2024 metų vasario 12-16 dienomis IMT Atlantique universitete Breste, Prancūzija, vyko Erasmus+ DECART (Designing Higher Education Curricula for Agility, Resilience, and Transformation, 2022-1-FR01-KA220-HED-000087657) projekto partnerių susitikimas. Pagrindinis šio projekto tikslas – išnagrinėti projekto partnerių šalių (Indonezijos, Islandijos, Lietuvos, Pietų Afrikos, Prancūzijos) ir kai kurių kitų šalių aukštojo mokslo bakalauro ir magistro studijų programas, įvertinti jas atsižvelgiant į tam tikrus kriterijus, būtinus rengiant jaunuomenę ateities profesijoms.
DECART projektas apjungia aukštąsias mokyklas iš Prancūzijos, Pietų Afrikos, Islandijos, Indonezijos ir Lietuvos: IMT Atlantique Bretagne Pays de la France Loire (Prancūzija), Rennes School of business (Prancūzija), Inyuvesi Yakwazulu-Natali (Pietų Afrika), Haskolinn i Reykjavik (Islandija), Yayasan Del (Indonezija) ir Vilniaus universitetas (Lietuva). Partneriai bendradarbiauja siekdami nustatyti inovatyvias STEM ir verslo sričių studijų programas. Siekiama, kad su šiomis programomis susipažintų projekte dalyvaujantys partneriai, puoselėdami bendradarbiavimą ir pasidalinimą pažangia patirtimi. Projekte daugiausia dėmesio skiriama trims pagrindinėms sritims: programų specifikavimui ir analizei, programų transformavimui bei STEM, verslo studijų programų atsparumui įvairiems vidiniams ir išoriniams pokyčiams. Projekto partneriai aptarė programų kūrimo ir įgyvendinimo aspektus stiprinančius jų lankstumą ir atsparumą tokiems iššūkiams kaip kibernetinės atakos, atotrūkis tarp kartų, dirbtinis intelektas, politinis nestabilumas, klimato kaita ir kt., diskusijose itin akcentuojama buvo socialinės atsakomybės reikšmė.
Pagrindinis dėmesys kreipiamas programų curriculum pritaikymui atsižvelgiant į VUCA: „Volatility“ – nepastovumas, „Uncertainty“ – neapibrėžtumas, „Complexity“ – sudėtingumas ir „Ambiguity“ – dviprasmiškumas.
- Nepastovumas susijęs su staigiais ir nenuspėjamais pokyčiais, kurie gali turėti reikšmingą įtaką organizacijoms ir jų veiklai;
- Neapibrėžtumas apibūdina padėtį, kai informacija ir ateities scenarijai yra neaiškūs arba nenumatomi. Tai lemia sunkumus priimant sprendimus ir planuojant veiklą;
- Sudėtingumas susijęs su daugiadimencių ryšių ir sąveikos tarp skirtingų veiksnių bei problemų, kurie gali būti sunkiai suprantami ir įveikiami;
-
Dviprasmiškumas apibūdina situacijas, kuriose informacija gali turėti kelių skirtingų interpretacijų arba galimas veiksmas turi neaiškius rezultatus ar poveikį.
DECART projektu siekiama sukurti sistemą ir priemonių rinkinį, kuriuo studijų vadovai galėtų vadovautis pertvarkydami aukštojo mokslo studijų programas.
DECART projekto svetainė: https://hub.imt-atlantique.fr/decart/
Parengė dr. Asta Meškauskienė ir prof. dr. Valentina Dagienė