Podoktorantūros stažuočių projektas „P. Freire ir Z. Bauman: edukacija kaip (de)humanizacija“ (09.3.3-LMT-K-712-19-0227)
Projektas finansuojamas pagal 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ veiklą „Stažuočių po doktorantūros studijų skatinimas“. Projektą finansuoja Europos socialinis fondas.
Projekto laikotarpis: 2020 m. rugsėjo mėn. – 2022 m. rugsėjo mėn.
Projektą vykdo:
Stažuotojas: dr. Julija Tuleikytė
Vadovas: prof. dr. Lilija Duoblienė
Projekto santrauka:
Tyrime nagrinėjamas edukacijos kaip dehumanizacijos ir/arba humanizacijos priemonės vaidmuo Paulo Freire ir Zygmunt Bauman socialinėse koncepcijose. Autoriai nagrinėja socialinius santykius per kritinės teorijos perspektyvą ir suformuluoja skirtingas kritinės pedagogikos koncepcijas, pasiūlydami alternatyvas susiklosčiusiai socialinei tikrovei. Projekte keliami uždaviniai apžvelgti autorių humanizacijos koncepcijas; palyginti kritikuojamas socialinių santykių problemas – bankinę pedagogiką (Freire) ir socialinę manipuliaciją adiaforizacija (Bauman); palyginti kritinės pedagogikos metodus – „conscientizacao“ (Freire) ir „humanizaciją per metaforas“ (Bauman); pagrįsti siūlymą taikyti „humanizaciją per metaforas“ (nuostatą, leidžiančią pažadinti adiaforizuoto skaitytojo moralinius impulsus metaforomis, kadangi tradicinės edukacinės episteminės priemonės, priėmus leviniškas prielaidas, neįveikia adiaforizacijos) „conscientizacao“ funkcijai atlikti kaip legitimų edukacinį metodą; ištirti, ką Freire ir Bauman edukacinių koncepcijų sąveika duoda viena kitai bei šiuolaikinei humanizacijos sampratai ir procesams.