Dėl COVID-19 pandemijos paskelbus karantiną per trumpą laiką turėjo persiorientuoti visa švietimo sistema, mokinių ugdymo procesas buvo perkeltas iš betarpiškos į nuotolinio ugdymo formą. Šis nenumatytas ir staigus pokytis paveikė mokinių, tėvų, mokytojų sąveikas ir vaidmenis ugdymo procese, ugdymo aplinką, turinį ir pobūdį. Įvairių sričių bei krypčių – edukologijos, psichologijos, socialinio darbo, sociologijos ir medicinos – Vilniaus universiteto mokslininkai vykdo bendrą tyrimo projektą „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl Covid-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“, finansuojamą Lietuvos mokslo tarybos (sut. nr. S-COV-20-11). Projekto tikslas – išanalizuoti nuotolinio ugdymo iššūkius ir galimybes ugdymo procesui ir jo dalyviams (vaikams, tėvams, ugdytojams), mokinių fizinei ir psichikos sveikatai, saugumui bei mokymosi sėkmei. Vienas iš svarbių projekto uždavinių – formuluoti ir teikti pasiūlymus viešajai politikai bei rekomendacijas įvairių sričių specialistams, tėvams bei ugdytojams.
Siekiant šio tikslo, rugsėjo 30 d. Filosofijos fakultete vyks apskrito stalo diskusija „Nuotolinis vaikų ugdymas: grėsmės ir galimybės”. Diskusijos metu bus trumpai pristatyta atliekamo tyrimo pirmojo etapo rezultatai, aptartas rekomendacijų tikslingumas bei planuojamo antro tyrimo etapo uždaviniai. Šioje diskusijoje dalyvaus LR Sveikatos apsaugos ministerijos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, LR Seimo atstovai, tėvų asociacijų atstovai, ikimokyklinio ugdymo pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai ir pedagogų profesinių asociacijų atstovai, taip pat mokslininkai tyrėjai, vykdantys panašius tyrimus Lietuvoje, vaikų raidos, ugdymo bei sveikatos tematika rašantys žiniasklaidos atstovai.
Finansavimą skyrė Lietuvos mokslo taryba (LMTLT), sutarties Nr. S-COV-20-11.