Spalio 5 d. mokiniai neša gėlių, sako sveikinimus, dėkoja savo mokytojams, šią dieną mokytojus sveikina ir šalies vadovai, ir ministerijų atstovai, ir mokinių tėvai. Vilniaus universitetas šias metais nusprendė neapsiriboti vien tik žodiniu sveikinimu ir Lietuvos mokytojams įteikė dovaną – nemokamų nuotolinių paskaitų ir seminarų ciklą. Pasak doc. Astos Meškauskienės: „Mokytojų diena, gera proga ne tik pasveikinti bei padėkoti pedagogams, bet ir įteikti jiems dovaną. Dovanos idėja buvo sugalvota ir įgyvendinta Filosofijos fakulteto Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centro kartu su VU Komunikacijos ir rinkodaros skyriumi“.
„Mokytojų dienos proga nesinorėjo tik skambių žodžių apie mokytojo pašaukimą ir palinkėjimų neprarasti motyvacijos – kilo mintis mokytojams padovanoti kažką apčiuopiamo ir vertingo - Vilniaus universiteto mokslininkų pasidalijimą patirtimi, jų žinias ir patarimus“ – pasakojo VU Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus atstovė Vilma Zarankaitė.
Seminarai sulaukė didelio susidomėjimo
Seminarų ir paskaitų ciklo organizatoriai džiaugiasi, kad prie dovanos prisidėjo universiteto akademiniai padaliniai, savo mokslininkų paskaitomis dalinosi VU Filosofijos, Fizikos, Filologijos, Matematikos ir informatikos, Chemijos ir geomokslų fakultetai bei Gamtos mokslų centras. Tokiu būdu, mokytojams buvo pasiūlyta 18 temų, kurios savo turiniu aprėpė tiek pradinių klasių, tiek dalyko mokytojų interesus. Lietuvos mokytojai turėjo unikalią galimybę susipažinti su naujausiais universiteto mokslininkų vykdomais moksliniais tyrimais, kartu su mokslininkais aptarti aktualias nuotolinio mokymosi problemas Covid-19 pandemijos metu. Paskaitų ir seminarų ciklas sulaukė visos Lietuvos mokytojų susidomėjimo – juose dalyvavo virš 3000 mokytojų. Pasak doc. A. Meškauskienės gausų dalyvių skaičių nulėmė ne tik mokytojus sudominusios temos, bet ir tai, kad paskaitų ir seminarų ciklas buvo vykdomas mokytojams palankiu laiku – mokinių atostogų metu.
Platus seminarų ir paskaitų temų pasirinkimas
Seminarų ir paskaitų ciklo organizatoriai pastebi, kad visos pasiūlytos paskaitos ir seminarai sulaukė mokytojų susidomėjimo. Reikėtų paminėti itin didelio mokytojų dėmesio sulaukusius seminarus „Palankios ugdymosi aplinkos kūrimas įvairių mokymosi galimybių ir poreikių turintiems mokiniams“ (doc. V. Gevorgianienė), „Informatikos bendrojo ugdymo programos: pradinis ugdymas ir pagrindinis ugdymas“ (prof. V. Dagienė), „Laiko ir gamtos detektyvai“ (doc. R. Makarskaitė-Petkevičienė, doc. A. Žemgulienė), „Skaitytojo ugdymo pradinėse klasėse strategijos“ (doc. V. Schoroškienė). Gamtos mokslų mokytojai turėjo galimybę išgirsti naujausias žinias iš priešakinius mokslinius tyrimus atliekančių mokslininkų - Temple University, Filadelfija, (JAV) bei GMC prof. D. Balčiūno „Širdies regeneracija: nuo žuvies iki žmogaus“, prof. A. Kareivos „Žmogaus kaulų neorganinė dalis ir 10 mėnesių stažuotė Japonijoje 2019 m.“, „Fizikos dėsniai ir gyvos sistemos“ (doc. O. Rancova), „Lietuviško lazerio profesija“ (doc. D. Paipulas). Dalykines kompetencijas mokytojai tobulino paskaitose ir seminaruose „Daugyba“ (dokt. V. Miežys), „Filosofinis konsultavimas“ (prof. T. Sodeika), „Teksto kūrimo pagrindai“ (prof. I. Šeškauskienė), „Kiek sena lietuvių kalba? Kalbos istorijos mokslas šiandien“ (doc. V. Rinkevičius).
Daugiausia dėmesio susilaukė seminarai, kuriuose buvo kalbama apie mokymo procesą virtualioje erdvėje: „Akivaizdu, kad didžiausio susidomėjimo sulaukė paskaitos ir seminarai atliepiantys šių dienų mokyklos aktualijas, susijusias su ugdymo proceso organizavimu Covid-19 pandemijos sąlygomis. Šimtai mokytojų dalyvavo seminaruose „Nuotolinio ir mišriojo mokymosi ypatumai. Pasidalijimas gerąja patirtimi“ (dr. E. Jasutė) ir „Tėvų įsitraukimas į vaikų mokymą(si) Covid-19 pandemijos metu” (doc. I. Stonkuvienė). Mokslininkės pristatė mokytojams naujausius mokslinius tyrimus bei pateikė rekomendacijas“ – pastebi doc. Asta Meškauskienė.
Pedagogų kompetencijų tobulinimas vyksta nuolatos
Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centro siūlomais renginiais mokytojai domisi nuolatos. Šiuo metu mokytojams yra siūlomos 25 kompetencijų tobulinimo programos, bet sąrašas nuolat pildomas atsižvelgiant į poreikius ir kintančią situaciją. „Šiais metais papildėme naujomis programomis: „Informatinio mąstymo ugdymas ir įvairūs įgyvendinimo metodai“, „Medijų ir informacinio raštingumo kompetencijų tobulinimas“, „Tvarios inovacijos ir į ateitį orientuotas mąstymas pamokoje“ ir kt.. Akreditavome „Kurk Lietuvai“ projektų parengtas nuotolines savarankiško mokymosi programas – „Patyčių prevencija ir intervencija“, „Psichikos sveikatos raštingumo mokymai“. Abi programos yra nemokamos, mokytojai tobulina kompetencijas patogiu formatu - prisijungę prie internetinių portalų jiems priimtinu individualiu tempu“ – naujovėmis dalinosi Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centro vadovė doc. Asta Meškauskienė.
Taip pat pastebima, kad mokytojus domina ir papildomų kompetencijų, t. y. antro mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos, įgijimas. Šiuo metu mokytojai gali rinktis pradinio ir ikimokyklinio ugdymo specializacijų, filosofijos ir etikos bei gamtos mokslų - fizikos, biologijos ir chemijos modulius. Šių modulių studijas mokytojams finansuoja DNR projektas.
Naujai gimusią tradiciją ketinama tęsti
Doc. A. Meškauskienė džiaugėsi, kad buvo sulaukta šiltų mokytojų reakcijų į pasiūlytą seminarų ir paskaitų ciklą: „Kuo daugiau reikia tokių seminarų. Tikrai įgijau daugiau žinių, kaip praktiškai įgyvendinti pamokoje, kad sudominti mokinius. Ačiū.“ – savo mintimis dalinosi pradinių klasių mokytoja.
Pasibaigus paskaitų ir seminarų ciklui buvo sulaukta mokytojų pageidavimų, temų pasiūlymų, kurių pagrindu bus galima parengti didesnės apimties bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimo programas. Doc. A. Meškauskienė neslėpė, kad norėtų, jog šiais metais gimusi ir įgyvendinta idėja, taptų tradicija: „Be abejo, norėtume, kad šiais metais įgyvendinta idėja taptų tradicija. Įgyta patirtis organizuojant seminarų ir paskaitų ciklą, mokytojų susidomėjimas, padėkos ir pozityvūs atsiliepimai, motyvuoja tokią dovaną teikti kasmet.“