disertac books2018 m. rugsėjo 14 d. Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto doktorantė Sandra Kairė gins disertaciją „Mes vienoje valtyje, bet aš vis tiek iš kitos kultūros: išgyvenimai mokantis daugiakultūrėse grupėse mobilumo metu“ socialinių mokslų srities, edukologijos mokslo krypties daktaro laipsniui gauti.

Disertacijos gynimas vyks 201 aud. (Universiteto g. 9, Vilnius). Pradžia – 14 val.

Mokslinė vadovė:
prof. dr. Lilija Duoblienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, Edukologija – 07 S)

Disertacijos gynimo krypties tarybos sudėtis:

doc. dr. Irena Stonkuvienė – tarybos pirmininkė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – 07S);
prof. dr. Natalija Mažeikienė (Vytauto Didžiojo universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – 07S);
prof. dr. Rūta Girdzijauskienė (Klaipėdos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – 07S);
doc. dr. Mintautas Gutauskas (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filosofija –01H);
dr. Arie Kizel (Haifos universitetas, Izraelis, socialiniai mokslai, edukologija – 07S).

Anotacija:

Ką reiškia mokytis daugiakultūrėse grupėse? Tai pagrindinis šios disertacijos klausimas. Iš pažiūros paprastas klausimas apima daug skirtingų aspektų: ką reiškia tiesiogiai susidurti su kitos kultūros asmeniu? Ką reiškia mokytis ne su vienu, bet su daug skirtingų kultūrų asmenų vienu metu? Ką reiškia mokytis su įvairių kultūrų asmenimis nesant ryškaus vienos kultūros dominavimo?

Disertacijos tyrimas atliekamas pasirinkus kanadiečių ugdymo teoretiko ir metodologo Maxo van Maneno išplėtotą hermeneutinės fenomenologijos prieigą. Pagrindinis tyrimo tikslas – aprašyti asmenų ikireflektyvių išgyvenimų galimas reikšmes ir atskleisti mokymosi daugiakultūrėse grupėse fenomeno esmę. Į tiriamą fenomeną žvelgiama per konkrečių jaunuolių, dalyvavusių mobilumo mokymosi tikslais Europos savanorių tarnybos programoje, gyvenamąjį pasaulį.

Tyrimas atskleidžia, kad mokymasis daugiakultūrėje grupėje mobilumo metu yra metaforiškai išgyvenamas kaip plaukimas vienoje valtyje, kurioje skirtingų kultūrų asmenys tiek kultūriškai vienodėja, tiek pastebi egzistuojančius tarpusavio skirtumus. Pagrindine šių grupių ypatybe tampa priešybės, pasireiškiančios per besimokančiųjų vidinius svyravimus tarp įtraukties ir atskirties polių erdvės, laiko, kūno ir santykio perspektyvose. Tyrimas parodo, kad šiose grupėse besikuriantys susidūrimai tampa reikšminga mokymosi patirtimi, kurios metu yra tiesiogiai išgyvenamas kitoniškumas bei vyksta asmens vidinis pokytis. Tyrimas aktualizuoja ir tai, kad ugdytojo visapusiškas dėmesys mokymo(si) procesui, rūpestis kiekvienu besimokančiuoju bei atidumas savo atliekamiems veiksmams transformuoja mokymąsi su į mokymąsi iš kultūrinio Kito.

Skaityti disertaciją

Kontaktinis asmuo:
Jūratė Rapalavičiūtė
tel.: +370 5 2667616
el. paštas:

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos