milerius2Išleista Vilniaus universiteto Filosofijos instituto docento dr. Nerijaus Mileriaus monografija „Žiūrėti į žiūrintįjį: kinas ir prievarta“. Monografijoje pristatomas prievartos metakine tyrimas, vykdytas 2016-2018 metais, interpretuojami M. Antonioni, S. Kubricko, M. Haneke’s, A. Amenabaro kino kūriniai bei jų vizualizuotos kinematografinės prievartos formos.

milerius monografija ŽŽMetakinu vadinamas toks kinas, kuriame vienu ar kitu aspektu reflektuojamas pats kino fenomenas. Toks „kino kine“ efektas gali būti pasiektas pasitelkus daugybę skirtingų priemonių – vizualizuojant kino „užkulisius“ ir konstrukciją, kūrybinius ir techninius kino konstravimo įrankius, eksponuojant ne tik paties kino, bet ir fotografijos, video, interneto technologijas, per tokią technologijų kaitą vis iš naujo apmąstant paties kino prigimtį ir specifiką. Nors gali susidaryti įspūdis, kad toks „kinas kine“ tampa specializuotu, vien į kino terpę susitelkiančiu fenomenu, iš tiesų save vienu ar kitu aspektu vaizduojantis kinas pasiekia visiškai priešingus rezultatus ir parodo, kaip kintant kinui, kinta ir per kiną suprantamų tikrovės, fikcijos, laiko, prievartos ir kitų esminių konceptų suvokimas. Štai kodėl metakine dažnai įžvelgiamas „mąstymo matmuo“, nors pats mąstymas čia išreiškiamas ne sąvokų, o kinematografinių vaizdų priemonėmis.

Monografija skirta filosofijos, kino, vizualumo, kultūros studijų specialistams, taip pat visiems, besidomintiems kino filosofijos, vizualumo ir kino teorijos klausimais.

Autorius: Nerijus Milerius
Dizainas: Jurgis Griškevičius
Leidimo metai: 2018
Puslapių skaičius: 304
ISBN: 978-609-8236-00-2
Leidėjas: Jonas ir Jokūbas

Lietuvos kultūros tarybos finansuoto projekto sutarties Nr. S/HUM-4(6.49)/2016

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos