Apie
Agnė Šimkienė lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos bakalauro laipsnį įgijo 2006 m. Lietuvos edukologijos universitete. 2009 m. baigė magistrantūros „Švietimo kokybės vadyba“ studijas, o daktaro laipsnį įgijo 2017 m. Daktaro disertacijos tema „Lietuvos ir kaimyninių šalių lietuvių tautybės paauglių tautinio identiteto raiška ir edukacinės formavimo(si) prielaidos“ (Socialiniai mokslai, Edukologija).
Mokslinių tyrinėjimų sritys: įtraukusis, daugiakultūrinis ugdymas aukštojoje ir bendrojo lavinimo mokykloje, bendrųjų ir dalykinių kompetencijų įgijimas ir ugdymas, tautinio tapatumo formavimasis paauglystėje, kalbos ugdymo didaktika.
Dėstomi dalykai: Pedagogika (Vilniaus universitetas, nuo 2020 m., bakalauro studijos, lietuvių kalba). Inclusive Education (Lietuvos edukologijos universitetas, 2018 – 2019 m., bakalauro studijos, anglų kalba); Kalbinio raštingumo ir komunikavimo ugdymas 2: Skaitymo ir rašymo technologijos (Vilniaus universitetas, nuo 2019 m., bakalauro studijos, lietuvių kalba); Kalbinio raštingumo ir komunikavimo ugdymas 4: kalbos pažinimo didaktika (Vilniaus universitetas, nuo 2019 m., bakalauro studijos, lietuvių kalba). Ankstyvojo raštingumo ugdymas (kalbinis ir socialinis ugdymas) 1: Kalbinis ugdymas (Vilniaus universitetas, nuo 2019 m., bakalauro studijos, lietuvių kalba). Integruoto ugdymo turinio pagrindai (Vilniaus universitetas, nuo 2019 m., bakalauro studijos, lietuvių kalba).
ORCID |
Adresas: Universiteto g. 9, 411 kab. LT-01513 Vilnius.
Telefonas: +370 5 266 7625
Priėmimo laikas: Iš anksto susitarus per TEAMS, el. paštu ar 407 kab.
Publikacijos
Lietuvos akademinėje elektroninėje bibliotekoje (eLABa) registruotos publikacijos
Nuoroda į Agnės Šimkienės publikacijų sąrašą
Svarbiausios mokslinės publikacijos (nuo 2016)
Nedzinskaitė-Mačiūnienė, Rasa; Juškevičienė, Agnė; Daunienė, Eglė. On the way to collective professionalism: a systematic review on the effect of lesson study on teachers’ professional development // Sodobna pedagogika =Journal of contemporary educational studies. Ljubljana. ISSN 0038-0474. 2021, vol. 72, no. 3, p. 196-213.
Stonkuvienė, Irena; Juškevičienė, Agnė; Šabanovas, Simonas. The concept of quality of education: a view from Lithuania // ICERI2021 proceedings: 14th international conference of education, research and innovation, 8-9 November, 2021, online conference. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409345496. p. 7136-7143. (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). DOI:10.21125/iceri.2021.1604. [IATED digital library] [M.kr.: S 005, S 007] [Indėlis: 0,333] [Indėlis autoriniais lankais: 0,190
Meškauskienė, Asta; Juškevičienė, Agnė. The school microclimate that promotes pupils' school engagement: what is the teachers' role? // NTED 2021 : 15th annual international technology, education and development conference, 8-9 March, 2021 :conference proceedings. Valencia : IATED Academy, 2021. ISBN 9788409276660. p. 9475-9483. (INTED proceedings, ISSN 2340-1079). DOI: 10.21125/inted.2021.1983. [IATED digital library] [M.kr.: S 007] [Indėlis: 0,500] [Indėlis autoriniais lankais: 0,322]
Cicėnaitė-Milaševičiūtė, Akvilė Dominyka; Juškevičienė, Agnė. Pradinių klasių mokinių kalbinių gebėjimų ugdymas(is) taikant neurodidaktikos principus lietuvių kalbos pamokose // Švietimas: politika, vadyba, kokybė = Education policy, management and quality. Šiauliai : Scientia Socialis Ltd. ISSN 2029-1922. eISSN 2669-1159. 2020, vol. 12, no. 2, p. 58-76. DOI: 10.48127/spvk-epmq/20.12.58.
Lakkala, Suvi; Juškevičienė, Agnė; Česnavičienė, Jūratė; Poteliūnienė, Sniegina; Ustilaitė, Stasė; Uusiautti, Satu. Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas Lietuvoje: pagrindiniai mokytojų patiriami iššūkiai // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2019, t. 43, p. 37-56. DOI: 10.15388/ActPaed.43.3.
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta; Briška, Ilze; Juškevičienė, Agnė. Regioninės kultūros samprata rengiant mokytojus Latvijoje, Lietuvoje ir Norvegijoje: lyginamoji atvejo analizė // Acta paedagogica Vilnensia. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla. ISSN 1392-5016. eISSN 1648-665X. 2019, t. 43, p. 10-24. DOI: 10.15388/ActPaed.43.1. [CEEOL – Central and Eastern European Online Library; MLA]
Poteliūnienė, Sniegina; Ustilaitė, Stasė; Sabaliauskas, Stanislav; Česnavičienė, Jūratė; Juškevičienė, Agnė. Mokytojų patirtys įgyvendinant ugdymo turinį: mokytojas, kaip švietimo politikos dalyvis, mokyklos bendruomenės narys ir profesionalas // Pedagogika : Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija. ISSN 1392-0340. eISSN 2029-0551. 2019, t. 133, Nr.1, p. 78-104. DOI: 10.15823/p.2019.133.5.
Tyrimai
Projektinė veikla
Nacionaliniai projektai
Kalbos mokymasis – sėkmingos socialinės integracijos dalis: trečiųjų šalių piliečių ir asmenų be pilietybės lietuvių kalbos mokymo patirties ir turimų išteklių analizė (NR. PMIF-2.1.9-V-01).
Tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2020-2021.
Visuomenės poreikius atitinkančios virtualios kultūrinės erdvės vystymas (Nr. 02.3.1-CPVA-526-01-0003).
Ekspertė. Vykdymo laikotarpis: 2020 06-2021 06.
Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001).
Vadovė.
Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001) poveiklės „Inovacijų diegimas pedagoginės studijose“.
Koordinatorė.
Tęsk. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas 09.2.1-ESFA-V-727 priemonę „Mokytojų ir kitų švietimo sistemos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas“.
Stažuotojos vadovė. Vykdymo laikotarpis: 2019-2020.
Tarptautiniai projektai
Horizon 2020 Accelerating Digital Innovation in Schools through Regional Innovation Hubs and a Whole-School Mentoring Model“ — ‘iHub4Schools’. H2020-SC6-TRANSFORMATIONS-2020. Project Reference: 101004676. Pareigybės projekte – tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2020.
Teaching standard STEM topics with a key competence approach (Nr. 2020-l -DEO I -KA203 – 00567). ERASMUS+ KA2 projektas.
Lietuvos dalies vadovė ir tyrėja.
Inclusive Education: Socio-Psychological, Educational and Social Aspects (Nr. 2014-1-LT01-KA200-000595) ERASMUS+ KA2 projektas.
Koordinatorė ir tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2014 09 01-2017 09 01.
JANUS: e-Pedagogy and Virtual Reality Based Robotic Blended Education ERASMUS+ KA2 projektas.
Lietuvos dallies vadovė ir tyrėja. Vykdymo laikotarpis: 2021-2023.
ARQUS EUROPEAN UNIVERSITY ALLIANCE (Nr. 612247-EPP-1-2019-1-ES-EPPKA2-EUR-UNIV) pirmos veiklos „Galimybių mokytis, integracijos ir įvairovės plėtra“.
Vadovė ir ekspertė.
Užsakomieji tyrimai
Užsakomieji tyrimai (nuo 2016)
Dalykinių kompetencijų tobulinimo poreikio ir turinio analizė: kokybinio tyrimo ataskaita.
Kartu su Sabaliausku S., Poteliūniene S., Česnavičiene J. Pagal projektą „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ (Nr. 09.4.2-ESFA-V-715-02-0001). Vilnius. 2018.
Trečiųjų šalių piliečių ir asmenų be pilietybės lietuvių kalbos mokymo patirties ir turimų išteklių tyrimo ataskaita.
Pagal projektą „Kalbos mokymasis – sėkmingos socialinės integracijos dalis“ (NR. PMIF-2.1.9-V-01-001), finansuojamą Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Vilnius. 2020.
KITA AKADEMINĖ VEIKLA
Mokslo renginiai
Konferencijų organizavimas
Inclusive Education: Challenges and Opportunities.
Tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija.
Organizacinio komiteto pirmininkė. 2017 05 11-12 LEU.
Mokytojas šiandien ir rytoj: tarp realybės ir lūkesčių.
Tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2016 11 24 LEU.
Making Diversity Capital.
Tarptautinė konferencija.
Organizavimo partnerė. 2016 09 20-21 Laplandijos universitetas, Rovaniemi miestas.
Mokymosi priemonės XXI amžiuje: kūrimas ir taikymas.
Tarptautinė mokslinė konferencija.
Organizacinio komiteto narė. 2014 12 04 LEU.
International Conference on Education and New Developments.
Tarptautinė mokslinė konferencija. World Institute for Advanced Research and Science.
Mokslinio komiteto narė. 2015 06 12-2015 06 14 Ljubljana, Slovėnija.
International Conference on Education and New Developments.
Tarptautinė mokslinė konferencija. Institucija – World Institute for Advanced Research and Science (WIARS).
Mokslinio komiteto narė. 2014 06 28-30 Madrid, Ispanija.
Pranešimai mokslinėse konferencijose (nuo 2016)
Innovative Lecturer: Using Digital Tools in the Study Process.
Pranešimas kartu su Bilbokaite-Skiauteriene I., Sabaliausku S., Donieliene I. The 3rd Barcelona Conference on Education.
2022 09 20-23.
Supporting refugee learners from Ukraine in Lithuania: Teachers’ experiences.
Pranešimas kartu su Kaire S. Intercultural Conference. Intercultural Education on the Move: Facing Old and New Challenges.
2022 10 01-02.
Algorithms and Data.
Pranešimas kartu su Dagiene V., Jasute E. PBE 2021. STEMkey Workshop, Czech. Website: Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education – an international conference (cuni.cz).
2021 11 04-05.
Algorithms and Data.
Pranešimas kartu su Dagiene V., Jasute E. Conference „Market of Chemistry Teachers Ideas“.
Čekija. 2021 10 01-02.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kalbinis ugdymas: sunkumai ir jų įveika.
Pranešimas kartu su Bilbokaite-Skiauteriene I. X tarptautinė mokslinė konferencija “Socialinė gerovė tarpdisciplininiu požiūriu: įgalinimas, lygybė, įtrauktis”.
Vilniaus universiteto Šiaulių akademija (Lietuva). 2021 11 25-26.
Įtraukaus ugdymo link: kalbinių gebėjimų ugdymas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose.
Pranešimas kartu su Bilbokaite-Skiauteriene I. Tarptautinė mokslinė praktinė konferencija „Įtrauki visuomenė iššūkiu laikotarpiu: visų ar tik kai kurių įtrauktis?“.
Vilniaus kolegija (Lietuva). 2021 12 16.
The School Microclimate That Promotes Pupils’ School Engagement: What is the Teachers’ Role?
Pranešimas kartu su Meškauskiene A. 15th annual International Technology, Education and Development Conference. INTEND 2021.
2021 03 08-09.
Būsimųjų pedagogų tobulėjimo patirtys ir iššūkiai pedagoginės praktikos metu.
Pranešimas kartu su Makarskaite-Petkevičiene R. Mokytojų ugdymas XXI amžiuje: pokyčiai ir perspektyvos.
Šiaulių universitetas (Lietuva). 2020 11 27.
Šiuolaikinės pamokos profilis bendrųjų kompetencijų ir aktyviųjų mokymosi metodų kontekste. Kas verčia sunerimti? Ką reikia permąstyti?
IV-oji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija „Švietimas ir ugdymas, jungiantys bendruomenes“.
2020 10 09.
Expression of self-concept of pupils as cooperative learners.
Pranešimas kartu su Meškauskiene A. 7th International Online Conference „EDUCATION-CULTURE-SOCIETY (ECS)“.
2020 09 11-12.
Expression of Adolescent's School Engagement.
Pranešimas kartu su Meškauskiene A. 7th International Online Conference „EDUCATION-CULTURE-SOCIETY (ECS)“.
2020 09 11-12.
The Relationship of Adolescent Engagement in School and Their Achievements.
Pranešimas kartu su Meškauskiene A. 4-oji tarptautinė konferencija „Švietimo politika kultūriniuose kontekstuose: transmisija ir/ar transformacija“.
Vilniaus universitetas (Lietuva). 2020 11 07.
Regional cultural understanding in teacher education in Latvia, Lithuania, Norway: comparative analysis.
Pranešimas kartu su Siliņa-Jasjukeviča G., Briška I. 4-oji tarptautinė konferencija „Švietimo politika kultūriniuose kontekstuose: transmisija ir/ar transformacija“.
Vilniaus universitetas (Lietuva). 2020 11 07.
Stiprieji ir tobulintini mokyklų rizikos vertinimo ataskaitų turinio aspektai.
Išorinis vertinimas: taikau, reflektuoju, dalinuosi.
Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (Lietuva). 2019 06 26-27.
Ethno-Cultural Education: Intercultural and Social Integration of National Minorities.
Pranešimas kartu su Bartkevičiu R., Jucevičiūte-Bartkevičiene V. 42nd International Academic Conference.
Rome (Italija). 2018 09 10-13.
https://bit.ly/3W4Jj6C
Tauta tarp teritorinės ir psichologinės emigracijos.
Seimo ir Pasaulio lietuvių bendruomenės posėdis.
LR Seimas (Lietuva). 2018 04 25.
Differences of National Identity Between Teenage Girl and Teenage Boy.
2017 International Conference on Gender Studies. London Centre for Interdisciplinary Research.
Warsaw (Lenkija). 2017 07 01.
Narystė
Profesinėse asociacijose
Children's Identity & Citizenship European Association (CICEA) narė. http://www.cicea.eu/
(Member of Children's Identity & Citizenship European Association (CICEA). http://www.cicea.eu/)
Lietuvos socialinio emocinio ugdymo asociacijos narė. https://bit.ly/3X7w2vt
(Member of the Lithuanian Association for Social Emotional Education. https://bit.ly/3X7w2vt)
Redakcinėse mokslinių žurnalų kolegijose
Recenzuojamos mokslo leidinio „Pedagogika“ mokslo publikacijos.
Recenzuojamos mokslo leidinio „Acta paedagogica Vilnensia“ mokslo publikacijos.
Ekspertinė veikla
2022: Mokomojo leidinio „aikas: studijos, metodai ir labirintai“ (aut. I. Valantinaitė, L. Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė, V. Navickienė, E. Žalnieriūnienė, G. Gudzevičiūtė, G. Droessiger) recenzentė.
2020: Nacionalinio projekto “Visuomenės poreikius atitinkančios virtualios kultūrinės erdvės vystymas” ekspertė. Nr. 02.3.1-CPVA-526-01-0003. 2020.06-2021.0 Expert of the national project "Development of a virtual cultural space that meets the needs of society". No 02.3.1-CPVA-526-01-0003. 2020.06-2021.0
2019: Bendrojo ugdymo mokyklų išorinio rizikos vertinimo ataskaitų ekspertinis vertinimas. Užsakovas – Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra. Laikotarpis: 2019 m. balandžio – birželio mėn. Expert evaluation of external risk assessment reports for general education schools. Commissioned by the National School Assessment Agency. Period.
2019: Bendrojo ugdymo mokyklų išorinio rizikos vertinimo ataskaitų ekspertinis vertinimas. Užsakovas – Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra. Laikotarpis: 2019 m. balandžio – birželio mėn.
2018: Ustilaitė, S., Jonynienė, V., Lazauskas, A., Adomaitis, R., Bumbulienė, Ž., Fatkulina, N. Lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai paauglystėje: patarimai mokytojui. LR Švietimo ir mokslo ministerija.
2017-2020: Tarptautinio ERASMUS+ projekto (2017.02.27 –2020.02.27) TEACHup – TEACHer Upskilling Policy Experimentation (Nr. 58948-EEP-1-2016-2-BE-EPPKA3-PI-POLICY) ekspertė.
Mokslo populiarinimo veikla
Interviu
Kodėl jie nori tapti mokytojais? (Naujienų portalas Kaunodiena.lt)
https://bit.ly/3IESA23 [2021.08.19]
Pranešimai ir pasisakymai Lietuvos žiniasklaidoje
Švietimo kokybės samprata: egzaminų rezultatai – „tik statistika“, daug svarbesnė mokinio pažanga. (Žinių portalas 15min.lt)
https://bit.ly/3Xn25Hp [2022.02.10]
Kaip siekti švietimo kokybės, kai visi ją supranta skirtingai? (Naujienų portalas bernardinai.lt)
https://bit.ly/3iscB1n [2021.11.11]
Kita
Narrative pedagogy: ideas for teacher professional development. School Education Gateway. Europe's online platform for school education.
https://bit.ly/3CKsNSy [2019.08.01]
Reikšmingiausi pasiekimai
Nacionaliniai ir tarptautiniai apdovanojimai
Daktaro disertacija „Lietuvos ir kaimyninių šalių lietuvių tautybės paauglių tautinio identiteto raiška ir edukacinės formavimo(si) prielaidos“ (Socialiniai mokslai, Edukologija) Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos pripažinta geriausia 2017 m. Edukologijos krypties disertacija.
Save
Save
Save
Save
Save