Vilnius universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų institutas ir Šiaulių akademijos Edukologijos institutas kartu su partneriais iš keturių Europos Sąjungos šalių pradeda naują ERASMUS+ projektą STEAM IT UP – „Technologijomis praturtintas formatyvusis vertinimas ugdant STEAM ir informatinį mąstymą“ (Technology-enhanced formative assessment in STEAM CT education). Visą projektą koordinuoja Belgijos Vives taikomųjų mokslų universitetas – pedagogų rengimo aukštoji mokykla. Projekte dalyvauja partneriai – mokslininkai ir mokytojai: iš Belgijos - GO! Ter Elzen Wijtschate pagrindinė mokykla, iš Ispanijos - Madrido Complutense universitetas ir tarptautinė Legamaro mokykla (bakalaureatas), iš Lietuvos - Vilniaus universitetas ir „Sietuvos“ progimnazija, iš Nyderlandų - Radbound universitetas.
Vienas svarbiausių įgūdžių šiandienos pasaulyje yra gebėjimas suprasti skaitmeninį pasaulį ir efektyviai naudotis skaitmeniniais įrankiais sprendžiant problemas įvairiose srityse. STEAM IT UP projekto tikslas – parengti technologijomis grįstas formuojamojo vertinimo priemones (vadinama TEFA – Technology Enhanced Formative Assessment) bendrojo ugdymo mokykloms. Šios priemonės bus skirtos ugdyti STEAM ir informatinio mąstymo kompetencijas bei jas vertinti vykdant tarpdalykines veiklas mokykloje. Anksčiau Vives taikomųjų mokslų universiteto vykdyti Erasmus+ projektai jau įrodė STEAM metodo reikšmę ugdymui, tačiau pastebėti iššūkiai vertinant integruotas veiklas, o ypač – didelis formuojamojo vertinimo priemonių poreikis mokant 9-15 metų mokinius. Technologijomis praturtintas formuojamasis vertinimas atveria naujas galimybes šioje srityje.
Projekto tikslas – sukurti ir įgyvendinti naujus efektyvius ir inovatyvius pedagoginius metodus, skirtus STEAM ir informatinio mąstymo integruotų veiklų vertinimui. Siekiama šių pagrindinių rezultatų: 1) parengti STEAM ir informatinio mąstymo kompetencijų bei veiklų projektavimo principus ir juos aiškiai apibrėžti, 2) sukurti formuojamojo vertinimo principus, kurie būtų pritaikomi tarpdalykinėse veiklose.
Vilniaus universiteto mokslininkų komanda (prof. Valentina Dagienė ir prof. Aušra Kazlauskienė) atliks sisteminę STEAM ir informatinio mąstymo kompetencijų analizę, po kurios bus parengta išsami STEAM ir informatinio mąstymo kompetencijų taksonomija bei veiklų projektavimo priemonės. Taip pat bus parengti formuojamojo vertinimo principai STEAM ir informatinio mąstymo ugdymo srityje, kurie taps pagrindu kuriant TEFA priemonių saugyklą.
Šios priemonės bus išbandytos praktikoje partnerių bendrojo ugdymo mokyklose ir pritaikytos realiose veiklose. Sukaupta geroji patirtis ir priemonės bus viešai prieinamos. Be to, bus parengta mokytojų mokymo programa, organizuojami mokymai ir sklaidos renginiai.
Remiantis šiais rezultatais, bus pateikti pavyzdiniai TEFA vertinimo įrankiai, skirti STEAM ir kompiuterinio mąstymo veiklų vertinimui, taip pat bus sukurti internetiniai kursai mokytojams, kurie padės juos taikyti praktikoje.
Pirmasis dviejų dienų partnerių susitikimas įvyko šių metų spalio 14-15 d. Gente, Belgija. Susitikimo metu šalys partnerės aptarė projekto veiklas bei tikėtinus rezultatus. Iš Lietuvos dalyvavo Vilniaus universiteto profesorė Valentina Dagienė, Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos direktorė Daina Valackienė ir šios mokyklos mokytoja, taip pat VU doktorantė Snieguolė Bagočienė.