Vilniaus universitetas įgyvendina projektą „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (Nr.09.3.1-ESFA-V-738-03-0001), kuriame didelis dėmesys skiriamas dėstytojų žmogiškojo intelektinio potencialo vystymui, kompetencijų stiprinimui, siekiama padėti dėstytojams įgyti naujų pedagoginių, dalykinių, metodinių, psichologinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių, kurie yra būtini siekiant aukštos studijų kokybės bei konkurencingo specialisto parengimo. Remiantis akademinio personalo, tarptautinių ekspertų įžvalgomis ir rekomendacijomis tobulinamos kvalifikacijos kėlimo ir kompetencijų plėtotės priemonės ir procesai, modernizuojamas požiūris į dėstymą, įtvirtinama pedagoginio meistriškumo svarba, užtikrinama gerosios praktikos sklaida, sudaromos galimybės planingai ir nuosekliai pedagoginės kompetencijos plėtrai ir veiklos tęstinumo užtikrinimui. Projekto metu kuriamos ir išbandomos įvairios priemonės skatinančios dėstytojų tinklaveiką, kuo glaudesnį ir aktyvesnį dėstytojų tarpusavio bendradarbiavimą viduje ir su kitų šalies ir užsienio universitetų kolegomis.
2021 m. rudenį buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Graco universitetu dėl pedagoginių studijų tarptautinimo strategijos kūrimo ir jos įgyvendinimo pedagogų rengimo studijose. Graco universiteto ekspertai dalyvauja kuriant, vertinant ir tobulinant tarptautinimo ir tarptautinės dėstytojų tinklaveikos strategijas. Vilniaus Universiteto ir Šiaulių akademijos mokslininkai kartu su Graco universiteto ekspertais kuria alternatyvių pedagogų rengimo studijų tarptautinių veiklų modelį, dalyvauja atviros tarptautinės edukologijos doktorantūros mokyklos steigimo procese (kuriant strategiją, rengiant, įgyvendinant ir tobulinant jos veiklų planą).
Šių metų balandžio mėn. pradžioje Vilniaus universitete prasidėjo tarptautiniai mokymai apie skaitmeninių įrankių taikymą studijų procese, kurie yra skirti universiteto dėstytojams, dirbantiems pedagoginėse studijų programose. Mokymuose savo patirtimi apie interaktyvius paskaitų, vertinimo, darbo grupėse ar konkrečiai net pradinėms klasėms skirtus įrankius dalinasi Dublino miesto universiteto tyrėjų komanda.
Dublino miesto universitetas partneriais tapo 2022 m. sausio mėnesį. Bendradarbiaujant su šio universiteto tyrėjų, mokslininkų komanda ne tik įgyvendinami mokymai apie skaitmeninių inovacijų taikymą pedagogų rengimo studijose, tačiau konsultuojamasi dėl pedagogų rengimo studijų dalykų aprašų atnaujinimo, dėstytojų-pedagogų tarptautinių stažuočių programos, pedagoginių stažuočių vykdymo, naujų metodikų, metodų, gerosios praktikos pavyzdžių integravimo į pedagoginių studijų procesą. Vilniaus universiteto ir Šiaulių akademijos ekspertai kartu su Dublino miesto universiteto tyrėjais, mokslininkais atnaujina pedagoginių dalykų aprašus integruojant mišrųjį mokymąsi. Taip pat Dublino miesto universiteto tyrėjai, mokslininkai teikia konsultacijas dėl pedagogų rengimo studijų tarptautinimo strategijos, alternatyvių tarptautinių veiklų modelio, tarptautinės praktikos aprašo, stiprina tarptautinį bendradarbiavimą įtraukiant studentus, vedant jiems seminarus, mokymus, organizuojant jų vizitus. Remiantis Dublino miesto ir kitų užsienio partnerių patirtimi rengiama tarptautinės doktorantūros mokyklos veiklos strategija ir planas, įgyvendinami renginiai doktorantams ir jų vadovams, vasaros tyrėjų mokyklos, doktorantų vadovų mokymai, stažuotės.
2022 m. vasario mėnesį pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Utrechto universitetu dėl dėstytojų-pedagogų rengėjų stažuočių Lietuvos ir užsienio švietimo institucijose modelio kūrimo, tobulinimo, stažuočių organizavimo. Utrechto universiteto mokslininkai konsultuoja dėl inovacijų diegimo pedagoginėse studijose, tarptautinimo strategijos ir tarptautinės praktikos modelio kūrimo, dalinasi gerąja praktika ir pavyzdžiais, veda seminarus.
Džiaugiamės, kad projekto veiklas įgyvendiname kartu su užsienio ekspertais, tyrėjais, mokslininkais, kurie turi išskirtinę patirtį švietimo srityje. Remiantis užsienio partnerių pažangia pedagogų rengimo ir inovatyvių pedagoginių veiklų gerąja patirtimi galime aptarti ir spręsti aukštojo mokslo didaktikos problemas, siekti pedagoginių studijų kokybės.
„Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“
Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001.
Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo.