DIGITAL FIRSTVilniaus universitetas kartu su partneriais iš vienuolikos Europos Sąjungos šalių įgyvendina projektą DIGITAL FIRST: „Digital tech as the first language – INFORMATICS for digital natives“ (ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD-LOT1). Projekto koordinatorius – Kroatijos Algebros universitetas. Projekte dalyvauja partneriai iš Kroatijos, Slovėnijos, Suomijos, Belgijos, Kipro, Graikijos, Italijos, Ispanijos, Bulgarijos, Portugalijos ir Lietuvos, kuriai atstovauja Vilniaus universitetas (koordinatorė prof. dr. Valentina Dagienė).

DIGITAL FIRST projektu siekiama kurti naują, novatorišką pedagoginį požiūrį į informatiką. Projekto tikslas – sukurti ir išbandyti naujus efektyvius ir novatoriškus pedagoginius metodus mokant informatikos pradiniame, pagrindiniame ir viduriniame ugdyme kartu su atitinkamais mokytojų kompetencijų ugdymo scenarijais. Pagrindinis dėmesys skiriamas tam, kad būtų kuriama tai, kas vadinama funkciniu informatikos mokymu.

Pirmajame projekto etape Vilniaus universitetas kartu su Ispanijos Korūnos universitetu atliko palyginamąjį tyrimą dešimtyje ES šalių apie informatikos mokymą ir mokymąsi. Šiuo tyrimu siekiama atsakyti į tokius klausimus: ko ir kaip mokoma(si) informatikos bei kiek esame patenkinti šiuo mokymu(si), taip pat suprasti, kaip kurti inovatyvias praktikas bei jas taikyti ugdant šiuolaikinius vaikus, gimusius skaitmeniniame pasaulyje. Kartu su Ispanijos Korūnos universiteto mokslininkais parengta tyrimo metodologija. Sukurti tyrimo instrumentai tarptautinei mokytojų apklausai, pasirengta Focus grupės tyrimui skirtingose šalyse.

Šiuo metu jau surinkti duomenys apie informatikos mokymo programas, mokymo turinį, informatikos mokytojo profilį dešimtyje ES šalių.

Atlikta informatiką mokančių mokytojų anketinė apklausa. Tyrime sudalyvavo 1022 mokytojai iš 10 ES šalių. Ši apklausa įgalins tyrėjus atskleisti kaip mokytojai moko informatiką, kokius mokymo metodus ir strategijas taiko mokymosi procese, taip pat identifikuoti pedagogų turimas kompetencijas, nuostatas bei įsitikinimus informatikos mokymo ir mokymosi aspektu. Kiekybinio tyrimo duomenis papildys autentiškos dalyvių patirtys Focus grupės diskusijose apie informatikos mokymą ir mokymąsi, taip pat skirtingų tyrimo dalyvių (mokinių, pedagogų, tėvų, verslo ir kitų institucijų atstovų) įžvalgas, pastebėjimus apie tai, kaip galima būti keisti, tobulinti informatikos mokymosi praktiką.

Pirmieji tyrimo rezultatai bus paskelbti 2024 m. rugsėjo 24-25 planuojamame partnerių susitikime Vilniaus universitete.

Visą atnaujintą informaciją apie projektą bei įgyvendinamas veiklas galima rasti: https://digitalfirstnetwork.eu/

Sekti naujienas: https://www.facebook.com/digitalfirstnetwork


co funded EU logo

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos