Apie
Docentė dr.,
Klinikinės psichologijos katedros vedėja
Neringa Grigutytė baigė psichologijos bakalauro ir klinikinės psichologijos magistrantūros studijas Vilniaus universitete. 2010 metais apgynė Psichologijos mokslų krypties disertaciją ir pradėjo dirbti Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedroje. 2015 metais įgijo docento mokslinį laipsnį. 2022 m pradėjo eiti Klinikinės psichologijos katedros vedėjos pareigas. Neringa Grigutytė turi daugiau nei 10 metų darbo nevyriausybiniame sektoriuje su prievartą patyrusiais vaikais ir jų šeimos nariais patirties. 2016-2019 m. vadovavo Lietuvos psichologų sąjungai.
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Klinikinė psichologija, traumų psichologija, klinikinis psichologinis vertinimas, psichologinis konsultavimas, prievarta prieš vaikus ir profesionali pagalba šeimai.
Dėstomi dalykai: Klinikinis psichologinis suaugusiųjų vertinimas, psichologinio konsultavimo procesas, profesinė praktika.
ORCID | ResearchGate |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.
Telefonas: +370 689 37355; +370 5 2667605, +370 2667615
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Grigutytė, N., Mikuličiūtė, V., Petraškaitė, K., Kairys, A. (2022). Becko skalių (BDI-II, BAI, BHS, BSS ir CBOCI) norminės ir klinikinės imčių įverčių palyginimas ir klinikai svarbių atskirties įverčių nustatymas. Psichologija, vol. 67, p. 89-111. DOI: 10.15388/Psichol.2022.61
Petraškaitė, K. & Grigutytė, N. (2022). Development and validation regarding the Lithuanian version of the Positive and Negative Affect Schedule (PANAS-X). European Journal of Mental Health, 17(3), 52–64. https://doi.org/10.5708/EJMH.17.2022.3.4
Askevis-Leherpeux, F., Hazo, J. B., Agoub, M., Baleige, A., Barikova, V., Benmessaoud, D., Brunet, F., Mauro-Giovanni, C., Castelpietra, G., Crepaz-Keay, D., Daumerie, N., Demassiet, V., Fontaine, A., Grigutyte, N., …, Roelandt, J.L. (2022). Accessibility of psychiatric vocabulary: An international study about schizophrenia essential features. Schizophrenia Research, Vol. 243, 463-464. https://doi.org/10.1016/j.schres.2022.03.001.
Raiziene, S., Erentaite, R., Pakalniskiene, V., Grigutyte, N. & Crocetti, E. (2021). Identity Formation Patterns and Online Activities in Adolescence. Identity, DOI: 10.1080/15283488.2021.1960839
Grigutytė, N., Levickaitė, K. & Grigaitė, U. (2021). The Right to Mental Health During the COVID-19 Pandemic, Psichologija, 64, 38-52. doi: 10.15388/Psichol.2021.39.
Grigutytė, N., Engesser, K. & Petraškaitė, K. (2021). Associations Between COVID-19 Difficulties, Well-Being, and Personality Traits, Psichologija, 64, 69-76. doi: 10.15388/Psichol.2021.42.
Grigutytė, N., Raižienė, S., & Pakalniškienė, V. (2021). Vaikų ir paauglių naudojimasis internetu: grėsmės ir galimybės. Psichologija, 63, 153-164. DOI: https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.33
Laurinaitytė, I., Grigutytė, N. (2021). Teismo psichologo gerosios praktikos vadovas. Vilnius.
Roelandt, J.L., Baleige, A., Koenig, M., Demassiet, V., Agoub, M., Barikova, V., Benmessaoud, D., Brunet, F., Mauro-Giovanni, C., Castelpietra, G., Crepaz-Keay, D., Daumerie, N., Fontaine, A., Grigutyte, N., … Askevis-Leherpeux, F. (2020). How service users and carers understand, perceive, rephrase, and communicate about “Depressive Episode” and “Schizophrenia” diagnoses: An international participatory research. Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, DOI: 10.1007/s00127-020-01836-6.
Grigutytė, N., Raižienė, S., & Pakalniškienė, V. (2020). The role of school teachers, parents and friends in supporting children online. ICERI2020 Proceedings, 658-667. doi: 10.21125/iceri.2020.0210.
Kazlauskas, E., & Grigutyte, N. (2020). Clinical psychology in Lithuania: Current Developments in Training and Legislation. Clinical Psychology in Europe, 2, 1–10, doi: 10.32872/cpe.v2i1.2835
Grigutytė, N., Raižienė, S. ir Pakalniškienė, V. (2019). Vaikų (ne)dalyvavimas elektroninėse patyčiose ir emociniai bei elgesio sunkumai. Psichologija, 60, 72-85.
Grigutytė, N., Pakalniškienė, V., Raižienė, S. ir Povilaitis, R. (2018). Lietuvos vaikų naudojimosi internetu 2010 ir 2018 metais ypatumų palyginimas. Psichologija, 58, 57–71.
Yanchuk, V. Daniunaite, I., Grigutyte, N., Makhanko, A., & Tiapula S., (2016). Child-friendly Practices: Is It Possible? And how? Vilnius: Supratingumas.
Grigutytė, N., & Rukšaitė G. (2016). Lithuanian Historical Heritage: Relation with Authority and Psychological Well-being. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences, 274-284. [eISSN: 2357-1330].
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Beck skalių, naudojamų psichikos ir elgesio sutrikimų diagnostikai, pritaikymas naudojimui Lietuvoje ((1.78 E) SU-2499). Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondo (LR SAM VVSSF) projektas.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2020-2022.
Lietuvos vaikų ir paauglių naudojimasis internetu: grėsmių ir galimybių tendencijos ES šalių kontekste (S-MIP-17-1/LSS-250000-1087) (MIP). Mokslininkų grupių projektai.
Projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2017-2020.
Asmenybės integralumo paieškos: santykio su autoritetu problema ir psichoterapija (MIP‐080/2014). Mokslininkų grupių projektai.
Pagrindinė vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2014‐2016.
Sunkių traumų ir socialinių transformacijų psichologiniai padariniai ir jų įveika (VP1‐3.1‐ŠMM‐07‐K‐02‐023). Visuotinės dotacijos projektas.
Pagrindinė vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2012-2015.
Psichoterapijos veiksmingumas: asmenybės pokyčių ir juos lemiančių veiksnių analizė (MIP‐107/2012). Mokslininkų grupių projektai.
Pagrindinė vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2012‐2014.
Gabių mokinių atpažinimas: psichologinių instrumentų standartizavimas ir taikymas (VP1‐2.3‐ŠMM‐06‐K‐01‐004). 2007‐2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1‐2.3‐ŠMM‐06‐K priemonė „Gabių vaikų ugdymo poreikių tenkinimas švietimo sistemoje“.
Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2011-2013.
Tarptautiniai projektai
Recommendations for Empowerment of Users and Carers in Mental Health ((1.79) SU-1702). Projekto koordinatorius: EPSM Lille‐Métropole WHO Collaborating Centre, Lilis, Prancūzija.
Nacionalinė projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2021‐2023.
Systematic Approaches for Equality of Gender, SAFER (776970). EU, DG Justice programme. Projekto koordinatorius: Association for the prevention and handling of violence in the family (APHVF), Kipras.
Nacionalinė projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2018-2020.
Participation of Mental Health Service Users and Carers in a Reading of the International Classification of Diseases for Mental and Behavioural Disorders (ICD 11). A princeps study on two disorders: Depressive Episode and Schizophrenia (MTS‐250000‐1336). Projekto koordinatorius: EPSM Lille‐Métropole WHO Collaborating Centre, Lilis, Prancūzija.
Nacionalinė projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2016‐2018.
Puberty and Culture: cross-cultural differences in the meaning of puberty for adolescents. Mokslinio projekto koordinatorius: Institut für Psychologie, Friedrich-Schiller-Universität Jena, Vokietija.
Nacionalinė projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2015-2016.
Children‘s Rights Erasmus Academic Network, CREAN (527696‐LLP‐1‐2012‐1‐DE‐ERASMUS‐ENW). Projekto koordinatorius: Freie Universität Berlin (Vokietija).
Nacionalinė projekto vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2012-2015.
EUROPAT: The European Network for Psychology Learning and Teaching (155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS-ENWA).
Projekto vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2009-2011.
Kita akademinė veikla
Mokslo renginiai
Konferencijų organizavimas
Psychology in the 21st Century: Open Minds, Societies and World.
32 tarptautinis psichologijos kongresas.
Tarptautinės patariamosios tarybos narė. 2020 07 19-24 Praha, Čekijos respublika.
Sisteminis požiūris į lyčių lygybę: priemonės smurto lyties pagrindu prevencijai.
Mokslinė-praktinė konferencija.
Pagrindinė organizatorė. 2020 01 30 Vilnius, Lietuva.
DIALOGAI.
Lietuvos psichologų kongresas.
Mokslo komiteto narė. 2019 05 24-25 Vilnius, Vilniaus universitetas.
Psichologija vakar, šiandien, rytoj.
Lietuvos psichologų kongresas.
Mokslo komiteto narė. 2018 05 17-19 Klaipėda, Klaipėdos universitetas.
Psichologija tradicijų ir inovacijų sandūroje.
Lietuvos psichologų kongresas.
Mokslo komiteto narė. 2017 05 11-13 Vilnius, Mykolo Romerio Universitetas.
Trauma in changing societies: social contexts and clinical practice.
XIV Europos trauminio streso tyrimų draugijos konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2015 07 10-13 Vilnius, Lietuva.
Gyvenimas po lūžio: kultūrinių trauma įveika.
VI-oji kasmetinė Vilniaus traumų psichologijos konferencija.
Organizacinio komiteto pirmininkė. 2015 04 10 Vilnius.
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
Teismuose dirbančių psichologų veikla: kur esame ir kur einame?
Pranešimas kartu su Laurinaityte I. Lietuvos psichologų kongresas.
Kaunas (Lietuva). 2022 04 25-30.
Triarchic Psychopathy Scales: An Examination of Psychometric Characteristics, Concurrent and Convergent Validity in Multiple Lithuanian Samples.
Pranešimas kartu su Laurinavičium A. The 56th Annual Symposium on Recent MMPI Research (MMPI-2-RF).
Minneapolis, MN (JAV). 2021 06 11-12.
Lytinė branda paauglių vertinimu: religijos ir lytiškumo ugdymo svarba EU kontekste.
Konferencija Seksualumas paauglystėje: raida ir iššūkiai.
Kaunas (Lietuva). 2021 05 07.
SAFER: smurto lyties pagrindu prevencinė medžiaga 6-12 m. vaikams.
Sisteminis požiūris į lyčių lygybę: priemonės smurto lyties pagrindu prevencijai.
Vilnius (Lietuva). 2020 01 30.
Civic engagement and internet use among adolescence.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V. In EARA2020: 17th conference Adolescence in a rapidly changing world. Porto: European Association for Research on Adolescence: book of abstracts (pp. 159-160).
Porto (Portugalija). 2020 09 02-05.
Adolescents’ online activities and digital skills: virtual opportunities for identity formation across education adn friendship domains.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V., Erentaite R. In ICERI 2020: 13th annual international conference of education, research and innovation: proceedings (pp. 5411-5411). Seville: IATED. doi:10.21125/iceri.2020.1247
Seville (Ispanija). 2020 11 09-10.
The role of school teachers, parents and friends in supporting children online.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V. In ICERI 2020: 13th annual international conference of education, research and innovation: proceedings. Seville: IATED. doi: 10.21125/iceri.2020.0210
Seville (Ispanija). 2020 11 09-10.
Identity profiles and socio-digital participation among Lithuanian 13-17 years adolescents.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V., Povilaičiu R. In The 19th the European conference on developmental psychology: abstract book (p. 249).
Athens (Graikija). 2019 08 29-09 01.
Sisteminis požiūris į lyties lygybę.
Lietuvos psichologų kongresas „DIALOGAI“: pranešimų santraukų leidinys (p. 92).
Vilnius (Lietuva). 2019 05 24-25.
Depresija ir šizofrenija sergančiųjų ir jų artimųjų diagnozių pagal TLK-11 supratimas.
Lietuvos paauglių dalyvavimas elektroninėse patyčiose. Lietuvos psichologų kongresas „DIALOGAI“: pranešimų santraukų leidinys (p. 91).
Vilnius (Lietuva). 2019 05 24-25.
Lietuvos paauglių dalyvavimas elektroninėse patyčiose.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V., Povilaičiu R., Nomeikaite A. Lietuvos psichologų kongresas „DIALOGAI“: pranešimų santraukų leidinys (p. 61).
Vilnius (Lietuva). 2019 05 24-25.
Lietuvos paauglių tapatumo ir elgesio internete sąsajos.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V., Povilaičiu R., Mingaudaite J. In Mokslo galia: žinoti ar veikti: XVI-oji jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija: pranešimų santraukų leidinys (p. 26).
Vilnius (Lietuva). 2019 04 26.
Children’s and adolescents’ Internet use: Possibilities and risks tendencies in Lithuania.
Pranešimas kartu su Raižiene S., Pakalniškiene V. In 7th European Communication Conference “Centres and Peripheries: Communication, Research, Translation”, book of Abstracts, p. 633.
Lugano (Šveicarija). 2018 10 31-11 03.
Adolescents’ perception of puberty in European countries: crossing between East and West. Invited Symposium “Puberty Under a Cultural Lens”.
25th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development in Gold Coast.
Queensland (Australija). 2018.
Children's Internet Use: Interpersonal and Contextual Factors.
Pranešimas kartu su Pakalniškiene V. 29th International Congress of Applied Psychology.
Montreal, QC (Kanada). 2018 06 26-30.
The Future of Psychology from an International Perspective, Discussion.
American Psychological Association Convention.
Washington (JAV). 2017 08 03-06.
Adolescents' Perceptions of Puberty in Europe: Data Comparison from Germany, Lithuania, Poland, and Bulgaria.
In 15th European congress of psychology, abstract book, p. 96.
Amsterdam (Nyderlandai). 2017 07 11-14.
The Relationship between the Traumatic Experience, Psychological Resilience and the Consumption of Alcohol in Lithuanian Sample.
Pranešimas kartu su Gailiene D., Mažulyte E. In 15th European congress of psychology, abstract book, p. 35-36.
Amsterdam (Nyderlandai). 2017 07 11-14.
Relationship between the parental bonding and psychological well-being in young, middle and later adulthood.
Pranešimas kartu su Grigiene D., Gailiene D., Mažulyte E., Skeryte-Kazlauskiene M. 24th biennial meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development.
Vilnius (Lietuva). 2016 07 10-14.
Areas and Topics of Assessment of the Relation with Authority.
Pranešimas kartu su Gudaite G. 31st International Congress of Psychology. International journal of psychology, Vol. 51, Iss. S1, p. 940.
Yokohama (Japonija). 2016 07 24-29.
Nuclear Plant Explosion and Violent Aggression by Armed Forces: Could Two Specific Traumas Be Compared?
Pranešimas kartu su Auškalnyte A., Povilaitiene I., Povilaičiu R., Gailiene D. 31st International Congress of Psychology. International journal of psychology, Vol. 51, Iss. S1, p. 956.
Yokohama (Japonija). 2016 07 24-29.
Child-friendly Practices: Is It Possible? And how?
Pranešimas kartu su Makhanko A., Daniunaite I., Tiapula S., Yanchuk V. 21st ISPCAN International Congress on Child Abuse and Neglect: abstract book, p. 121.
Calgary (Kanada). 2016 08 28-31.
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
2022 06 03 – 06 16: Kompetencijos kėlimas mokslinėje stažuotėje Bergeno universitete, Norvegijoje
2019 06 04-17: Kompetencijos kėlimas mokslinėje stažuotėje ICEP Europe organizacijoje Airijoje.
2018 04 24-05 07: Kompetencijos kėlimas mokslinėje stažuotėje Psichikos sveikatos fonde Anglijoje.
Narystė
Profesinėse asociacijose
2016-2019: Lietuvos psichologų sąjungos (LPS) narė, prezidentė.
Europos klinikinės psichologijos ir psichologinių terapijų asociacijos (EACLIPT) narė.
European Society for Traumatic Stress Studies (ESTSS) narė.
Lietuvos analitinės psichologijos asociacijos (LAPA) narė.
Lietuvos traumų psichologijos asociacijos (LTPA) valdybos narė.
Global Clinical Practice Network (GCPN) narė.
Lietuvos EMDR asociacijos narė.
Ekspertinė veikla
Nuo 2021 m. iki dabar: Psichiko sveikatos perspektyvos Valdybos narė.
Nuo 2018 m. iki dabar: Psichologų, teikiančių pagalbą mokiniui, atestacijos komisijos narė, Nacionalinė švietimo agentūra.
2017-2019: Lietuvos psichologų sąjungos teikiamų pataisų Psichologų praktinės veiklos įstatymui galutinis formulavimas LPS Valdyboje ir pateikimas LR Seimui.
Nuo 2015 m. iki dabar: Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos konkursų „Geriausia disertacija” ir “Geriausias magistro darbas” darbų vertinimo ekspertė humanitarinių, socialinių mokslų (HS) srityje.
Mokslo populiarinimo veikla
Interviu
Ryto garsai. Psichologų teisinio reglamentavimo aptarimas (Žinių portalas LRT.lt. Pokalbių laida: „Ryto garsai“).
https://bit.ly/3D6LXSP [2018.10.17]
Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje
Ar Lietuvos kariuomenė bando nustatyti šauktinių homoseksualumą? (LGBTQ+ teisių naujienų portalas Lietuvoje jarmo.lt).
https://bit.ly/3HqnnP2 [2022-02-06]
Kaip apginti vaiką nuo smurto? Įstatymų instrumentai yra, tereikia jais tinkamai naudotis (Naujienų portalas teismai.lt).
https://bit.ly/3ZZ2emn [2021.08.23]
Vaikai liudija teisme. Ką reikia žinoti apie vaikų apklausas? (Žinių portalas DELFI.lt).
https://bit.ly/3H1dqq1 [2021.05.19]
Kodėl „ne“ ir yra „ne“: svarbiausia, ką apie seksualinį smurtą turi žinoti vaikai ir paaugliai (Žinių portalas 15min.lt).
https://bit.ly/3WuRkBW [2021.03.20]
Darbas be atsakomybės: Lietuvoje vadintis psichologu ir konsultuoti gali absoliučiai bet kas (Žinių portalas 15min.lt).
https://bit.ly/3wlAUkL [2018.10.11]