
Filosofijos fakulteto dekanas prof. Arūnas Poviliūnas teigia, kad šio susitikimo metu buvo suvokta, jog yra daug STEM, kad įvairios kultūros turi savo STEM: „Mes turėjome multikultūrinį renginį, kuriame susidūrė įvairios STEM kultūros ir šioje daugiakultūrinėje aplinkoje paaiškėjo, kad kurdami savo STEM einame teisingu keliu.“

Susitikime dalyvauja 10 universitetų iš projekto partnerių Azijoje – Indonezijos, Vietnamo ir Tailando. Kiekviena šalis pristatė tyrimo rezultatus ir įžvalgas apie tai, kas jau pasiekta jų valstybėje bei iššūkius, su kuriais susiduria ruošdamiesi centrų steigimui. Vilniaus universiteto dalies vadovė, Matematikos ir informatikos fakulteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto bei Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto profesorė Valentina Dagienė susitikimo metu išryškino, kas kiekviename dešimties Azijos universitetų yra geriausia, pasidalino jų gerosiomis praktikomis.

Šis susitikimas skirtas išryškinti universitetų galimybes, norus, viziją, misiją, kaip įsteigti STEM centrus jų institucijoje. Valentina Dagienė teigia, kad „mes esame projekto koordinatoriai, tad ir mes pateikėme, kaip dirba Vilniaus universitetas. VU Plėtros departamento direktorė dr. Aurelija Jakubė puikiai pateikė Vilniaus universiteto įdirbį ir kas planuojama toliau. Visus susitikimo dalyvius sudomino jos pristatymas – iš VU praktikos kiekviena šalis gali pasisemti patirties, nekopijuojant, o naudojantis jau patikrinta logine grandine. Susitikimas skirtas paruošti gaires, rekomendacijas, sudėti rizikos faktorius STEM centrų steigimui. Be to, mes norime, kad šalia to būtų atliekami moksliniai tyrimai. Jei kažką darom, tai norime pagrįsti, kodėl mes tai darome. Jei bus pasirenkamas tam tikras mokymo modelis, tai bus atliekami tyrimai, tada bus galima gerinti mokymų kokybę, matyti, ar tai veikia, ar ne“.

Van-Hau Nguyen, Programų sistemų departamento vadovas iš Vietnamo universiteto „Hung Yen University of Technology and Education“ daugiau papasakojo apie Vietnamo patirtis kuriant STEM centrus. Pasak jo „susitikimas buvo labai gerai organizuotas. Būta nemažai diskusijų, kiekvieną dieną lietėme vis kitą aspektą. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę padirbėti su savo projekto kolegomis. Vietname mes suvokiame STEM centrų svarbą. Mano nuomone mes turime tai daryti sistemiškai. Vietname yra trys universitetai, kurie sutarė svarstyti STEM centrų kūrimą – vienas šiaurėje, vienas vidurio dalyje, kitas pietuose. Tai svarbu mūsų švietimo ssitemai tiek dabar, tiek ateityje“.

Prof. A. Poviliūno teigia, kad tokie projektai, susitikimai svarbūs, nes atsiranda naujos „gentys“ – pasak jo: „pagrindinis kelrodis yra akademinės genties puoselėjimas, kuri sugeba suvokti visas STEM ir galimybes ir prieštaravimus.“
Šis susitikimas dar tik vienas pirmųjų šio projekto rėmuose. Šalys partnerės jau planuoja kitų metų susitikimus, kurių metu toliau diskutuos ir planuos STEM koncepcijos diegimą Azijos valstybėse.
Daugiau apie projektą: http://eastemproject.eu/