitis, J. (2020). What labour market? A critical stem supply shortage investigation: Lithuanian case. Journal of education culture and society, 11(2), 403-421. doi:10.15503/jecs2020.2.403.421 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science)] [SNIP: 0,078; SJR: 0,000 (2020, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 1,000]
4. Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., & Jakaitienė, A. (2019). School leadership and educational effectiveness: Lithuania case in comparative perspective. Management: journal of contemporary management issues, 24(SI), 17-36. doi:10.30924/mjcmi.24.si.2 [Emerging Sources Citation Index (Web of Science); Scopus; IBZ - Internationale Bibliographie der Geistes- und Sozialwissenschaftlichen Zeitschriftenliteratur] [CiteScore: 1,00; SNIP: 0,548; SJR: 0,191; Q3 (2019, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,500] [Remėjai: European Social Fund; Finansuojantys projektai: DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
Straipsniai Scopus duomenų bazės leidiniuose
1. Duoblienė, L., Kontrimienė, S., Vaitekaitis, J., Garbauskaitė-Jakimovska, J. ir Kairė, S. (2023). Lietuvos mokyklos ateities scenarijai: „kas iš to?“. Acta Paedagogica Vilnensia, 50, 8-22. doi:10.15388/ActPaed.2023.50.1 [Scopus; Dimensions; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,70; SNIP: 0,390; SJR: 0,186; Q4 (2023, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,200]
2. Vaitekaitis, J., & Stumbrienė, D. (2022). Associations between global competence and right-leaning population: evidence from PISA 2018 and European Social Survey. Acta Paedagogica Vilnensia, 48, 143-164. doi:10.15388/ActPaed.2022.48.9 [Scopus; Dimensions; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,40; SNIP: 0,444; SJR: 0,155; Q4 (2022, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 1,000]
3. Želvys, R., Raižienė, S., Vaitekaitis, J., Dukynaitė, R., & Jakaitienė, A. (2021). Centralised Lithuanian language and literature assessments of secondary school students: population analysis. Pedagogika, 141(1), 125-145. doi:10.15823/p.2021.141.7 [Scopus; Educational Research Complete; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,60; SNIP: 0,379; SJR: 0,175; Q4 (2021, Scopus Sources)] [M.kr.: N 009, S 007] [Indėlis: 0,400] Finansuojantys projektai: „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57;
4. Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J. ir Jakaitienė, A. (2020). Švietimo tikslų transformacija į rezultatų rodiklius Lietuvos ir tarptautinėje švietimo politikoje. Acta paedagogica Vilnensia, 44, 18-33. doi:10.15388/ActPaed.44.2 [Scopus; CEEOL – Central and Eastern European Online Library; Education Research Complete] [CiteScore: 0,10; SNIP: 0,180; SJR: 0,124; Q4 (2020, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,500] Finansuojantys projektai: Mokslininkų kvalifikacijos tobulinimas vykdant aukšto lygio MTEP projektus; Suteikti grantai: 09.3.3-LMT-K-712]
5. Vaitekaitis, J. (2019). STEM ugdymas: nuo Sputnikoiki mergaičių skaučių. Acta paedagogica Vilnensia, 43, 100-118. doi:10.15388/ActPaed.43.7 [Scopus; Educational Research Complete; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,00; SNIP: 0,000; SJR: 0,000; Q4 (2019, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 1,000]
6. Želvys, R., Dukynaitė, R. ir Vaitekaitis, J. (2018). Švietimo sistemų efektyvumas ir našumas kintančių švietimo paradigmų kontekste. Pedagogika: mokslo darbai, 130(2), 32-45. doi:10.15823/p.2018.20 [Scopus; Educational Research Complete; CEEOL – Central and Eastern European Online Library] [CiteScore: 0,30; SNIP: 0,335; SJR: 0,199; Q4 (2018, Scopus Sources)] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,333]
Straipsniai kitų duomenų bazių leidiniuose
1. Vaitekaitis, J. (2016). Ugdymo turinio kaita Lietuvoje: globalizacijos padariniai. Acta paedagogica Vilnensia, 37, 18-34. doi:10.15388/ActPaed.2016.37.10463 [CEEOL – Central and Eastern European Online Library; Current Abstracts; Education Research Index] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 1,000]
Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose
1. Kontrimienė, S., Duoblienė, L., Vaitekaitis, J., & Garbauskaitė-Jakimovska, J. (2022). The future is certain… or is it? Developing scenarios for the probable and desirable future of school. International journal of management and applied science, 8(9), 56-64. [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,250]
STRAIPSNIAI MOKSLINIŲ KONFERENCIJŲ DARBŲ LEIDINUOSE
Straipsniai konferencijų darbų leidiniuose WoS duomenų bazėje
1. Jakaitienė, A., Želvys, R., Vaitekaitis, J., Lipkevičienė, L., & Brazdeikis, V. (2020). Evaluation of maturity examinations and 10th grade national assessment examinations in Lithuania. In INTED Proceedings. INTED 2020: 14th international technology, education and development conference, 2-4 March, 2020, Valencia, Spain: conference proceedings (pp. 3405-3405). Valencia: IATED Academy. doi:10.21125/inted.2020.0970 [Conference Proceedings Citation Index - Social Science & Humanities (Web of Science)] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,200] [Remėjai: This project has received funding from European Social Fund (project No DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57) under grant agreement with the Research Council of Lithuania (LMTLT); Finansuojantys projektai: Effectiveness and Efficiency Analysis of Education Systems in EU Countries Employing Secondary Big Data (EFECTAS); [Indėlis autoriniais lankais: 0,014]
Straipsniai kituose recenzuotuose konferencijų darbų leidiniuose
1. Želvys, R., Jakaitienė, A., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., Lipkevičienė, L., & Brazdeikis, V. (2021). Monitoring the effectiveness of secondary education: comparing the results of matura examinations and 10th grade national assessment examinations in Lithuania. In INTED Proceedings. INTED 2021: 15th international technology, education and development conference, 8-9 March 2021: conference proceedings (pp. 2700-2704). Valencia: IATED Academy. doi:10.21125/inted.2021.0576 [IATED digital library] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,332] [Indėlis autoriniais lankais: 0,119]
2. Jakaitienė, A., Želvys, R., Dukynaitė, R., & Vaitekaitis, J. (2020). School location and student achievement: results of Lithuanian maturity examinations in mathematics. In ICERI 2020: 13th annual international conference of education, research and innovation, 9th-10th November 2020, Seville, Spain: proceedings (pp. 2003-2003). Valencia: IATED. doi:10.21125/iceri.2020.0490 [IATED digital library] [M.kr.: S 007, N 009] [Indėlis: 0,250] Finansuojantys projektai: This research is funded by the European Social Fund according to the activity ‘Improvement of researchers’ qualification by implementing world-class R&D projects’ of Measure No. 09.3.3-LMT-K-712. The project No. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57.; [Indėlis autoriniais lankais: 0,018]
MOKSLO SKLAIDOS PUBLIKACIJOS
(meno leidiniai, mokslo, meno populiarinimo leidiniai,publicistiniai leidiniai, parodų katalogai, kiti leidiniai,straipsniai (meno, kultūros, profesiniuose leidiniuose, mokslo, meno populiarinimo leidiniuose, apžvalginiai, informaciniai, enciklopediniai, straipsniai žiniasklaidoje)
1. Židžiūnienė, A. (autorius, interviu, imantis), Jakaitienė, A. (autorius, interviu, duodantis), Želvys, R. (autorius, interviu, duodantis), Stumbrienė, D. (autorius, interviu, duodantis) ir Vaitekaitis, J. (autorius, interviu, duodantis) (2018). Lietuvos švietimo sistemos būklės ir jos įtakos veiksnių modeliavimas. Švietimo naujienos, 1-6 [M.kr.: S 007, N 009] Finansuojantys projektai: Projektas „ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS)“ (projekto Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57);
Tyrimai
Projektinė veikla
Dirbtinio intelekto naudojimas aptinkant edukologinius efektyvumą lemiančius klasės lygmens veiksnius: generatyvinių DI lyginamasis tyrimas (Nr. P-PD-23-133)
• Finansuojanti institucija: Lietuvos mokslo taryba
• Laikotarpis: 2024–2026
• Pareigos: Podoktorantūros stažuotojas
• Mokslinis vadovas: doc. dr. Mantas Lukoševičius
IMPACT: informatikos mokytojų nuotolinio profesinio tobulinimo perkėlimo į klasę ir poveikio mokinių mokymosi rezultatams tyrimas (Nr. P-EDU-23-21)
• Finansuojanti institucija: Lietuvos mokslo taryba, Edukologijos tyrimų proveržio programa
• Laikotarpis: 2025–2027
• Pareigos: Projekto tyrėjas
ES šalių švietimo sistemų efektyvumo ir našumo analizė naudojant antrinius didelės apimties duomenis (EFECTAS) Nr. 09.3.3-LMT-K-712
• Finansuojanti institucija: Projektas bendrai finansuotas iš Europos socialinio fondo lėšų (projekto Nr. DOTSUT-39 (09.3.3-LMT-K-712-01-0018) / LSS-250000-57) pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT).
• Finansuojantys projektai: Mokslininkų kvalifikacijos tobulinimas vykdant aukšto lygio MTEP projektus.
• Laikotarpis: 2018-2022
• Pareigos: Jaunesnysis mokslo darbuotojas, Jaunesnysis asistentas
• Projekto svetainė
„Bendrojo ugdymo mokyklos futuristinės projekcijos“ (S-MIP-20-58)
• Finansuojanti institucija: Lietuvos Mokslų Taryba
• Laikotarpis: 2020-2022
• Pareigos: Projekto tyrėjas
Youth Volunteer Educators e-learning Program for young migrants and refugees (ERASMUS+KA203, 2019-3-DE04-KA205-018805, Vokietija).
• Finansuojanti programa: ERASMUS+
• Laikotarpis: 2020-2022
• Pareigos: Projekto tyrėjas
Horizon projektas MAMMOth (Multi-Attribute, Multimodal Bias Mitigation in AI Systems)
• Finansuojanti programa: co-funded by the Horizon Europe Programme of European Union under the call Tackling gender, race and other biases in AI – HORIZON-CL4-2021-HUMAN-01-24 (RIA).
• Laikotarpis: 2022-2023
• Pareigos: šalies švietimo ekspertas/tyrėjas dirbantis su pažeidžiama grupe (VSI DIVERSITY DEVELOPMENT GROUP)
• Aprašymas: Projektas siekia mažinti dirbtinio intelekto diskriminaciją, analizuojant ir tobulinant AI sistemas, idant jos būtų teisingesnės ir objektyvesnės.
Kita akademinė veikla
Akademiniai ar profesiniai apdovanojimai
• 2023: Apdovanojimas už geriausią tarpdisciplininį leidinį Vilniaus universiteto rektoriaus apdovanojimas už tarpdisciplininę monografiją "(Ne)išmatuojamas švietimo veiksmingumas ir efektyvumas" Nuoroda
• 2024: Laimėta Lietuvos mokslo tarybos podoktorantūros stažuotė
Projektas: „Dirbtinio intelekto naudojimas aptinkant edukologinius efektyvumą lemiančius klasės lygmens veiksnius: generatyvinių DI lyginamasis tyrimas“
Institucija: Kauno technologijos universitetas (KTU)
• 2023: Nominacija į Lietuvos mokslų akademijos Jaunąją akademiją
Nominavo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto taryba.
• 2016-2020: Doktorantūros stipendija
Skiriama Vilniaus universiteto doktorantūros studijoms edukologijos srityje, Lietuva.
• 2015: Nominacija už geriausią humanitarinių ir socialinių mokslų srities aukštųjų mokyklų studentų mokslinį darbą (magistro darbas)
Nominavo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto taryba.
• 2012-2015: Magistro stipendija
Skiriama Vilniaus universiteto magistrantūros studijoms Lietuvoje.
Ekspertinė veikla
1. 2024-07-24 – Ekspertinės nuomonės teikimas LRT Panorama apie mokslo metų trukmę ir mokymosi kokybę
Aprašymas: Komentaras apie mokslo metų trukmę ir jos poveikį mokymosi kokybei.
Nuoroda
2. 2024-07-24 – Ekspertinės nuomonės teikimas LRT Panorama apie priėmimą į bendrojo lavinimo mokyklas
Aprašymas: Komentaras apie problemas, susijusias su priėmimu į bendrojo lavinimo mokyklas.
Nuoroda
3. 2024-06-24 – Ekspertinės nuomonės teikimas LRT Žinioms apie vadovėlių trūkumo ažiotažą
Aprašymas: Komentaras apie vadovėlių trūkumo situaciją.
Nuoroda
4. 2024-06-01 – Ekspertinės nuomonės teikimas LRT televizijoje apie ugdymą privačiose mokyklose
Aprašymas: Dalyvavimas LRT televizijos reportaže apie privačių mokyklų ugdymą Lietuvoje.
Nuoroda
5. 2024-05-31 – Ekspertinė nuomonė LRT Plius laidoje „Prognozė“ apie CO2 ženklinimą ir tvarumą
Aprašymas: Ekspertinė nuomonė apie CO2 ženklinimo reikšmę tvariam vartojimui.
Nuoroda
6. 2024-05-27 – 2024-05-28 – Ekspertinės nuomonės teikimas apie generatyvinių dirbtinių intelektų taikymą švietime, LRT reportažas „Labas rytas, Lietuva“
Aprašymas: Ekspertinės nuomonės teikimas apie DI taikymą švietime.
Nuoroda
7. 2024-04-15 – Dalyvavimas diskusijoje su Prezidentu apie mokinių pasiekimų veiksnius Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijoje
Aprašymas: Diskusija apie mokinių pasiekimų veiksnius ir ugdymo kokybę.
Nuoroda
8. 2024-01-24 – Interviu žiniasklaidai: Lrytas.lt: Dirbtinis intelektas mokykloje: mokinių apgaulės priemonė ar asmeninis asistentas?
Aprašymas: Interviu apie dirbtinio intelekto naudojimą mokyklose.
Nuoroda
9. 2023-12-10 – Komentaras LRT laidoje "SAVAITĖ" apie mokytojų situaciją ir švietimo pasiekimus
Aprašymas: Komentaras apie PISA tyrimo rezultatus ir atskirtį tarp aukšto bei žemo socio-ekonominio ir kultūrinio konteksto mokinių.
Nuoroda
10. 2023-12-06 – Komentaras LRT radijo laidoje "60 min."
Aprašymas: Komentaras apie pasiekimų atskirtį tarp kaimo ir miesto mokinių.
Nuoroda
11. 2023-12-05 – Interviu apie švietimo ateitį žurnalui Cybernews Academy
Aprašymas: Interviu apie švietimo ateitį, aptariant būsimų universitetų vizijas.
Nuoroda
Mokslo renginiai
Kviestiniai pranešimai konferencijose:
• 2023 gruodžio 14 d. konferencijoje „Skaitmenizacija profesiniame mokyme: iššūkiai ir galimybės“ skaičiau kviestinį pranešimą „Veiksmingas didžiųjų kalbos modelių taikymas švietimo kontekste“. Vilnius. Nuoroda
• 2019: Skaitytas plenarinis pranešimas mokslinėje konferencijoje "Socialinis darbas ir 2030-ųjų Darnaus vystymosi darbotvarkė", Vilnius. Tema: "Darnaus vystymosi darbotvarkės 2030 įgyvendinimo realijos ir iššūkiai". Nuoroda
Kiti pranešimai konferencijose, kituose mokslo renginiuose:
• 2024-05-24: Dalyvavimas Edukacijos forume „Problematiška ar dialogiška? STEAM ugdymo santykis su humanitariniais, socialiniais mokslais ir menais“. Nuoroda
• 2024-04-25: Diskusija „O čia pažymiui šitas?“ apie socialinę atskirtį ir naujausią PISA tyrimą. Nuoroda
• 2024-04-10: Pranešimas Mokytojų Santaros iniciatyvai apie mokyklos ir visuomenės dialogo kūrimą. Nuoroda
• 2024: „Generatyviniai dirbtiniai intelektai ugdyme“ – „Litexpo“ studijų mugė, Vilnius.
• 2024: „Kas yra „visuomenė“ mokyklos ir visuomenės dialoge? Žmogocentrizmas, posthumanizmas ir STEM ugdymas“ – Mokytojų Santara, Lietuva. Nuoroda
• 2024-01-18: Skaitytas pranešimas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos renginyje ,,Edukologija Lietuvai: 2023 m. apgintų daktaro disertacijų pristatymo renginyje“, pristatyta disertacija. Nuoroda
• 2023-12-07: „Delphi metodas edukologijos tyrimuose“ – Tarptautinis edukacinių tyrimų seminaras „International Seminar on Education Research – the Doctoral Consortium“, Druskininkai.
• 2023-11-22: Pristatymas konferencijoje "Inovatyvūs sprendimai švietime: nuo sužaidybinimo iki dirbtinio intelekto" Lietuvoje. Tema: "Praktinis DI mokytojams: kaip prakalbinti čatbot'ą?" Nuoroda
• 2021-05-24: Consilium educationis seminaro pranešimas: „Ateities mokyklos scenarijai: šiandienos prognozės rytdienai“. Nuoroda
• 2021: Pristatymas 9-ojoje Europos Švietimo konferencijoje (ECE2019), Londonas. Tema: "How Does a Future EU Citizen Look Like?"
• 2020: Pranešimas tarptautinėje konferencijoje "Education, Culture, and Society". Tema: "Anthropocentrism in STEM Education".
• 2019: Pranešimas tarptautinėje konferencijoje "Education Policy in Cultural Contexts", Vilnius. Pranešimo tema: "What Labour Market? STEM Education in Lithuania".
• 2019: Pranešimas 3-ojoje Lietuvos edukologinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencijoje, Klaipėda. Tema: "STEM and the Labour Market".
• 2016: Pranešimas konferencijoje "Education Policy and Culture Conference", Vilnius.
Konferencijų organizavimas
• 2019: Konferencijos „Education Policy in Cultural Context: transmissions and/or Transformation organizacinio komiteto narys ir savanoris. Vilnius
• 2019: Pagalba organizuojant tarptautinę konferenciją "Education Policy in Cultural Contexts", organizacinio komiteto narys ir savanoris. Vilnius Vilnius.
• 2022-10-10: pagalba organizuojant monografijos „(Ne)išmatuojamas švietimo sistemos efektyvumas ir našumas“ pristatymą Vilniaus universiteto Senato salėje.
• 2018: Tarptautinės konferencijos "Migration, Sustainable Development, and Development Education" sekcijos skirtos švietimui moderavimas. Tema: „Sustainable development: education, inequalities and international migration on the spot”. Nuoroda
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
- Akademinis vizitas - stažuotė Utrechto universitete, Nyderlandai (prof. Rosi Braidotti kursas apie postžmogišką etiką ir ištvermę)
- Doktorantūros vasaros mokykla - mišrių metodų tyrimų dizainas ir analizė, Liubliana (2020 m.)
- Darnaus vystymosi švietimo mokymai, Liverpulio pasaulio centras
-
Mokymai apie darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimą Europos universitetuose, Viena
Narystė
1. Lietuvos Edukacinių tyrimų asociacija (LETA), narys
2. Pasaulinė edukacinių tyrimų asociacija (WERA), narys
3. Europos švietimo tyrimų asociacija (EERA), narys
4. Europos socialinių ir humanitarinių mokslų aljansas (EASSH), narys
5. EK European Digital Education Hub, narys
Edukacinė ekspertinė veikla
1. Mokymai Rokiškio profesinio mokymo centro pedagogams (2024) – 5 val. mokymai apie dirbtinio intelekto taikymą švietime, etines problemas ir teisinį reguliavimą. Nuoroda
2. Kritinio mąstymo ugdymo pamokos - Parengtos ir įvairiose Lietuvos regionų mokyklose pravestos 36 pamokos apie klimato teisingumą (2021-2022 m.). Nuoroda 1; Nuoroda 2
3. Klimato kaitos (ne)teisingumo procesų analizė: Sukurta medžiaga, paruošti ir pravesti mokymai mokiniams apie klimato kaitos (ne)teisingumą ne tik kaip gamtamokslines žinias, bet ir kaip socialinės ir ekonominės nelygybės ir neteisingumo problemą (14 užsiėmimų) 7 miestuose. Programa; Nuoroda: Putinų gimnazija: apie klimato kaitą šiuolaikiškai
4. "InterCap" Projektas (Train the trainer) (2019-2021) - Vesti mokymai pedagogus rengiančių aukštųjų mokyklų dėstytojams. Mokymai apie globalaus pasaulio iššūkius – Pedagogikos fakultetas (viko.lt); DDG and ALF completed the third training session by the project "InterCap" (blank.lt)
5. "Kai susitinka istorijos" - Parengtos ir įvairiose Lietuvos regionų mokyklose pravestos 34 pamokos apie įvairovę, toleranciją (2021-2022 m.), Nuoroda: Edukacinis projektas „Kai susitinka istorijos“ kelionės po Lietuvos mokyklas - Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija
6."LoCaB: localizing SDGs through capacity building“ - Parengtos gairės ir pravesti mokymai savivaldybių darbuotojams apie darnaus vystymosi tikslų, migracijos ir švietimo ryšį bei darbotvarkės įgyvendinimą vietos lygmeniu (2018 m.) Mokymų Programa; Gairės DVT lokalizavimui: švietimas ir nelygybė
Save
Save
Save
Save
Save
<p><strong>Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)</strong></p>