Reflektyvus mokymas(-is) pradedančiojo mokytojo profesinėje veikloje
Programą parengė
Prof. dr. Remigijus Bubnys, VU Šiaulių akademija, Edukologijos institutas.
Programos anotacija
Programa skirta pradedančiųjų mokytojų, auklėtojų ir švietimo pagalbos specialistų refleksijos apie veiklą, veikloje ir veiklai gebėjimų plėtojimui. Formuojami reflektavimo apie išgyventą patirtį profesinėje veikloje gebėjimai, sudarys sąlygas specialistams „redaguoti ir perrašyti“ profesinio gyvenimo scenarijus, įgalins formuoti mentalinės referencijos schemas bei naratyvus, kurie teikia prasmę ne tik asmeniniam tobulėjimui ir savižinai, bet ir ugdytinių elgesio modeliavimui. Pristatomi skirtingi reflektyvaus mokymo(-si) (refleksijos-reflektavimo) modeliai ir konkretūs metodai, skatinantys refleksiją, kaip priemonės savo patirčiai analizuoti, praktiškai modeliuojant ir integruojant juos į profesinės veiklos procesus. Reflektuojama siekiant įsisąmoninti savo požiūrį į atliekamą veiklą, numatant tinkamas veiklos atlikimo strategijas ir perspektyvas, efektyviau ir kokybiškiau įvertinant bei keičiant savo praktikos elementus, priimant kompleksinius sprendimus pradiniame savo profesinės veiklos etape, plėtojant visuminę savo kaip specialisto kompetenciją. Programos klausytojai sužinos apie klimato pokyčius praeityje bei ateities prognozes, apie šių pasikeitimų priežastis ir galimas pasekmes. Diskutuosime apie tai kaip pokyčius švelninti ar prie jų prisitaikyti, kaip komunikuoti klimato kaitos tema. Aptarsime įvairius klimato kaitos politikos ir geopolitikos aspektus.
Programos trukmė – 40 akademinių valandų, iš jų teorijos – 10 akad. val., praktikos – 14 akad. val. (auditorinio, nuotolinio), 16 akad. val. savarankiško darbo.
Privalomas dalyvavimas 80% užsiėmimų. Atsiskaitymui pateikiamas Asmeninio profesinio tobulėjimo (APT) planas, integruojant refleksijos elementus.
Dalyviams, išklausiusiems seminarą, išduodamas kompetencijų tobulinimo pažymėjimas.