Kovo 29-31 dienomis Londone vykusioje tarptautinėje parodoje BETT („British Education and Training Technology“) Lietuva pirmą kartą prisistatė kaip šalis. Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centro koordinuojamame šalies stende „EdTech“ dalyvavo 11 sprendimų kūrėjų: verslo įmonės, startuoliai, aukštosios mokyklos demonstravo Lietuvos švietimo inovacijų produktus, atskleidė šalies potencialą. Daugiau apie dalyvius galite paskaityti čia. Tai didžiausias jau 37 metus organizuojamas švietimo technologijų ir inovacijų renginys pasaulyje, šiemet vienijantis virš 600 skirtingų atstovų iš daugiau kaip 120 šalių ir pritraukiantis per 30 tūkstančių lankytojų.
„EdTech“ centro vadovė Indrė Šuolienė sako, kad vienas svarbiausių dalyvavimo parodoje tikslų – lankstus ir produktyvus bendradarbiavimas tarp mokslininkų, ugdymo praktikų, verslo atstovų, valstybinių įstaigų kuriant ir diegiant inovacijas. Tai yra stiprioji Lietuvos pusė. Dalyvavimas parodoje suteikia puikią galimybę drauge ieškoti įkvėpimo, aptarti švietimo ateitį, išvysti įvairių inovatyvių technologijų ir mokantiems, ir besimokantiems.
Lietuvai pirmą kartą pristatant šalies stendą šioje parodoje, siekta sukurti patrauklų dizainą, kuris atspindėtų pagrindinę mūsų komunikuojamą žinutę. Tam puikiai tiko menininko Algio Kriščiūno kūrinių fragmentai, apjungiantys šalies vaizdus, demonstruojantys šiuolaikiškas technologijų asociacijas ir ryšius.
Vilniaus universitetas pristatė tarptautinį informatinio mąstymo konkursą-iššūkį „Bebras“, kurį Lietuvos entuziastai informatikai, vadovaujami šių eilučių autorės, pradėjo prieš dvidešimtį metų ir dabar jungia 78 šalis: https://www.bebras.org/countries.html „Bebro“ konkursas rengiamas kasmet lapkričio – kovo mėnesiais įvairaus amžiaus vaikų grupėms nuo 6 iki 19 metų. Konkurso tikslas yra skatinti moksleivių domėjimąsi informatika, ugdyti gilesnį technologijų supratimą, skatinti gebėjimą spręsti algoritminius, loginius uždavinius, ugdyti kritinį mąstymą, programavimo ir kompiuterinio raštingumo įgūdžius, taip pat pritraukti daugiau gabių jaunuolių į informatikos studijas.
Bebras yra ne tik konkursas, bet ir mokymosi ir atradimų platforma, kuri leidžia moksleiviams ugdyti savo gebėjimus sprendžiant uždavinius ir gilinti savo žinias informatikos srityje. Tai yra naudinga ne tik moksleiviams, bet ir mokytojams, kurie gali naudoti „Bebro“ užduotis ir išteklius savo mokymo procese.
„Bebro“ konkurse dalyvaujantys moksleiviai gauna daug įvairių uždavinių, kurių kiekvienas yra pritaikytas atitinkamai amžiaus grupei ir loginio mąstymo lygiui. „Bebro“ uždavinių patrauklumas kyla iš jų sudėtingumo ir įvairovės. Uždaviniai dažnai būna sudėtingi, tačiau labai įdomūs ir jų sprendimas reikalauja ne tik loginio mąstymo, bet ir kūrybingumo. Be to, uždaviniuose dažnai yra taikomos įvairios sąvokos ir idėjos, kurios yra aktualios realioje informatikos srityje. Visi šie elementai padeda padidinti „Bebro“ uždavinių patrauklumą ir reikšmę, taip pat skatina moksleivių susidomėjimą informacijos technologijų srityje ir skatina mąstymo įgūdžių vystymąsi. Konkurse dalyvaujantys moksleiviai turi galimybę išbandyti savo mąstymo įgūdžius ir kūrybingumą, taip pat plėsti savo žinias informatikos srityje.
„Bebro“ uždavinių kūrėjai siekia kurti uždavinius, kurie būtų ne tik sudėtingi ir įdomūs, bet ir interaktyvūs bei patrauklūs moksleiviams. Vienas iš būdų, kaip jie tai daro, yra naudojant originalius paveikslėlius ir animacijas, kurie padeda lengviau suprasti uždavinių sąlygas ir padeda palaikyti moksleivių susidomėjimą.
Be to, „Bebro“ konkurse yra daug interaktyvių uždavinių, kurie reikalauja moksleivių dalyvavimo ir aktyvaus sprendimo. Tai yra labai naudinga, nes interaktyvumas skatina moksleivių dalyvavimą ir užtikrina, kad jie gali išbandyti savo įgūdžius ir idėjas tiesiogiai. Taip pat interaktyvūs uždaviniai gali būti labai patrauklūs moksleiviams ir padėti jiems suprasti informatikos ir technologijų svarbą, taip skatinant jų susidomėjimą šia sritimi.
„Bebro“ uždavinių pavyzdžiai, kortelės, lankstinukai ir kita mokomoji medžiaga buvo pristatoma BETT parodoje. Sulaukėme daug besidominčių iš įvairių šalių. Ypač aktyvūs buvo Pietų Korėjos dalyviai, ir mokytojai, ir mokiniai. Dalis įvairių šalių lankytojų nelabai žinojo, kad jų šalyse kasmet vyksta „Bebro“ konkursas, kad daromos įvairios su „Bebru“ susijusios veiklos. Kiekviena šalis turi susikūrusi savo svetainę, kurioje galima rasti daug naudingos medžiagos siekiantiems ugdyti informatinį mąstymą.
Nuoširdžiai dėkinga Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto direktorei Sandrai Kairei, kuri palaikė „Bebro“ pristatymo BETT parodoje iššūkį. Ačiū mano kolegoms nuolat savanoriaujantiems „Bebro“ veiklose ir padėjusiems pasirengti šiai parodai – Daumilui Ardickui, Eglei Jasutei, Alvidai Lozdienei, Gabrielei Stupurienei, Linai Vinikienei ir ypač – dizaineriui ir IT specialistui Vaidotui Kinčiui, kurio šmaikštūs bebriški piešinukai puošia daugumą uždavinių ir mokomąją medžiagą.
Parodos nauda kiekvienam neabejotina: įkvepiantys pranešimai, praktinės technologijų dirbtuvės, daugybė stendų, kuriuose pristatomi švietimui skirti produktai bei paslaugos, dalijamasi gerąja patirtimi. Technologijos tobulėja milžinišku greičiu ir mums sunku viską aprėpti ir perprasti. Šiuolaikinė technologijų rinka yra dinamiška ir nuolat kinta, o tai reiškia, kad pramonės ir mokslinių tyrimų srityse vyksta nuolatinis tobulinimas ir naujovių diegimas.
Parodoje eksponuotos inovacijos, tokios kaip virtualiosios erdvės, kurios leidžia žmonėms bendrauti, mokytis ir turėti įdomių patirčių net nesant vienoje fizinėje vietoje. Interaktyvios mokymo priemonės taip pat yra labai svarbios šiuolaikiniam mokymui ir mokymuisi. Jos leidžia moksleiviams išbandyti savo žinias ir įgūdžius praktiškai. Tai padeda moksleiviams geriau suprasti sudėtingus dalykus ir lengviau prisiminti svarbius faktus.
Prof. Valentina Dagienė