Apie
Docentė
Rita Makarskaitė-Petkevičienė baigusi biologijos - žemės ūkio pagrindų studijas ir įgijusi mokytojo kvalifikaciją dirbo Vilniaus pedagoginiame universitete, vėliau Lietuvos edukologijos universitete (iki 2018 m.)
1998 m. apgynė edukologijos mokslo krypties daktaro disertaciją. Savo pedagoginį ir mokslinį darbą docentė grindžia tampriais ryšiais su darželiais, pradinėmis mokyklomis. Ji veda kompetencijų tobulinimo seminarus mokytojams, dalyvauja ugdymo turinio atnaujinimo projektuose, yra rekomendacijų ikimokyklinio ugdymo pedagogams ,,Žaismė ir atradimai" rinkinių bendraautorė, pasaulio pažinimo mokymo priemonių pradinei mokyklai „Raktas“, „Taip“ bei tematiškai integruoto vadovėlio „Vaivorykštė“ (2 klasei) bendraautorė, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų rengėja
VU Ugdymo mokslų institute dirba nuo 2018 metų.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Ikimokyklinis ir pradinis ugdymas, gamtamokslinio ugdymo didaktika, neformalus švietimas, vaikystės pedagogų rengimas ir kompetencijų tobulinimas.
Dėstomi dalykai: Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas (Gyvosios gamtos pažinimo didaktika); Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas (Negyvosios gamtos pažinimo didaktika); Gamtamokslinio ir socialinio raštingumo ugdymas (Praktinis krašto pažinimas); Neformalus švietimas ir edukaciniai projektai; Ankstyvojo raštingumo ugdymas (gamtamokslinė sritis).
![]() |
ORCID |
Adresas: Universiteto g. 9, 407 kab., LT-01513 Vilnius.
Priėmimo valandos: pagal išankstinį susitarimą el. paštu.
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos publikacijos
Nuoroda į Ritos Makarskaitės-Petkevičienės publikacijų sąrašą
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2018)
Lamanauskas, V., Makarskaitė-Petkevičienė, R. (2023) Distance education quality: First-cycle university students’ position // Contemporary educational technology. London : Bastas Publications, vol. 15, iss. 3, art. no. ep434, p. [1-14]. DOI: 10.30935/cedtech/13243.
Kynienė, A., Turčinavičienė, J., Skujienė, G., Meškauskienė, A., Makarskaitė-Petkevičienė, R., Kavaliauskas, V., Girkontaitė, A. (2022). Integruotas gamtamokslis ugdymas Lietuvoje: pasiekimai ir ateities perspektyvos : projekto pagrindiniai rezultatai ir rekomendacijos. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla https://www.fsf.vu.lt/dokumentai/mokslo_rezultatu_platforma/Integruotas_gamtamokslinis_tyrimas.pdf.
Lamanauskas, V., & Makarskaitė-Petkevičienė, R. (2022). The Quality of Distance Studies: Second-Cycle Students’ Position. Online Journal of Communication and Media Technologies, 12(4), e202236. https://doi.org/10.30935/ojcmt/12469
Gorghiu, G., Pribeanu, C., Manea, V. I., Lamanauskas, V., & Makarskaitė-Petkevičienė, R. (2021). The usefulness of online learning during the Covid19 pandemic as perceived by engineering education students: A multidimensional model. Journal of Baltic Science Education, 20(5), 716-728. https://doi.org/10.33225/jbse/21.20.716
Lamanauskas, V., & Makarskaitė-Petkevičienė, R. (2021). Distance Lectures in University Studies: Advantages, Disadvantages, Improvement. Contemporary Educational Technology, 13(3), ep309. https://doi.org/10.30935/cedtech/10887
Lamanauskas, Vincentas, Augienė, Dalia, Makarskaitė-Petkevičienė, Rita (2020). Primary school teachers’ educational research: educational practice and professional development context // International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 8 No. 3. 1-18. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2020-8-3-1-18
Makarskaitė - Petkevičienė, Rita (2019). The development of comparing and contrasting skills for teaching natural sciences by future primary school teachers // Współczesne konteksty edukacji dorosłych Redakcja naukowa Jolanta Szada-Borzyszkowska, Marianna Styczyńska, WN IKRiBL, Siedlce. P. 167-177. ISBN 978-83-64884-15-3
Makarskaitė-Petkevičienė, Rita (2018). The event organized by the students: challenges, discoveries and new experiences. Indywidualistyczny i wspólnotowy obraz kształcenia dorosłych w świecie – teraźniejszość i perspektywy : monografia wieloautorska / (redakcja naukowa Leszek Ploch, Małgorzata Myszka, Aneta Nieweglowska, Małgorzata Wiśniewska). Siedlce : STN (Siedleckie Towarzystwo Naukowe). ISBN 9788362160396. P. 217-226.
Mokymo priemonės pradinei mokyklai
Pasaulio pažinimo mokymo priemonių komplektas „Raktas“ 1-4 kl. (bendr.V.Varnagirienė). Leidykla „Šviesa“.
Integruotas vadovėlis (ir užrašų sąsiuvinis) pradinei mokyklai „Vaivorykštė“ 2 kl. (bendr. V.Schoroškienė, S.Žukas ir kt.). Leidykla „Baltos lankos“.
Serija „TAIP“. Pasaulio pažinimo mokymo priemonės 1-4 klasėms (bendr. V.Varnagirienė ir A. Žemgulienė).
Serija TAIP. Pasaulio pažinimas: gamtos mokslai ir visuomeninis ugdymas. Mokymo priemonės 1-4 klasėms. (bendraautorės V. Varnagirienė ir A. Žemgulienė). Leidykla „Šviesa“.
Pažink aplinką su gamtukais. Negyvoji gamta. Aplinkos ministerija.Papžink aplinką su gamtukais. Gyvoji gamta. Aplinos ministerija.
Ugdymas(is) tvarumui: Šakaliukai gamtamoksliniame pasaulyje : mokytojo ir vaiko knygos (bendr. R. Bilbokaitė, I. Donielienė, I. Glincerienė, M. Kazlauskas, D. Leskovienė, V. Šlekienė, R. Vainorienė). VU leidykla.
Metodinės priemonės ikimokykliniam ugdymui
Atradimų takelis : žaismė ir atradimai. Leidykla „Vitae Litera“.
Žaliasis pieštukas : žaismė ir atradimai. Leidykla „Vitae Litera“.
Ugdymas(is) tvarumui: Šakaliukai apkabina Žemę: mokytojo ir vaiko knygos (bendr. R. Bilbokaitė, I. Donielienė, I. Glincerienė, M. Kazlauskas, D. Leskovienė, V. Šlekienė, R. Vainorienė). VU leidykla.