FSF įvykiai

Girdzijauskiene Sigita„Kaip gali būti prieinama psichologo pagalba, kai standartinėje mokykloje, nei per daug didelėje, nei labai mažoje, turime apie 700 vaikų, jų tėvus, apie 60 mokytojų ir vieną psichologą? Tai kiek realiai tas vienas psichologas gali padaryti?“, – klausimu į klausimą atsakė Vilniaus universiteto Bendrosios psichologijos katedros docentė, socialinių mokslų daktarė Sigita Girdzijauskienė.

Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos viceministrės Nataijos Insominos, šiuo metu Lietuvos mokyklose dirba 753 psichologai. Per 600 mokyklų turi psichologus – tai daugiau nei pusė visų Lietuvos mokyklų, tačiau 400 mokyklų vis dar neturi psichologų. Psichologas mokykloje be konsultacijų, atlieka ir kitas funkcijas: prevencinę, apie kurią daugelis mokytojų pamiršta, šviečiamąja ir tiriamąją, kai gillinasi į mokyklos psichologinę atmosferą, pavyzdžiui, atlieka tyrimus dėl priklausomybių mokykloje arba siekia išsiaiškinti, kokia yra situacija dėl patyčių. Todėl tiesioginiam kontaktui, t.y. konsultacijoms su vaikais, tėvais ar mokytojais, psichologui mokykloje lieka tik 20 darbo valandų. Tad vienai Vilniaus, Kauno ar kito didesnio miesto mokyklai, turinčiai daug mokinių, tai išties šiek tiek absurdiškas skaičius. „Yra mokyklų, kurios turi net po du psichologus, pavyzdžiui, Vilniaus Balsių progimnazija. Yra mokyklų, kurios supranta, kad vienas mokykloje dirbantis psichologas yra nepajėgus padėti visai mokyklai. Kai kuriose mokyklose poreikis turėti psichologą yra didžiulis. Visam Vilniui yra skirta viena Pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT). Tai kiek tada vaikas, kurio mokykloje nėra psichologo, turi laukti, kol jam bus paskirta konsultacija? Vaikui kartais tenka laukti net pusę metų, kad jis galėtų patekti pas psichologą Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje. Todėl kalbame apie milžinišką psichologinių paslaugų trūkumą“, – „Lietuvos žinioms“ teigė S. Girdzijauskienė. Psichologo etatas gali būti kuriamas mokykloje, kurioje mokosi nuo 301 iki 600 mokinių, esant galimybei – ir mažesniam mokinių skaičiui. O jei mokykla neturi psichologo, tokią pagalbą teikia Pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) specialistai. Ar būtina, ar yra galimybė steigti mokykloje psichologo etatą, sprendžia mokyklos vadovas kartu su mokyklos steigėju, dažniausiai tai – savivaldybės taryba.

Skaityti daugiau

Doktorantu seminarasMaloniai kviečiame į tradicinį psichologų doktorantų seminarą „Po artimojo savižudybės: pagalbos poreikis ir (ne)siekimo veiksniai“, kuris vyks 2016 m. gegužės 2 d. (pirmadienį) 15 val. VU Filosofijos fakulteto konferencijų salėje (201 a.). Skelbimas

Seminaro pranešėja – VU Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedros doktorantė Odeta Geležėlytė. Seminaro moderatorius – doc. dr. Evaldas Kazlauskas.
 
Vilniaus universiteto Psichologų doktorantų seminaruose jaunieji tyrėjai skaito paskaitas apie savo vykdomų mokslinių tyrimų problematiką, pristato savo teorinių ir empirinių tyrimų rezultatus. Tai puiki galimybė susipažinti su Vilniaus universiteto psichologijos katedrose vykdomų mokslinių tyrimų kryptimis ir psichologijos mokslo naujienomis.

Seminarą organizuoja VU Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedra.

Renginio kontaktinis asmuo:
Evaldas Kazlauskas
Tel.: 8 5 2667602
El. paštas:

Skaityti daugiau

norkus coverNorkus Nepasiskelbusi imperijaLeidykla „Kritika“ Kijeve išleido Sociologijos katedros prof. habil. dr. Zenono Norkaus monografijos „Nepasiskelbusioji imperija. Lietuvos Didžioji Kunigaikštija lyginamosios istorinės imperijų sociologijos požiūriu“ (Vilnius: Aidai, 2009) vertimą į ukrainiečių kalbą:

Зенонас Норкус. Непроголошена імперія: Велике князівство Литовське з погляду порівняльно-історичної соціології імперій [Монографія] / Пер. з лит. Петро Білинський, наукова редакторка Олена Русина, мапи та генеалогічна таблиця Дмитра Вортмана. – Київ: Критика, 2016. – 440 с., бібл., мапи, іл.   

Knygos leidybą  parėmė Lietuvos Respublikos Užsienio reikalų ministerija ir Harvardo universiteto (JAV) Ukrainos tyrimų institutas (Ukrainian Research Institute).

Daugiau informacijos

Skaityti daugiau

Jankauskas Platonas virselisBalandžio 28 d. 15 val. kviečiame dalyvauti VU Filosofijos fakulteto Filosofijos katedros prof. Skirmanto Jankausko monografijos „Platonas: filosofavimas grožio akivaizdoje“ pristatyme. Skelbimas.

Renginyje dalyvauja Vytautas Ališauskas, Jūratė Baranova ir Skirmantas Jankauskas.
Moderatorius – Naglis Kardelis.

Pristatymas vyks VU Filosofijos fakulteto 201 aud.
Daugiau informacijos apie monografiją – čia.

Kontaktinis asmuo:
Renata Bikauskaitė
Tel.: +37052667617
El. paštas:

Skaityti daugiau

judesysKviečiame dalyvauti savęs pažinimo per judesį seminare „Improvizacija – būdas būti čia ir dabar“.

Kai sugebame atsipalaiduoti nuo savo rūpesčių, planų ir nepasitikėjimo, kai atveriame akis dabarčiai, prieš mus atsiveria turtai. Daugybė pasaulių, pro kuriuos ėjome ir nematėme. Improvizacija moko juos prisijaukinti.

Seminare mokysimės įsiklausyti į tai, kas vyksta mūsų viduje ir aplink mus, ir tai paversti šokiu. Tyrinėsime judesių šaltinius ir stebėsime, kas vyksta, kai leidžiame gimstantiems judesiams skleistis ir mus vesti. Mokysimės leisti improvizacijai įnešti daugiau laisvės ne tik į judesį, bet ir į kasdienį mūsų gyvenimą. Skelbimas – parsisiųsti

Seminarą veda psichologas dr. Donatas Noreika.
Seminaras vyks gegužės 7 d., šeštadienį, 10.00-17.30 val. (8 ak. val.) VU Sveikatos ir sporto centro aerobikos salėje (Saulėtekio al. 2). Kaina – 48 Eur, VU darbuotojams – 24 Eur, VU studentams – 12 Eur (jeigu nėra išnaudotas šių metų psichologinių paslaugų kompensavimo limitas).

Prašome registruotis ir iki gegužės 3 d. sumokėti dalyvio mokestį. Kadangi dalyvių skaičius ribotas, vietą rezervuosime tik susimokėjusiems už seminarą.

Daugiau informacijos:
VU Psichologinio konsultavimo ir mokymų centras
Universiteto g. 9/1, 116 kab.
tel. 852687254
el. p.:

Skaityti daugiau

2016 ChildrenThe Summer School ‘Children at the Heart of Human Rights’, organized by the University of Geneve in the cooperation with the international Institute of the Rights of the Child, is a unique opportunity for students and young professionals to engage with leading experts in a dynamic scientific interdisciplinary environment. It is the perfect academic and professional preparation experience for those students interested in children’s rights and international human rights organizations.

The course is shaped to bring out the best of current issues in the international debate on children’s rights studies and policies. It will examine these issues with an interdisciplinary perspective and investigate different international legal instruments such as the UN Convention on the Rights of the Child and other human rights treaties and standard-setting instruments. This programme is characterized by a deep dive into the following:

  • the interplay between theory and practice in the field of children's rights;
  • the international perspective promoted by the lecturers from different regions of the world;
  • field visits to several UN Agencies, international humanitarian organisations and NGOs, located in Geneva.

The blending of all these features will favour a vibrant, challenging and fruitful interactive learning atmosphere.

More information

Skaityti daugiau

karjera vu fsfMielas studente! 

Ieškai informacijos apie studijas ar nori gauti patarimą, kaip spręsti studijų metu iškilusias problemas? Tau kyla įvairūs studijų organizavimo ir pasirinkimo klausimai? Nori sužinoti apie asmeninės karjeros valdymo galimybes?

Tuomet ši informacija Tau gali būti naudinga – nuo šių metų balandžio mėn. VU Filosofijos fakultetas dalyvauja pilotiniame VU Studijų direkcijos projekte „Studentų akademinis konsultavimas“, skirtame padėti studentams susigaudyti kartais sudėtingame studijų procese ir atrasti tinkamiausius kelius į profesinę sėkmę.

Skaityti daugiau

Labas rytas Lietuva 2016 04Vilius Bartninkas, Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto absolventas, šiuo metu Kembridžo universitete studijuojantis antikinę filosofiją doktorantūros pakopoje, teigia, kad abiturientams verta svarstyti apie studijas šiame prestižiniame universitete, kuriame šiuo metu pirmojoje pakopoje mokosi apie 70 lietuvių.

„Sąlygos skiriasi, bet tie, kurie pasirenka studijuoti Lietuvoje, nepraleidžia šanso. Jei pakankamai intensyviai dirbs, turės galimybę vėliau papulti į Kembridžą. Yra ne viena tokia istorija – viskas priklauso nuo asmeninės ambicijos bei noro“, – sakė jaunuolis, lygindamas studijas Vilniaus universitete ir Kebridže.

Kaip Kembridžo universiteto privalumus doktorantas iškelia aukštus mokymosi standartus ir motyvaciją. Dar vienas šio universiteto Anglijoje pranašumas prieš kitus – švietimo įstaiga turi visus studentams reikiamus šaltinius: turtingas bibliotekas, kompetentingus dėstytojus, finansinius resursus tyrimams.

Filosofiją studijuojantis jaunuolis paragino abiturientus, kurie ruošiasi brandos egzaminams, rinktis studijas, kurios atskleistų jų prigimtinius talentus. Doktorantas skatina būsimus studentus klausytis savo pačių norų ir nesivaikyti populiarių specialybių.

Pilnas interviu su Kembridžo universiteto doktorantu – LRT TELEVIZJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“.

Informacinis pranešimas parengtas pagal LRT.lt informaciją

Skaityti daugiau
Puslapis 186 iš 273
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos