Apie
Mokslinių tyrinėjimų sritys: Intelekto tyrimai, vaiko pažintinių gebėjimų raida, vaikų mokymosi sunkumai, testų kūrimas ir adaptavimas.
Dėstomi dalykai: Vaiko psichologinis įvertinimas, Psichologinis įvertinimas ir testavimas.
ResearchGate |
Adresas: Universiteto g. 9, 01513 Vilnius, 202 kab.
Telefonas: +370 5 2667605, +370 2667615
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos visos publikacijos
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Jusienė, R., Būdienė, V., Gintilienė, G., Girdzijauskienė, S., Stonkuvienė, I., Žėkaitė, J., Adomaitytė Subačienė, I., Baukienė, E., Breidokienė, R., Buzaitytė Kašalynienė, J., Dragūnevičius, K., Grabauskienė, V., Praninskienė, R., Schoroškienė, V., Speičytė-Ruschhoff, E., & Urbonas, V. (2021). Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės ir galimybės ekosisteminiu požiūriu (mokslo studija) (R. Jusienė, V. Būdienė, G. Gintilienė, S. Girdzijauskienė, & I. Stonkuvienė, Eds.). Vilniaus universiteto leidykla. https://doi.org/10.15388/vup-book-0008
Labanienė, K., Gedutienė, R., & Gintilienė, G. (2019). Pirmokų skaitymo ir rašymo sunkumų numatymas taikant Disleksijos rizikos klausimyną (DRK) priešmokykliniame amžiuje [Prediction of reading and writing difficulties of first graders using Dyslexia risk questionnaire (DRQ) in preschool age]. Specialusis ugdymas, 39(1), 49–88. https://doi.org/10.21277/se.v1i39.427
Cattell fluidinio intelekto testas CFT 20-R: vadovas 8-15 metų gabių mokinių atrankai / Gintilienė G., Butkienė D., Girdzijauskienė S., Nasvytienė D. – Kaunas: Vitae Litera, 2019.
Labanienė, K., & Gintilienė, G. (2018). Pirmokų skaitymo įgūdžius numatantys girdimojo apdorojimo ir kalbiniai veiksniai: ilgalaikio tyrimo rezultatai [Auditory processing and verbal factors predicting reading skills in first graders: Longitudinal study findings]. Ugdymo psichologija, 29, 23–42 http://dx.doi.org/10.15823/up.2018.02
Girdzijauskienė, S., Nasvytienė, D., Butkienė, D., Gintilienė, G., & Dragūnevičius, K. (2018). Piešimo testo kūrybiškam mąstymui (TCT-DP) psichometrinės charakteristikos 8–10 metų lietuvių vaikų imčiai [The psychometric properties of the Test for Creative Thinking (TCT-DP) in a sample of 8–10-year-old Lithuanian children]. Psichologija, 58, 38–56. https://doi.org/10.15388/Psichol.2018.2
Lesinskiene, S., Girdzijauskiene, S., Gintiliene G., Butkiene, D., Puras D., Goodman, R. & Heiervang, E. (2018) Epidemiological study of child and adolescent psychiatric disorders in Lithuania. BMC Public Health 18:548 https://doi.org/10.1186/s12889-018-5436-3
Evers, Arne; McCormick, Carina M.; Hawley, Leslie R.; Muñiz, José; Balboni, Giulia; Martram, Dave; Boben, Dusica; Egeland, Jens; El-Hassan, Karma; Fernández-Hermida, José; Fine, Saul; Frans, Örjan; Gintilienė, Gražina; Hagemeister, Carmen; Halama, Peter; Iliescu, Dragos; Jaworowska, Aleksandra; Jaminéz, Paul; Manthouli, Marina; Matesic, Krunoslav; Michaelsen, Lars; Mogaji, Andrew; Morley-Kirk, James; Rózsa, Sándor; Rowlands, Lorraine; Schittekatte, Mark; Sümer, H. Canan; Suwartono, Tono; Urbánek, Tomáš; Wechsler, Solange; Zelenevska, Tamara; Zanev, Svetoslav; Zhang, Jianxin. Testing practices and attitudes toward tests and testing: an international survey // International journal of testing. Abingdon : Taylor & Francis. ISSN 1530-5058. eISSN 1532-7574. 2017, Vol. 17, no 2, p. 158-190. DOI: 10.1080/15305058.2016.1216434.
Zukauskaite I, Girdzijauskiene S., Gintiliene G., Dragunevicius K. Butkienė D. Thinking outside the box: the relations with the individual, family and environmental factors. International journal of Psychology. Chichester : Wiley-Blackwell Publishing Ltd, 2016, Vol. 51, Iss. S1. p. 487-488. ISSN: 0020-7594 ; DOI: 10.1002/ijop.12313.
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu (2020 m. Lietuvos mokslo taryba).
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Gabių ir talentingų moksleivių psichologinių rizikos ir gerovės veiksnių tyrimas. 2009-2010 m. Švietimo ir mokslo ministerija, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras.
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Mokymasis visą gyvenimą (VP1-2.3-ŠMM-06-K) priemonės projektas "Gabių vaikų ugdymo poreikių tenkinimas švietimo sistemoje". 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto.
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Lietuvos vaikų psichikos sveikatos rizikos ir gerovės veiksniai (VU).
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2007-2008.
Lietuvos vaikų psichikos sveikatos rizikos ir gerovės veiksniai (2007 Lietuvos valstybinis mokslo ir studijų fondas).
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Dėl profesinio tinkamumo testų vertimo į lietuvių kalbą, jų adaptavimo ir standartizavimo Lietuvai (pagal projektą ESF-2.4-064 „Profesinio orientavimo sistemos sukūrimas ir diegimas“).
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2006-2007.
Vaikų psichikos sutrikimų epidemiologinis tyrimas (2003 Lietuvos valstybinio mokslo ir studijų fondo).
Vykdytoja. Vykdymo laikotarpis: 2020.
WISC –III standartizacija Lietuvoje.
Vadovė. Vykdymo laikotarpis: 1997-2002.
Tarptautiniai projektai
Profesinių įgūdžių teikiant psichologinę pagalbą disleksiją turintiems asmenims, tobulinimas (ES Leonardo da Vinčio programos paramos fondo).
Vykdymo laikotarpis: 2006.
Vaikų ir paauglių psichikos sveikatos problemų tyrimas: Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimas (Phare 2001).
Vykdymo laikotarpis: 2004.
Vaikų ir paauglių psichikos sveikata (Šiaurės šalių ministrų tarybos).
Vykdymo laikotarpis: 2003-2004.
Užsakomieji tyrimai
Užsakomieji tyrimai (nuo 2016):
Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-03-0001).
Vadovė. Metodikos, skirtos vaikų disleksijai nustatyti ir įvertinti, rengimas: užduočių rinkinio sukūrimas, išbandymas ir standartizacija įgyvendinant projektą pagal sutartį su Nacionaline švietimo agentūra. 2021-2022.
Įtraukiojo ugdymo galimybių plėtra, I etapas (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707- 03-0001).
Vykdytoja. Vaiko raidos skalių restandartizavimas” vykdant Nacionalinės švietimo agentūros ir Vilniaus universiteto paslaugų pirkimo-pardavimo sutartį Nr. 5ESF4-2. 2019-2020.
Kita akademinė veikla
Mokslo renginiai
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
From Testing to the Psychoeducational Assessment: Lithuanian Experience (Online).
Pranešimas kartu su Nasvytiene D. The 12th ITC Conference: ITC 2021 Colloquium on Tests and Testing.
2021 07 09-12.
Psychometric properties of Cattell’s Fluid Intelligence Test (CFT 20-R) in Lithuanian sample of 8–15 year olds.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S. Paper presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment.
Brussels (Belgija). 2019 07.
Abstract.
Insights from multimethod identification study of gifted and high ability students in Lithuania.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Paper presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment.
Brussels (Belgija). 2019 07.
Abstract.
Gabių vaikų tyrimų dekada Lietuvoje: ką sužinojome ir ko tikimės.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Lietuvos psichologų kongresas „Dialogai“.
Vilnius (Lietuva). 2019 05.
Didelį mokymosi potencialą turintys mokiniai.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Baigiamoji projekto „Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra“ (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-01-0001) konferencija.
Vilnius (Lietuva). 2019 03.
Skirtingai gabūs: ko neparodo bendras intelekto įvertis?
Pranešimas kartu su Žukauskaite I., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Psichologija vakar, šiandien, rytoj : Lietuvos psichologų kongresas. Kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : [Klaipėdos universitetas], 2018. ISBN 9789955189886. p. 16-17.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
https://bit.ly/3CWka7p [žiūrėta 2018-09-07].
Intelektualiai gabių paauglių psichikos sveikata.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Psichologija vakar, šiandien, rytoj : Lietuvos psichologų kongresas. Kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : [Klaipėdos universitetas], 2018. ISBN 9789955189886. p. 19-20.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
https://bit.ly/3ZIXBN8 [žiūrėta 2018-09-07].
Neverbalinių gebėjimų vaidmuo atpažįstant gabius paauglius.
Pranešimas kartu su Nasvytiene D., Butkiene D., Girdzijauskiene S., Dragūnevičium K. Psichologija vakar, šiandien, rytoj : Lietuvos psichologų kongresas. Kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : [Klaipėdos universitetas], 2018. ISBN 9789955189886. p. 18-19.
Klaipėda (Lietuva). 2018 05 17-19.
https://bit.ly/3krxSsF [žiūrėta 2018-09-07].
Gifted in Lithuania: from identification to education.
Pranešimas kartu su Girdzijauskiene S. IACAPAP 2018 : 23rd world congress of the international association for child and adolescent psychiatry and allied professions Understanding diversity and uniqueness. Abstract book. Prague. 2018, p. 4.
Prague (Čekija). 2018 07 23-27.
Mental health of gifted 8-11-year-olds in Lithuania.
Pranešimas kartu su Girdzijauskiene S., Butkiene D., Dragūnevičium K., Nasvytiene D. IACAPAP 2018 : 23rd world congress of the international association for child and adolescent psychiatry and allied professions Understanding diversity and uniqueness. Abstract book. Prague. 2018, p. 4-5.
Prague (Čekija). 2018 07 23-27.
Akademinės išvykos
Mokslinės stažuotės
2018 m. Center za Psychodiagnostična Sredsva (Slovėnija).
2017 m. Pracownia Testow Psychologicznych (Lenkija).
2015 m. Hogrefe leidykla (Vokietija).
2013 m. Hope Kognityvinio ugdymo centras (Anglija).
2001 m. Zalcburgo universitetas (Austrija).
1999 m. Joensuu universitetas (Suomija).
1993 m. Švedijos institutas (Švedija).
Dėstymo vizitai
2011 m. Latvijos Universitas (Latvija, Riga).
2010 m. Marijos Sklodovskos-Kiuri universitetas (Lenkija, Liublinas).