Apie
Docentė dr.
Greta Kaluževičiūtė yra psichoanalitinės krypties mokslininkė kurią domina klinikinės psichologijos ir epistemologijos/mokslo filosofijos (procesai slypintys už, tačiau ir lemiantys metodologijos ir mokslinių rezultatų sprendimus) sankirta. Dr. Kaluževičiūtė ypač domisi kokybinių tyrimų metodų (ypač atvejo atvejo analize ir interviu metodais), psichoanalitinės/psichodinaminės terapijos efektyvumo, empatijos, kibererdvės, traumos, psichopatologijos ir pasąmonės procesų temomis.
Dr. Kaluževičiūtė baigė psichoanalitinių studijų magistrantūros studijas Esekso universitete (University of Essex), Jungtinėje Karalystėje. 2017 m. įgijo CHASE (Consortium for the Humanities and the Arts South-East England) finansavimą doktorantūros projektui, o 2021 m. apsigynė psichoanalitinių studijų doktorantūros disertaciją apie atvejo analizės metodą šiuolaikiniuose psichoanalizės ir psichoterapijos tyrimuose. Nuo 2021 m. vasario iki 2022 m. balandžio mėn., dr. Kaluževičiūtė atliko podoktorantūros stažuotę Kembridžo universitete (University of Cambridge), psichiatrijos departamente. Nuo 2021 m. rugsėjo mėn. dr. Kaluževičiūtė prisijungė prie VU Psichologijos instituto. Šiuo metu dalyvauja Klinikinės psichologijos katedros ir Vaiko raidos ir psichoedukacinių tyrimų centro projektuose ir veiklose.
ORCID | ResearchGate | Google Scholar |
Adresas: Universiteto 9-202, 01513 Vilnius.
Telefonas +370 266 7615, +370 5 2667605, +370 609 76642
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Šaltenytė, I., & Kaluževičiūtė, G. (2024). A Qualitative Landscape of Trauma: Mental Health Professionals’ Therapeutic Work Processes with Adult Clients who Have Experienced Trauma (Kokybinis žvilgsnis į traumą: psichikos sveikatos specialistų terapinio darbo su trauminius išgyvenimus patyrusiais suaugusiais klientais ypatumai). Psichologija, 71, 8-30. https://doi.org/10.15388/Psichol.2024.71.1
Spencer, L., Leonard, N., Jessiman, P., Kaluževičiūtė-Moreton, G., Limmer, M., & Kidger, J. (2024). Exploring the feasibility of using Participatory Action Research (PAR) as a mechanism for school culture change to improve mental health. Pastoral Care in Education, 1–20. https://doi.org/10.1080/02643944.2024.2323134
Kaluževičiūtė-Moreton, G., & Lloyd, C. E. M. (2024). ‘Meeting the Client Where They Are Rather Than Where I'm At’: A Qualitative Survey Exploring CBT and Psychodynamic Therapist Perceptions of Psychotherapy Integration. British Journal of Psychotherapy, 40(2), 150-174.
Willemsen, J., de Condé, H., Kaluževičiūtė-Moreton, G., Guogaitė, G., Polipo, N. F., & Zech, E. (2023). A qualitative meta-analysis examining the impact of personal therapy on clinical work and personal and professional development. Counselling and Psychotherapy Research, 00, 1–17. https://doi.org/10.1002/capr.12733
Kaluževičiūtė-Moreton, G., Skruibis, P., Vaštakė, M., Grigutytė, M. (2023). Comparison of Psychotherapeutic Supervision Paradigms: A Literature Review (Psichoterapinės supervizijos paradigmų palyginimas: literatūros apžvalga). Psichologija, 68, 114-131. https://doi.org/10.15388/Psichol.2023.62
Ratcliffe, K., & Kaluževičiūtė-Moreton, G. (2023). Telesupervision in counselling and psychotherapy: a systematic review of the literature. British Journal of Guidance & Counselling. https://doi.org/10.1080/03069885.2023.2264480
Kaluževičiūtė-Moreton, G. (2023). “What Is Actually Being Measured?”: Causality and Underlying Scientific Thinking Process in the Assessment of Depression. Philosophy, Psychiatry, & Psychology30(3), 255-258. https://doi.org/10.1353/ppp.2023.a908277.
Gažiūtė, I., Kaluževičiūtė-Moreton, G., Klimaitė, V. (2023). The Experience of Disclosure and Concealment of One’s Mental Disorder (Kalbėjimo ir nutylėjimo apie savo psichikos sveikatos sutrikimą patyrimas). Psichologija, 68, 71-92. https://doi.org/10.15388/Psichol.2023.60
Kaluževičiūtė, G., & Moreton, J. (2023). From Clinical Encounter to Knowledge Claims: Epistemological Guidelines for Case Studies in Psychotherapy. Philosophy, Psychiatry, & Psychology30(1), 79-98. https://doi.org/10.1353/ppp.2023.0015
Kaluževičiūtė, G. (2022). Learning from past practices: an overview of criticisms for psychoanalytic case studies. The Scandinavian Psychoanalytic Review. https://doi.org/10.1080/01062301.2022.2137313
Kaluževičiūtė, G., Jackson, J., Moreton, J. (2022). Online representations of anxiety amongst adolescent users on Reddit: a qualitative Internet-mediated study protocol. Journal of Concurrent Disorders. https://doi.org/10.54127/DJMS5818
Rushforth, A., Kotera, Y. & Kaluževičiūtė, G. (2022) Theory Paper: Suggesting Compassion-Based Approaches for Treating Complex Post-traumatic Stress Disorder. International Journal of Mental Health Addiction. https://doi.org/10.1007/s11469-022-00856-4
Lu, K., Kaluževičiūtė, G., Sharp, W. (2022). Things Can Only Get Stranger: Theoretical and Clinical Reflections on Netflix’s Stranger Things. Journal of Popular Culture. https://doi.org/10.1111/jpcu.13143
Jessiman, P., Kidger, J., Spencer, L., Geijer-Simpson, E., Kaluževičiūtė, G., Burn. A., Leonard, N., Limmer, M. (2022). School culture and student mental health; A qualitative study in UK secondary schools. BMC Public Health, 22, 619. https://doi.org/10.1186/s12889-022-13034-x
Meganck, R., Krivzov, J., Notaerts, L., Willemsen, J., Kaluževičiūtė, G., Dewaele, A., & Desmet, M. (2022). The Single Case Archive: Review of a Multitheoretical Online Database of Published Peer-Reviewed Single-Case Studies. Psychotherapy. http://dx.doi.org/10.1037/pst0000431
Kaluževičiūtė, G., Jessiman, T., Burn, A., Ford, T., Kidger, J., Leonard, N., Limmer, M., Spencer, L. (2022). Studying Mental Health in Schools: A Participatory Action Research (PAR) Approach in Public Mental Health. Journal of Concurrent Disorders. https://concurrentdisorders.ca/download/4335/
Kotera, Y., Kaluževičiūtė, G., Garip, G., McEwan, K., & Chamberlain, K.J. (2021). Health benefits of ikigai: A review of literature. In Y. Kotera & D. Fido (Eds.), Ikigai: Towards a psychological understanding of a life worth living. Concurrent Disorders Society Publishing.
Kotera, Y., Bennett-Viliardos, L., Phillips, C.F.F., Lloyd, C. & Kaluževičiūtė, G.(2021). A review of mental health in healthcare students: Strategies and suggestions. In M. Zangeneh (Ed.), Mental health of university/college students. Concurrent Disorders Society Publishing.
Kotera, Y., Kaluževičiūtė, G., Bennett-Viliardos, L. (2021). Qualitative Investigation into Pre- and Post-natal Experience of Parents of Triplets. Journal of Child and Family Studies.https://doi.org/10.1007/s10826-021-02200-1
Kaluževičiūtė, G., Jessiman, T., Burn, A., Ford, T., Geijer-Simpson, E., Kidger, J., Limmer, M., Ramsay, S. E., Spencer, L. (2021). Participatory action research (PAR) on school culture and student mental health: a study protocol. International Journal of Qualitative Methods, 20, 1-13. https://doi.org/10.1177/16094069211047753
Kotera, Y., Kaluževičiūtė, G., Lloyd, C. M., Edwards, A., Ozaki, A. (2021). Qualitative Investigation into Therapists’ Experiences of Online Therapy and Implications for Working Clients. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 10295. https://doi.org/10.3390/ijerph181910295
Kotera, Y., Chircop, J., Hutchinson, L., Rhodes, C., Green, P., Maxwell-Jones, R., Kaluževičiūtė, G., Garip, G. (2021). Loneliness in Online Students with Disabilities: Qualitative Appraisal for Experience, Understanding and Solutions. Journal of Education Technology in Higher Education, 18(64). https://doi.org/10.1186/s41239-021-00301-x
Kaluževičiūtė, G.& Lloyd, C.E.M. (2021). A Qualitative Exploration of CBT and Psychodynamic Therapists’ Views, Experiences and Perceptions of Integrating Different Therapeutic Modalities into their Private Practice with Adult Clients: Study Protocol. Journal of Concurrent Disorders. https://concurrentdisorders.ca/download/2997/
Knowles, E., Kotera, Y., & Kaluževičiūtė, G.(2021). The Psychosocial Impact of Instagram on Female Body Image: Literature Review and Proposal. Journal of Concurrent Disorders. https://concurrentdisorders.ca/download/2979/
Kaluževičiūtė, G.(2021). Appraising Psychotherapy Case Studies in Practice–Based Evidence: Introducing Case Study Evaluation–tool (CaSE) for Systematic Case Studies. Psychology: Research and Review/Psicologia: Reflexão e Crítica, 34, 9. https://doi.org/10.1186/s41155-021-00175-y
Kaluževičiūtė, G. (2021). Letter to the Editor: Response about Scientific Thinking Styles. International Journal of Psychoanalysis, 102(1), 191-193. https://doi.org/10.1080/00207578.2021.1880715
Kotera, Y., Dosedlova, J., Andrzejewski, D., Kaluževičiūtė, G., Sakai, M. (2021). From Stress to Psychopathology: Relationship with Self-Reassurance and Self-Criticism in Czech University Students. International Journal of Mental Health and Addiction. https://doi.org/10.1007/s11469-021-00516-z
Kotera, Y., Cockerill, V., Chircop, J., Kaluževičiūtė, G., Dyson, S. (2021). Predicting Self-Compassion in UK Nursing Students: Relationships with Resilience, Engagement, Motivation, and Wellbeing. Nurse Education in Practice,51, 102989, ISSN 1471-5953. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.102989
Kaluževičiūtė, G., & Willemsen, J. (2020). Scientific thinking styles: The different ways of thinking in psychoanalytic case studies. The International Journal of Psychoanalysis, 101(5),900-922. https://doi.org/10.1080/00207578.2020.1796491
Kaluževičiūtė, G. (2020). Social Media and its Impact on Therapeutic Relationships. British Journal of Psychotherapy, 36(2), 303-320.https://doi.org/10.1111/bjp.12545
Kaluževičiūtė, G. (2020). The role of empathy in psychoanalytic psychotherapy: A historical exploration. Cogent Psychology, 7(1), 1748792.https://doi.org/10.1080/23311908.2020.1748792
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Atvejų analizės vaidmuo šiuolaikinėje psichoterapijoje (dr. Greta Kaluževičiūtė tyrimus atlieka kartu su prof. Jochem Willemsen iš Université catholique de Louvain, Belgijos, jai taip pat talkina VU klinikinės psichologijos magistrantūros studentė Greta Guogaitė).
Vykdymo laikotarpis: 2022.
Užsakomieji tyrimai
Užsakomieji tyrimai (nuo 2016 m.):
Jaunų žmonių socialinio nerimo perteikimas virtualiame portale Reddit.
Dr. G. Kaluževičiūtė tyrimus atlieka kartu su Jessica Jackson iš University of Derby, ir dr. Joshua Moreton, iš University of Essex, Jungtinės Karalystės. 2022.
Psichoterapinių paradigmų integracija: kokybinis tyrimas apie kognityvinę elgesio ir psichodinaminę psichoterapiją praktikuojančių psichologų nuomones.
Dr. G. Kaluževičiūtė tyrimus atlieka kartu su dr. Chris Lloyd iš University of Derby, Jungtinės Karalystės, jai taip pat talkina mokslinę praktiką atliekančios VU psichologijos bakalauro studentės Ieva Umantienė ir Agnė Ingrida Blyžytė. 2022.
Mokyklos kultūros poveikis vaikų psichologinei sveikatai.
Dr. G. Kaluževičiūtė šiame projekte atstovauja University of Cambridge, projekte taip pat dalyvauja mokslininkai iš University of Bristol, Newcastle ir Lancaster. 2021-2022.
Etinių procesų studija kokybiniuose klinikinės psichologijos tyrimuose.
Dr. G. Kaluževičiūtė atliko vyresniosios mokslininkės vaidmenį moksliniame projekte Esekso universitete. 2019-2021.
Single Case Archive: atvejų analizės archyvavimas pirmame psichologijos archyve.
Dr. G. Kaluževičiūtė atlikto tyrimų asistentės stažuotę Esekso universitete. 2016-2017.
Kita akademinė veikla
Mokslo renginiai
Konferencijų organizavimas
The Unconscious and Everyday Life.
Podiplominių studentų konferencija 2019 m., Esekso universitetas, psichosocialinių ir psichoanalitinių studijų departamentas (organizuota su dr. Kevin Lu).
2019.
The Unconscious and Everyday Life Postgraduate.
Konferencija 2020 m., Esekso universitetas, psichosocialinių ir psichoanalitinių studijų departamentas (organizuota su prof. Matt ffytche).
2020.
The Unconscious and the University.
Bakalauro studentų konferencija (organizuota su dr. Chris Nicholson).
2020.
The Unconscious and Everyday Life at a Time of a Pandemic.
Virtuali konferencija.
2020.
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016 m.)
Panelinės diskusijos organizatorė: Supervision and personal therapy: how do these processes differ and what is their impact on clinical work? Pristatymo autorė: The impact of psychotherapeutic supervision on clinical practice across different paradigms. 6th Joint European & UK SPR Chapters Conference: Psychotherapy in a fast-changing world. Brno, Czech Republic. https://spr-eu-uk.mymeetingsavvy.net/program#session12 2024 09.
Digital archeo-analysis: ‘digging’ past reflections, ‘shaping’ present narratives. Content Moderation and Its Discontents konferencija. St. Mary University, JK.2023 10.
Autentiškumas socialinėje erdvėje. Nepamiršk savęs: Vilniaus universiteto Karjeros dienos. Vilniaus universitetas.2023 11.
Kaluzeviciute, G., & Kegerreis, S. (Rugsėjis, 2020). Exploring the complexities of gaining ethical approval for qualitative psychotherapy and counselling research projects. 8th Qualitative Research on Mental Health (QRMH) Conference. Valetta, Malta. (konferencija perkelta dėl COVID)
Kaluzeviciute, G., & Willemsen, J. (Birželis, 2020). Generating knowledge from case studies: presentation of the Case Study Evaluation-tool (CaSE) and a worked example. Part of the panel “Synthezing qualitative research”. Society for Psychotherapy Research (SPR) 51st International Meeting ‘Personalizing Psychotherapy to its Participants and Moments’. University of Massachusetts, Amherst, USA. (konferencija perkelta dėl COVID)
Kaluzeviciute, G. (Gegužė, 2020). COVID-19 and the Rise of Digital Communications: Implications for Clinical Practice. The Unconscious and Everyday Life at a Time of a Pandemic Virtual Conference. University of Essex, UK.
Kegerreis, S., & Kaluzeviciute, G. (Gegužė, 2020). Exploring the complexities of gaining ethical approval for qualitative psychotherapy and counselling research projects. BACP 26th Annual Research Conference ‘Keeping clients at the centre of research and policy’. Bristol, co-hosted by the University of the West of England, UK. https://www.bacp.co.uk/media/7619/research-conference-2020-draft-programme-v12.pdf (konferencija perkelta dėl COVID)
Kaluzeviciute, G. (Gegužė, 2019). “You're Wrong, I’m Wrong, We’re All Wrong”: The (Un)conscious Bias in Clinical Research. The Unconscious and Everyday Life Conference. University of Essex, Department of Psychosocial and Psychoanalytic Studies, UK.
Kaluzeviciute, G. (Spalis, 2018). Scientific management in modern psychotherapy: single case studies and the science of the individual. Association for the Psychoanalysis of Culture & Society (APCS) Conference. Rutgers University, New Jersey, USA.
Kaluzeviciute, G. (Rugsėjis, 2018). “A case is never given”: constructivism in clinical case studies and the philosophical debate of understanding (Verstehen) and explanation (Erklären). Uniting Two Perspectives on Mental Illness: Philosophy and Linguistics. University of Essex, UK.
Kaluzeviciute, G. (Birželis, 2018). “A case is never given”: constructivism in clinical case studies and the philosophical debate of understanding (Verstehen) and explanation (Erklären). Psychoanalysis, Culture and Society Postgraduate Conference. Middlesex University, UK.
Kaluzeviciute, G. (Gegužė, 2018). “A case is never given”: constructivism in clinical case studies and the philosophical debate of understanding (Verstehen) and explanation (Erklären). Psychosocial and Psychoanalytic Research Student Conference: Interdisciplinary Interventions in Depth Psychology. University of Essex, UK.
Kaluzeviciute, G. (Gegužė, 2017). Objectivity in psychotherapy: the problems of the “detached” and the “engaged” therapist. Centre for Psychoanalytic Studies Postgraduate Conference. University of Essex, UK.
Akademinės išvykos
2024 m. Vasario 13 d. Clinical practice and digital world: what happens when the virtual disrupts the physical? Workshop to psychoanalytic trainees. Carl Jung Institute, Zurich, Switzerland.
Mokslinės stažuotės
2021 03-2022 02: Podoktorantūros stažuotė. Kembridžo universitetas, Psichiatrijos departamentas, projektas „School culture and student mental health: a participatory action research (PAR) study“. Projekto finansavimas: NIHR School for Public Health Research.
Dėstymo vizitai
2022 m. Kovo 29 d. Overview of school culture and mental health project: contributions and dissemination. University of Cambridge, Department of Psychiatry, School of Clinical Medicine.
2022 m. Vasario 1 d. “Research on the couch”: developing and appraising case studies in clinical practice. Workshop to psychoanalytic trainees. Carl Jung Institute, Zurich, Switzerland.
2022 m. Sausio 17 d. ‘Things Can Only Get Stranger'’ Nostalgia, Loss and Mourning in Stranger Things.. Department of Psychosocial and Psychoanalytic Studies, University of Essex, UK.
2021 m. Gegužės 24 d. The Efficacy of Single Case Studies in Clinical Research. School of Clinical Medicine, Department of Psychiatry, University of Cambridge, UK.
2021 m. Balandžio 21 d. The Case Study Method in Psychotherapy. School of Interwoven Arts and Sciences, Krea University, India.
2020 m. Liepos 15 d. Nostalgia, Loss and Mourning in Stranger Things. Lecture presentation (undergraduate). Department of Psychology, Northeastern University, Boston, MA, USA.
Narystė
Recenzentė British Journal of Psychotherapy
Recenzentė Journal of Contemporary Psychotherapy
Recenzentė International Journal of Qualitative Methods
Recenzentė Frontiers in Psychiatry
Mokslo populiarinimo veikla
Interviu
Kita
Straipsnis: “The financial pressure is real – but please don’t penalise vulnerable graduate teachers” (bendraautorės O. Arigho-Stiles, A. Neag). WONKHE.
https://bit.ly/3XUG9nr [2020.05.08]
Atvejų analizės įvertinimas: transgender and transsexual case studies. The Single Case Archive.
https://bit.ly/3XvTVNr [2016.06.09]
Knygos apžvalga: “Case Studies and the Dissemination of Knowledge” (Eds. J. Damousi, B. Lang, K. Sutton). The Single Case Archive.
https://bit.ly/3ZUwgaS [2016.04.11]
Reikšmingiausi pasiekimai
Nacionaliniai ir tarptautiniai apdovanojimai
2021 m. įgytas NIHR School for Public Health Research finansavimas podoktorantūros stažuotei Kembridžo universitete (Jungtinė Karalystė), finansavimo nr.: RG88936.
2020 m. įgyta CHASE AHRC vyresniosios mokslininkės stipendija Esekso universitete (Jungtinė Karalystė).
2019 m. įgyta Kegerreis Fund stipendija mokslininkės pozicijai Esekso universitete (Jungtinė Karalystė).
2019 m. įgytas CHASE AHRC tyrimų vizito finansavimas Ghent universitete (Belgija).
2018 m. skirtas Associate Fellow (AFHEA) of the Higher Education Academy statusas (Jungtinė Karalystė).
2018 m. įgytas CHASE AHRC klinikinės praktikos finansavimas Essex NHS Foundation Trust (Jungtinė Karalystė).
2017 m. The International Honor Society for Philosophers pripažino kaip geriausią straipsnio autorę.
2017 m. įgytas CHASE AHRC doktorantūros finansavimas, finansavimo nr.: AH/L50 3861/1.