Marika12022 m. spalio 17-19 dienomis Šiauliuose ir Vilniuje, gyvai ir nuotoliniu būdu, vyko Tarptautinis informatinio mąstymo simpoziumas, surengtas įgyvendinant projektą „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001).

Pagrindinis renginio tikslas –supažindinti universiteto dėstytojus su informatikos ir informatinio mąstymo ugdymo veiklomis, kurios kuriamos įgyvendinant projektą. Simpoziumo atidarymas ir pagrindinė dalis vyko Šiaulių Akademijoje, atvyko grupė dėstytojų ir mokslininkų iš Vilniaus ir Turku universiteto Mokymosi analitikos centro mokslininkė Marika Parviainen (Suomija). Šiaulių akademijos docentė Sigita Turskienė pasveikino dalyvius, pasidžiaugė bendradarbiavimo sėkme ir palinkėjo toliau darbuotis skaitmeninant studijų turinį. Vilniaus universiteto profesorė Valentina Dagienė apžvelgė sukurtų skaitmeninių veiklų turinį, problemas ir taikymo būdus. Kiti lektoriai iš Vilniaus ir Turku universitetų skaitė paskaitas, vedė seminarus ir dirbtuves nuotoliniu būdu.

Vilniaus universiteto dėstytojai, mokslininkai ir programavimo specialistai organizavo individualias konsultacijas, dėstytojų grupinį darbą nagrinėjant parengtą skaitmeninių informatikos ir informatinio mąstymo veiklų atnaujintoms studijų programoms turinį, gilinosi į mokslininkų galimybes ir paramą modernizuojant mokytojų studijas projekte sukurtomis skaitmeninėmis ir interaktyviomis metodikomis, jų pritaikymu kiekvieno dėstytojo studentų ugdymo tikslų įgyvendinimui, taip pat pristatė jau sukurtų veiklų išbandymą vykdant studijų programas.

Didelis renginio dalyvių susidomėjimas buvo mokslininkei Marikai Parviainen pristatant Turku mokslininkų sukurtą ir Europoje gerai žinomą virtualiąją studijų ir mokslinių tyrimų aplinką ViLLE (užsienyje žinoma Eduten pavadinimu – iš tiesų tai ViLLE atšaka, skirta užsieniečiams). Tai turininga platforma, kurios didelė dalis skirta moderniam mokslininkų, dėstytojų, studentų, bendrojo ugdymo įstaigų matematikos ir informatikos ugdymo įvairiapusėms veikloms.

Dar du aktualūs Turku mokslininkų pranešimai buvo transliuojami nuotoliniu būdu. Profesorius neuromokslininkas Pekka Räsänen apžvelgė savo ir kolegų darbus, jų rezultatus tyrinėjant matematikos mokymosi sunkumus, problemas. Profesorius Mikko-Jussi Laakso pristatė ir detalizavo ypatingai svarbaus šiuolaikinio ugdymo įrankio – mokymosi analitikos naudojimo principus, galimybes ir tyrimuose atskleistos ugdymo sėkmės įrodymus. Suomijos mokslininkai atsakė į simpoziumo dalyvių klausimus, dalijosi ateities tyrinėjimų planais, kvietė bendrauti ir bendradarbiauti.

Antrąją simpoziumo dieną Vilniaus universiteto mokslininkai organizavo virtualias dirbtuves, išaiškino skaitmeninio įrankio H5P ypatumus, galimybes taikyti rengiant užduotis studentams ar mokiniams. Dirbtuvių dalyviai mokėsi kurti interaktyvias užduotis H5P įrankiu, aptarė taikymo paskaitose galimybes.

Trečioji diena buvo skirta individualioms dėstytojų konsultacijoms, ypač – kaip naudoti rengiamas skaitmenines veiklas, ką ir kaip reikėtų tobulinti studijose, kaip pritaikyti modernias priemones, ypač – kaip gerinti vertinimą ir įsivertinimą. Konsultacijos vyko ir gyvai Šiaulių Akademijos dėstytojams, ir nuotoliniu būdu.

Renginyje didelis dėmesys buvo skirtas refleksijai, kuri daugiausiai analizavo skaitmeninių kompetencijų ugdymą pedagoginių studijų programose. Būtent, skaitmeninės kompetencijos labai svarbios dėstytojams integruojant projekte sukurtą turinį savo kasdieninėje veikloje. Buvo dalinamasi Turku universiteto patirtimi, kaip studijose remtis mokymosi analitika ir dirbtiniu intelektu, kaip efektyviau naudotis virtualiąją mokymosi platforma ViLLE. Aptarime gyvai dalyvavo Šiaulių Akademijos profesoriai, dėstytojai ir studijų programų vadovai. Refleksiją vedė Valentina Dagienė, Marika Parviainen ir Sigita Turskienė, taip pat programavimo specialistas Karolis Jasutis.

Atvykusiai Vilniaus universiteto komandai pavyko apsilankysi ir trumpai susitikti su Šiaulių rajono Dubysos ir Šiaulių Gegužių progimnazijų pradinių klasių, matematikos, informatikos mokytojais. Buvo aptartos atnaujintos bendrosios programos, dėmesys skirtas mokytojų ir dėstytojų bendradarbiavimui. Gražus pavyzdys – Vilniaus universiteto dėstytojai rengia skaitmenines informatinio mąstymo užduotis ViLLE platformoje, skirtas pradiniam ir pagrindiniam ugdymui.

marika2

Marika Parviainen iš Turku universiteto pristato virtualią mokymosi platformą ViLLE / Eduten (V. Dagienės nuotrauka)

 

Parengė: Alvida Lozdienė

 

image description  „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (projekto Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001)

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos