Vilniaus universitetas (VU) kartu su partneriais iš vienuolikos Europos Sąjungos šalių pradeda naują ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD-LOT1 projektą DIGITAL FIRST – „Digital tech as the first language - INFORMATICS for digital natives“.
Projekto koordinatorius – Kroatijos Algebros universitetas (Algebra University). Projekte dalyvauja partneriai iš Kroatijos, Slovėnijos, Suomijos, Belgijos, Kipro, Graikijos, Italijos, Ispanijos, Bulgarijos, Portugalijos ir Lietuvos, kuriai atstovauja Vilniaus universitetas. VU projekto koordinatorė - prof. dr. Valentina Dagienė.
Vienas iš svarbiausių įgūdžių nūdienos kontekste yra gebėjimas suprasti skaitmeninį pasaulį. DIGITAL FIRST projektu siekiama kurti naują, novatorišką pedagoginį požiūrį į informatiką, atsižvelgiant į tai, kad mūsų mokiniai jau yra gimę skaitmeniniame pasaulyje, kurių pagrindinė kalba ir yra skaitmeninė. XXI amžiaus vaikai dažnai geriau įvaldę skaitmeninę kalbą. Kaip ir mokantis savo gimtosios kalbos, svarbu išreikšti, perteikti prasmę (t .y. vertinamas kalbos funkcionalumas – funkcinis požiūris), o ne paprastai jungti žodžius (struktūrinis požiūris). Toks pat principas turėtų būti taikomas ir mokant informatikos šiuolaikinius vaikus.
DIGITAL FIRST projektu siekiama kurti ir palaikyti Europos informatikos mokytojų tinklą, steigiant dialogų klubus, kuriuose bendromis pastangomis bus diegiamas funkcinis požiūris į informatikos ugdymą. Tikimasi, kad kokybiškas, įtraukus mokymo ir vertinimo metodas, kuris bus išbandomas 10-tyje ES šalių, padės mūsų mokiniams tapti aktyviais, atsakingais ir etiškai besielgiančiais skaitmeniniais ES piliečiais.
Projekto tikslas yra sukurti ir išbandyti naujus efektyvius ir novatoriškus pedagoginius metodus mokant informatikos pradiniame, pagrindiniame ir viduriniame ugdyme kartu su atitinkamais mokytojų kompetencijų ugdymo scenarijais. Pagrindinis dėmesys skiriamas tam, kad būtų kuriama tai, kas vadinama funkciniu informatikos mokymu.
Pirmasis dviejų dienų partnerių susitikimas įvyko šių metų sausio 22-23 d. Zagrebe, Algebros universitete. Susitikimo metu šalys partnerės aptarė projekto veiklas bei laukiamus rezultatus. Pirmajame projekto etape Vilniaus universitetas kartu su Ispanijos Korūnos universitetu atliks palyginamąjį tyrimą dešimtyje ES šalių apie informatikos mokymą ir mokymąsi, mokymo(si) situacijas, turinį, išteklius, taikomus metodus bei strategijas, informatikos mokymosi aplinkas. Šis tyrimas padės ne tik atsakyti į tokius klausimus: ko ir kaip mokoma(si) informatikos bei kiek esame patenkinti šiuo mokymu(si), bet ir suprasti, kaip kurti inovatyvias praktikas bei jas taikyt ugdant šiuolaikinius vaikus, gimusius skaitmeniniame pasaulyje.
Valentina Dagienė
Odeta Šapelytė
Vilniaus universitetas
Daugiau nuotraukų iš susitikimo: