Gruodžio 4–8 d. Druskininkuose vyko tarptautinė edukologijos tyrėjų žiemos mokykla, kurią organizuoja Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų institutas ir Edukologijos doktorantūros mokykla. Mokykla skirta Lietuvos ir užsienio edukologijos mokslų doktorantams ir jų vadovams. Be to, joje dalyvauja doktorantai iš kitų mokslo sričių, jei jų tyrimų temos yra susijusios su edukologija.
Šiais metais, be edukologijos doktorantų, dalyvavo informatikos mokslo, informatikos ir matematikos didaktikos doktorantai iš Lietuvos, Austrijos, Šveicarijos, Slovakijos, Estijos, Vokietijos, taip pat šių šalių, Suomijos ir Airijos mokslininkai – doktorantų vadovai. Taigi doktorantūros mokykla suburia platų edukologijos mokslų ir kitų mokslų, susijusių su edukologija, tyrėjų tinklą. Doktorantai turi unikalią galimybę konsultuotis su žinomais įvairių šalių mokslininkais tyrimų metodologijos ir kitais klausimais, susipažinti su kitose šalyse praktikuojamais doktorantūros studijų metodais, užsienio doktorantų tiriamaisiais projektais.
Mokykla yra veiksminga tarptautinės doktorantų tinklaveikos ir tarpdiscipliniškumo platforma. Geroji tarpdisciplininio bendravimo – tarp edukologijos ir kitų disciplinų atstovų – patirtis juntama jau treti metai, nes šiame tyrėjų mokyklos seminare kasmet dalyvauja VU Matematikos ir informatikos fakulteto doktorantai bei dėstytojai. Doktorantų supratimui apie tarpdiscipliniškumą išplėsti vyko interaktyvios paskaitos apie tarpdisciplininę tinklaveiką ir mokslo tyrimus.
Vis dėlto daugiausia dėmesio buvo skirta šiandienos pagrindinei aktualijai – dirbtiniam intelektui ir svarstymams, su kokiais iššūkiais artimiausioje ateityje susidurs ugdymo praktikai. Be to, aptarta, kaip mokslininkams, tyrėjams, doktorantams pasirinkti tinkamas dirbtinio intelekto integravimo strategijas ir kurti įrankius, padėsiančius dirbtinį intelektą paversti labiau pagalbiniu nei toksišku ugdymo įrankiu. Užsienio mokslininkų praktika, pristatyta šioje tyrėjų mokykloje, atskleidė, kad tokie įrankiai jau sėkmingai kuriami ir įgyvendinami bendrojo ugdymo mokyklose ir aukštajame moksle.
Kitais metais ketinama pasiūlyti VU edukologijos doktorantūros tyrėjų mokykloje dalyvauti kitų krypčių VU Filosofijos fakulteto doktorantams, ypač socialinių mokslų srities, o dar tolimesnėje ateityje – ir kitų VU fakultetų doktorantams.