Penktadienį, 2020 m. balandžio 3 d. vyko antrasis projekto „Būsimų mokytojų rengimas: Informatinis mąstymas ir STEM“ (Future Teachers Education: Computational Thinking and STEAM, Erasmus+ 2019-1-LT01-KA203-060767) partnerių susitikimas, kuriame dalyvavo 19 universitetų ir institutų atstovai iš dešimties šalių. Šį virtualų susitikimą teko organizuoti vietoj planuoto susitikimo Vokietijos Paderborno universitete, kuris negalėjo būti surengtas dėl paskelbtos COVID 19 pandemijos.
Mokytojų kompetencijų gerinimas, dėmesys informatikai ir gilesnei skaitmeninių technologijų sampratai ypač svarbus šiandien, kai mokyklos susiduria su iškilusiais nuotolinio mokymo iššūkiais. Projekte numatyta parengti mokytojų studijoms reikalingos medžiagos, susijusios su informatiniu mąstymo ir STEM ugdymu. Susitikimo metu partneriai aptarė ir pristatė rengiamus studijų modulius. Pirmieji du moduliai skiriami fundamentalioms ugdymo temoms ir metodams, susijusiems su informatiniu mąstymu, pristatyti. V. Dagienė pristatė 1-ojo modulio struktūrą, sudarytą iš šešių dalių, kurių mokytojai galės mokytis atskirai pagal esamą poreikį. 2-ojo modulio išsamų planą pateikė Nyderlandų Radbound universiteto Nijmegene profesorius Erikas Barendsenas. Aptariant 1-2 modulius sutarta dėl bendros informatinio mąstymo ir STEM sampratos bei ugdymo koncepcijų, kuriomis remiamasi rengiant visus kitus modulius. Darbas mažose grupėse leido išsamiai aptarti ir sutarti dėl tolimesnio modulių (3-10), skirtų skirtingoms mokytojų grupėms, suderinimo.
Partneriai sutarė iki prasidedant vasarai parengti pirminę modulių versiją ir drauge aptarti. Buvo siūlymų parengti e-studijoms tinkamą versiją, tačiau nutarta, pradžioje pagrindinį dėmesį skirti turiniui ir didaktiniams principams. Suprantama, svarbi turinio kokybė, jo atitikimas mokytojų ir visuomenės lūkesčiams. Kokybė bus vertinama naudojant keletą metodų ir įrankių: sudarius klausimyną ir patiems medžiagoms kūrėjams atliekant savitikrą, pasitelkiant išorinius ekspertus, taip pat pilotuojant įvairiose institucijose.
Dabartinė situacija neturės neigiamo poveikio studijų modulių sukūrimui, tačiau kelia susirūpinimą rudenį suplanuotas modulių pilotinis išbandymas. Koks jis bus? Ar studentai sugrįš į auditorijas, ar toliau mokysis nuotoliniu būdu? Šiaip ar taip, bus galvojama, kaip kuriamus modulius išplėsti vertinga metodine medžiaga, užduotimis, dalimi pateikčių, kas palengvintų universitetų dėstytojams modulių įgyvendinimą nuotolinių būdu.