Vilniaus universiteto Filosofijos fakultetas tęsia Erasmus projekto, skirto informatinio mąstymo ir matematikos problemų sprendimo taikant analitika grįstą aplinką tyrimams (Computational Thinking and Mathematical Problem Solving, an Analytics Based Learning Environment, 2022-1-LT01-KA220-SCH-000088736) veiklas. Projekto partneriai – šeši universitetai: Ankaros, Eötvös Loránd, Baskų šalies, Turku, Vilniaus ir KTH Karališkasis technologijų institutas, taip pat dvi mokyklos: Klaipėdos Gedminų progimnazija ir Mamak Özkent Akbilek pagrindinė mokykla.
Projekto partneriai susitinka virtualiai kiekvieną mėnesį aptarti iškylančias problemas, pasiskirstyti darbus, tačiau gyvi susitikimai vyksta retai: pernai biržely susitikome Budapešte, dabar, balandžio mėnesio gale – Muğloje, Turkijoje. Ankaros universitetas yra įtraukęs keletą asocijuotų mokyklų, kurios išbando projekte sukurtas užduotis, informatinio mąstymo ugdomąsias veiklas.
Pirmąsias tris dienas partneriai diskutavo apie informatinio mąstymo ugdymo veiklas, sudarinėjo edukacinių informatikos konceptų mokymosi kelius pagal mokinių amžių, aptarė algebrinio ir informatinio mąstymo ugdymo vertinimo instrumentus. Visi partneriai baigė testuoti parengtus instrumentus COMATH1, COMATH2 ir COMATH3, kurie integruoti į ViLLE – vizualiąją mokymosi aplinką, ja lengva naudotis mokiniams, o mokslininkams patogu analizuoti surinktus duomenis. Buvo tartasi, kaip analizuoti rezultatus, kurie statistikos metodai labiau tinkami, kur ir kada rengti mokslo publikacijas ir pan. Buvo pristatyta ir aptarta per 100 sukurtų interaktyvių uždavinių iš įvairių informatikos sričių.
Profesorius Arnold Pears iš KTH Karališkojo universiteto pasiūlė, kaip geriau susieti mokyklų bendrojo ugdymo matematikos ir informatikos programų turinius su algebrinio ir informatinio mąstymo konceptais ir įgūdžiais, siekiame sukurti ontologiją.
Kitas dvi dienas vyko Turkijos mokytojams skirti seminarai ir dirbtuvės. Projekto partneriams buvo įdomu pasikalbėti su mokytojais, pasidalinti ugdymo naujovėmis, stebėti praktines informatikos veiklas. Iš Lietuvos susitikime Muğloje dalyvavo Klaipėdos Gedminų progimnazijos pradinių klasių mokytojos Daiva Gaučytė ir Indra Sudeikienė, projekto koordinatorė, Vilniaus universiteto profesorė Valentina Dagienė ir VU FSF projektų administratorė Mamerta Ralytė.
Visi partneriai džiaugiasi CT&MathABLE projektu: ir įdomu kurti įvairias veiklas, matuoti mokymosi rezultatus, ir gera žinoti, kad tai naudinga mokykloms.
Straipsnį paruošė Valentina Dagienė ir Mamerta Ralytė