Studentai apie studijas
Martyna Vilutytė
Vienas džiugiausių dalykų Vilniaus universiteto vaikystės pedagogikos studijose - įvairiapusis išsilavinimas. Čia esame ugdomos kaip šiuolaikiškos, skirtingas sritis išmanančios pedagogės. Nuo pat studijų pradžios gilinomės į vaikų psichologiją, pamokų planavimą, specialiuosius ugdymo(-si) poreikius ir kitas sritis. Studijose sugrioviau visus mitus apie mokytojo profesiją, apie tai, koks turėtų būti jo bendravimas su vaikais. Esame mokomos pagal šiuolaikinę ugdymo paradigmą, kurioje vienas svarbiausių aspektų - sąveika tarp dviejų ugdymo proceso dalyvių. Toks pedagoginis motyvas atsiskleidžia ir ugdymo turinyje, ir dėstytojų naudojamoje metodikoje. Nors esu dar tik antro kurso studentė, jau dabar matau, kiek daug galimybių, požiūrio kampų bei žinių pačios studijos suteikia, ir be galo džiaugiuosi studijuodama būtent Vilniaus universitete.
Vaidotas Janulis
Kūrybą suvokiu kaip patirčių mišrainę, kurios skonis priklauso ir nuo produktų įvairovės, ir šefo maišymo gebėjimų. Vaikystės pedagogikos studijų programa leidžia paragauti visų pagrindinių mokslo sričių (matematikos, literatūros, filosofijos, istorijos, informatikos, psichologijos, fizikos, biologijos, muzikos ir kitų) tiek, kad šios sudomintų, bet neatsibostų. Mes renkame patirtį savo "mišrainėms" filosofuodami, dainuodami, lankydami muziejus ir kitas edukacines erdves, kurdami eksperimentus ir žaisdami žodžiais, fiziniais ir virtualiais žaislais, tuo pačiu mokydamiesi šias patirtis kuo įdomiau jungti patys, bei motyvuoti tai daryti vaikus. Vienam savo pačio "mišraines" vartoti neskanu, todėl praktikos metu dalinamės savo kūriniais su vaikais, skleisdami pažinimo džiaugsmą. Mane, kaip ir daugelį kolegų mokytojų Vaikystės pedagogikos studijų programą pasirinkti motyvavo gebėjimas pajusti šį kito žmogaus džiaugsmą. Vaikams džiaugsmo sąlygos mažesnės nei suaugusiems žmonėms, o jų idėjinės daržovės pačios šviežiausios ir įdomiausios, tereikia išmokyti jas atrasti bei pagaminti pasauliui.