Vasario 2 d. vyko nuotolinis seminaras, kuriame pristatytos stažuočių Lietuvos mokyklose ir užsienio universitetuose galimybės. Šio seminaro tikslas informuoti dėstytojus apie stažuotes organizuojamas įgyvendinant projekto „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001) veiklas. Stažuočių tikslas - skatinti pedagogus rengiančių dėstytojų ir mokytojų tinklaveiką, glaudesnį ir aktyvesnį dėstytojų bendradarbiavimą su Lietuvos mokyklų bendruomenėmis bei užsienio partneriais. Dėstytojams, dėstantiems pedagogų rengimo studijų programose, tai puiki galimybė tobulinti savo kompetencijas, atlikti mokslinius ir taikomuosius tyrimus.
Seminaro dalyvius pasveikino Ugdymo mokslų instituto direktorės pavaduotoja dr. Agnė Juškevičienė. Anot dr. Agnės Juškevičienės, „vienas iš pedagogų rengimo koncepcijos principų yra mokymasis ir mokymasis išeinant už esamų ribų. Stažuotė taip pat yra galimybė išeiti iš savo ribų, iš savo tam tikros sukurtos kaip dėstytojų, akademikų komforto zonos. Mums svarbu, kad dėstytojas stažuotės eigoje tobulėtų, tobulintų tiek savo pedagogines, tiek tiriamąsias, tiek kitas kompetencijas. Taip pat labai svarbu, kad nebijotume sukurti ir atnešti tam tikrą sklaidos rezultatą. Sklaidos rezultatas galėtų būti tiek pranešimas konferencijoje. Gal būt stažuotė paskatins sukurti tam tikrą savo metodinės priemonės dalį, „išaugti“ į mokslinę publikaciją. Teiksime visokeriopą pagalbą, sieksime, kad ir jums pavyktų, ir mums visiems“.
Projekto vadovas Albertas Lakštauskas akcentavo, kad universiteto dėstytojų stažuotės - gera galimybė kurti ryšius ir bendradarbiavimą su mokyklomis. Šių partnerysčių kūrimas yra vienas svarbių uždavinių tiek universitetui, tiek mokytojų rengimo proceso tobulinimui. „Tam, kad parengtume gerus mokytojus pasiruošusius šiandienos mokyklos iššūkiams, vienas iš tikslų stiprinti ryšius su mokykla. Stažuotės yra galimybė dėstytojams stiprinti jau turimus ryšius ar užmegzti visiškai naujus ir pamatyti praktikas, kurios vyksta šiandienos mokyklose. Labai norėtųsi, kad ši stažuočių veikla turėtų savo tęsinį, pavyzdžiui, moksliniai tiriamieji darbai, galimybė dėstytojams ir mokytojams dirbti porose, parengti praktinius seminarus. Rezultatas ir mokytojų pritraukimas, bendradarbiavimas su mokyklomis leis siekti esminio uždavinio – parengti geresnius mokytojus, geriau pasiruošusius mokyklai, kuriems būtų lengvesnė darbo mokykloje pradžia. O taip pat daugiau studentų pasirinktų darbą mokykloje ir joje sėkmingai pradėtų ir tęstų savo karjerą“.
Dr. Ieva Bilbokaitė – Skiauterienė, dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, dr. Edita Musneckienė pristatė Vilniaus universiteto dėstytojų, dėstančių pedagogų rengimo studijų programose, stažuočių organizavimo tvarkos aprašą. Šis aprašas apibrėžia Vilniaus universiteto įgyvendinamų pedagoginių studijų programose dirbančių dėstytojų ilgalaikių tarptautinių stažuočių ir stažuočių Lietuvos mokyklose organizavimo, programų rengimo, jų įgyvendinimo, finansavimo skyrimo ir atsiskaitymo už stažuotę tvarką.
Projekte „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ didelis dėmesys skiriamas dėstytojų žmogiškojo intelektinio potencialo vystymui, kompetencijų stiprinimui. Norima padėti dėstytojams įgyti naujų pedagoginių, dalykinių, metodinių, psichologinių žinių, gebėjimų ir įgūdžių, kurie yra būtini siekiant aukštos studijų kokybės bei konkurencingo specialisto parengimo. Stažuotės Lietuvos ir užsienio švietimo įstaigose padėtų modernizuoti pedagoginių studijų programas, dėstymo būdus, turinį praturtintų naujomis patirtimis, įtvirtintų pedagoginį meistriškumą, užtikrintų gerosios dėstymo praktikos sklaidą, sudarytų galimybes planingai ir nuosekliai dėstytojų kompetencijų plėtrai. Be to, stažuotės Lietuvoje ir užsienyje skatintų pedagogus rengiančių dėstytojų ir mokytojų tinklaveiką, glaudesnį ir aktyvesnį dėstytojų bendradarbiavimą su Lietuvos mokyklų bendruomenėmis bei užsienio partneriais.
Dėstytojus (dėstančius pedagogų rengimo studijų programose), kurie nori stažuotis Lietuvos mokyklose ar užsienio švietimo įstaigose, kviečiame kreiptis el. paštu:
Taip pat kviečiame skaityti straipsnį apie dr. Ritos Makarskaitės-Petkevičienės stažuotę vienoje iš Lietuvos mokyklų.
„Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001, projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo)