Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto komanda laimėjo ir pradeda koordinuoti Erasmus+ strateginės partnerystės projektą „Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM”, sutrumpintai TeaEdu4CT (2019-1-LT01-KA203-060767). Projekto tikslas – rengti medžiagą pedagogų kompetencijoms ugdyti informatinio mąstymo (angl. Computational Thinking, CT) srityje, integruojant su STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematic) dalykais, taip pat kurti inovatyvų požiūrį į ugdymo procesą ir didaktiką. Projektas atitinka daugelio šalių nuostatą plėsti fizinių mokslų integraciją su socialiniais bei menų mokslais. Informacinių technologijų integracija į ugdymą atliepia Europos Sąjungos „Skaitmeninio švietimo veiksmų plano“ uždavinius, kuriais siekiama ieškoti inovatyvių būdų skaitmeniniam ugdymo turiniui gerinti.
Projektas ambicingas: suburta dešimt partnerių iš dešimties šalių, siekiama sukurti multidimensinį (grįstą fizinių ir socialinių mokslų sinteze) modelį, skirtą mokymosi procesui bendrojo ugdymo mokykloje gerinti. Numatoma parengti dešimt intelektinių mokomųjų modulių, skirtų būsimų mokytojų informatiniam mąstymui ugdyti integruojant STEAM dalykus. Rengiami moduliai skiriami ikimokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo mokytojų kompetencijoms plėtoti. Moduliai grindžiami konkrečiomis priemonėmis, aktyviais mokymo metodais, praktinėmis veiklomis ir ištekliais. Numatomi mokytojų mokymai ir kultūrinis, kalbinis medžiagos adaptavimas.
Projekto koordinuoja Vilniaus universiteto Filosofijos fakultetas. Projekto vadovė Matematikos ir informatikos fakulteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto bei Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto profesorė Valentina Dagienė.
2019 m. spalio 15-16 d. Vilniaus universitete vyks projekto partnerių susitikimas.
Projekto partneriai:
Turku universitetas (Suomija); Karališkasis technologijos institutas (Švedija); Ankaros universitetas (Turkija); Talino universitetas (Estija); Europos studijų ir iniciatyvų centras (CESIE) (Italija); Vienos technikos universitetas (Austrija); Radboudo universitetas (Nyderlandai); Paderborno universiteto (Vokietija); Mokslinių tyrimų ir mokymo centrų CARDET (Kipras).
Tokie projektai prisideda prie modernaus ir gilaus STEAM ugdymo turinio formavimo, kuris bus taikomas rengiant būsimus gamtos mokslų ir matematikos pedagogus, tiek Vilniuje ir dar 9 Lietuvos miestuose kuriamuose STEAM centruose. Juose mokiniams siūlomos veiklos peržengs griežtus disciplinų rėmus ir leis identifikuoti ir spręsti nūdienos problemas kūrybingai ir novatoriškai.