Be kategorijos

STEAM centro Vilniuje projektas 3

Atnaujintose buvusio Planetariumo patalpose, pačioje Vilniaus širdyje, 2025 m. duris atvers didžiausias Lietuvoje – Vilniaus universiteto Metodinis STEAM ugdymo centras. Edukacinės veiklos lankytojų čia lauks net aštuoniose skirtingose laboratorijose ir Žvaigždžių salėje. Ši erdvė kuriama bendradarbiaujant Vilniaus universitetui ir Vilniaus miesto savivaldybei.

Akronimas STEAM apima gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths). Tikimasi, kad dalyvavimas STEAM centro veiklose prisidės prie mokinių sudominimo šių sričių mokslais bei pasiekimų gerinimo, praktinių gebėjimų stiprinimo, kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijų, reikalingų sėkmingai profesinei karjerai ugdymo, paskatins mokinius konkrečiau domėtis gamtos ir tiksliaisiais mokslais ir rinktis šių krypčių studijas.

Daugiau apie Vilniaus universiteto Metodinį STEAM ugdymo centrą galite sužinoti - https://steamlt.lt/vilnius/

Skaityti daugiau

books classroom close up 1
 
Pedagogų kompetencijų tobulinimo ir plėtros centras savo veiklą plėtoja bendradarbiaudamas su VU padaliniais rengiant ir įgyvendinant  kompetencijų tobulinimo programas.
 
Mokytojų profesiniam augimui siūlomos seminarų temos: Pedagogo bendrųjų kompetencijų tobulinimui; Gamtos mokslų dalykų mokytojams; Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams; Socialinių ir humanitarinių dalykų mokytojams; Matematikos ir informatikos mokytojams.
 
Skaityti daugiau

ped2
 
VU Filosofijos fakultetas suteikia galimybes pedagogų profesinei karjerai siūlydami įvairias studijų programas. 
 
Norintys tapti mokytojais gali rinktis net iš kelių studijų krypčių:
 
Dalyko pedagogikos studijų programos tikslas - parengti kompetentingus bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų pedagogus, gebančius kurti ugdymo aplinką, grįstą pedagoginės veiklos ir ugdomosios srities mokslinių tyrimų rezultatais. Atnaujintos programos studijose kuriama papildoma pridėtinė vertė - ugdoma kompetencija identifikuoti paauglių ugdymo(si) problemas bei gebėti nukreipti tolimesniems sprendimams pasitelkus ugdymo paramos tinklą. 
Daugiau informacijos apie Dalyko pedagogikos studijų programą
 
Gretutinių studijų programa Dalyko pedagogika skirta Vilniaus universiteto bakalauro pakopos studentams, norintiems greta savo pagrindinės studijų krypties programos įgyti profesinę pedagogo kvalifikaciją, suteikiančią teisę dirbti mokyklose dalyko mokytojais.
Šią studijų programą gali rinktis studentai, kurių studijuojamos studijų programos susijusios su bendrojo ugdymo mokyklų mokomaisiais dalykais. Studijuodami šią programą, studentai įgyja reikalingas teorines žinias, vertybines nuostatas, gebėjimus bei praktinius įgūdžius, leisiančius kūrybiškai dirbti dalyko mokytojais ir atlikti su pedagogine veikla susijusias funkcijas įvairių tipų bendrojo ugdymo mokyklose. Studentams, sėkmingai užbaigusiems  programą, suteikiama profesinė dalyko pedagogo kvalifikacija.
Daugiau informacijos apie Dalyko pedagogikos gretutinių studijų programą
 
Mokyklos pedagogika – metus trunkanti profesinių pedagoginių studijų (PPS) programa, skirta asmenims turintiems aukštąjį universitetinį išsilavinimą, atitinkantį bendrojo lavinimo mokyklose mokomus dalykus ir norintiems įgyti profesinę pedagogo kvalifikaciją, suteikiančią teisę bendrojo ugdymo mokyklose dirbti dalyko mokytojais.
Studijuodami šioje programoje studentai įgyja reikalingas teorines žinias, vertybines nuostatas, gebėjimus bei praktinius įgūdžius, leisiančius kūrybiškai dirbti dalyko mokytojais ir atlikti su pedagogine veikla susijusias funkcijas įvairių tipų bendrojo ugdymo mokyklose. Studentams, sėkmingai užbaigusiems šią PPS programą, suteikiama profesinė dalyko pedagogo kvalifikacija.
Daugiau informacijos apie Mokyklos pedagogikos studijų programą
 
Vaikystės pedagogikos studijos skirtos siekiantiems pažinti vaikystės fenomeną, suprasti vaiko vystymosi ir ugdymo procesus, įgyti asmeninių ir specialiųjų gebėjimų, leidžiančių padėti kiekvienam vaikui pasiekti ugdymosi sėkmę.
Studijų programos tikslas – parengti pedagogą, kuris gebėtų kūrybiškai veikti savo profesijos lauke, vadovaudamasis naujausiais mokslo pasiekimais, inovatyviomis technologijomis ir asmeninėmis nuostatomis bei pasirengusį kokybiškai ugdyti vaikus pagal pasirinktą Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos arba Pradinio ugdymo pedagogikos specializaciją.
Daugiau informacijos apie Vaikystės pedagogikos studijų programą
 
Edukologijos studijų magistro programa skirta rengti aukštos kvalifikacijos  švietimo kultūros specialistus, įsisavinusius švietimo situacijos analizės teorinius ir empirinius principus ir metodus, gebančius įgytas žinias ir įgūdžius originaliai, savarankiškai plėtoti, gilinti ir taikyti edukacinėje mokslinėje ir praktinėje erdvėje. Ši švietimo ir kultūros studijas jungianti šaka analizuoja švietimo ir ugdymo klausimus kintančioje kultūroje, o taip pat kultūrinio ugdymo problematiką šiuolaikinio švietimo sąlygomis.
Daugiau informacijos apie Edukologijos studijų programą
 
Modulio studijos pedagogams:
 
Pedagogo kvalifikaciją turintys asmenys gali įgyti papildomų kompetencijų pradinio ugdymo srityje rinkdamiesi Pradinio ugdymo modulio studijas. Ši programa suteikia mokslinį pagrindą integruoti pradinio ugdymo mokyklinių dalykų mokslo bei didaktines žinias, kurios įgalina pedagogą kurti vaikams patrauklų, individualizuotą ir diferencijuotą ugdymo turinį. Šio modulio studijų turinys padės pedagogams išmokti taikyti įvairias ugdymo strategijas, technologijas ir ugdymosi aplinkas, kurti ir išbandyti ugdymo veiklas, teikti mokymosi pagalbą kiekvienam vaikui. Studijos grindžiamos naujausiais tyrimais, inovatyviomis švietimo technologijomis ir aktyviomis besimokančiojo veiklomis.
Daugiau informacijos apie Pradinio ugdymo modulio studijas
 
Projektas „Tęsk“ suteikia galimybę įgyti pedagogo kvalifikaciją, papildomą specializaciją ar gauti pagalbą pirmus metus dirbant ugdymo įstaigoje. Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama projektą „Tęsk“ kartu su projekto partneriais numato vykdyti pedagoginių studijų ir kompetencijų tobulinimo programas, suteikiančias dalykines ar pedagoginės specializacijos kompetencijas ir teisę dirbti atitinkamo dalyko ar pedagoginės specializacijos mokytoju / pedagogu.
Daugiau informacijos apie projektą „Tęsk“
Skaityti daugiau

Culturally Diverse Approaches to Learning Mathematics and Computational Thinking (No. NPHZ-2018/10063)

Projekto laikotarpis: nuo 2018-05-01 iki 2020-08-31

Finansavimo šaltinis: Nordplus Horizontal

Skaityti daugiau

Scaffolding Computational Thinking – Enchancing Nordic Teacher Education/2019 (No. NPHZ-2019/10157)

Projekto laikotarpis: nuo 2019-05-15 iki 2020-10-01

Finansavimo šaltinis: Nordplus 2019 Development

 
 
Nordplus 2019 logo
 
 
Skaityti daugiau

14343 19cd353f0d6b1c267a5b42b7dc08b718Mokslinių tyrimų projektas: Ekonominio poveikio priemonės rūkymo prevencijoje

Projekto vykdytojas: Vilniaus universitetas

Projekto trukmė: 24 mėn.

Rūkymas yra antras pagal sukeliamą išvengiamų mirčių ir negalios skaičių elgsenos rizikos veiksnys pasaulyje (GBD Tobacco Collaborators, Lancet, 2017). Išlaidos sveikatos priežiūrai gydant su rūkymu susijusias ligas, sudaro 467 mljrd. $ (PGP) arba 5.7 proc. visų globalių sveikatos išlaidų. Ekonominiai kaštai, įskaitant ne tik išlaidas sveikatos priežiūrai, bet ir dėl rūkymo atsiradusį nedarbingumą, sudaro 1852 mljrd. $ (PGP) (Goodchild, 2018). 

Lietuvoje kasdien rūkančių gyventojų dalis siekia 20 proc. Su rūkymu susijęs standartizuotas mirtingumo rodiklis 2015 m. Lietuvoje siekė 500/100 tūkst. gyventojų (ES šalių vidurkis –320/100 tūkst. gyv.) (WHO HFA-DB, 2018). Globali ligų, susijusių su rūkymu, našta Lietuvoje sudaro iki 1/5 visų ligų naštos (IHME, 2018).  

Pristatomo projekto tikslas  yra identifikuoti užsienio šalyse pasiteisinusias ekonomines rūkymo prevencijos priemones, tinkamiausias vykdyti rūkymo prevenciją atskirose tikslinėse socialinėse grupėse Lietuvoje. 

Tarpdisciplininio projekto, apimančio ekonomikos, sociologijos, visuomenės sveikatos ir teisės, sritis, vykdymo metu bus: 

  • atlikta   ekonominių  rūkymo  prevencijos  priemonių  skirtingose  socialinėse  grupėse sisteminė apžvalga ir lyginamoji analizė;
  • sukurta ekonominių rūkymo prevencijos priemonių atviros prieigos duomenų bazė;
  • atliktos fokusuotos grupinės diskusijos su ekspertais ir jų rezultatų analizė;
  • atliktas reprezentatyvus visuomenės nuomonės tyrimas ir jo rezultatų analizė;
  • parengti ir pristatyti pasiūlymai Lietuvos sprendimų priėmėjams tiek nacionaliniame, tiek savivaldybių lygmenyse.
Skaityti daugiau

ES VU logoStudentų mokslinės vasaros praktikos projektas

„Politinės LDK filosofijos tyrimai: Jono Kormano 1684 m. paskaitų transkripcija ir komentarai“ (DOTSUT- 434 (09.3.3-LMT-K-712-15-0134)

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.3.3-LMT-K-712 priemonės „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ lėšomis.

Projekto pradžia 2019-07-01, pabaiga 2019-08-31

Projekto vadovas: Živilė Pabijutaitė

Projektą vykdo: Studentė Vesta Šiaudvytytė

Projekto santrauka: 

Teikiamo projekto tikslas - transkribuoti ir komentuoti Vilniaus jėzuitų akademijos Etikos – politikos katedros profesoriaus Jono Kormano kurso dalį – politinės filosofijos paskaitas (VUB F.3, b. 2056).

Plečiantis Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) paveldo moksliniam pažinimui, ypatingą svarbą įgyja politinės minties tyrimai: būtent pastaroji formavo valstybinę savimonę, veikė teisinę valstybės sandarą, dažnai lemdama konkrečius istorinius įvykius, viešojo gyvenimo procesų pakilimus ir nuosmukius. Iki šiol apie XVII a. pabaigos politinės minties brandą buvo sprendžiama pagal literatūros bei istorijos srities veikalus, nagrinėjant realių įvykių logiką, rečiau – teisinius aktus. Šio šaltinio tyrinėjimai užpildytų rimtą spragą Lietuvos istorijos, edukacinio, filosofinio ir politinio paveldo tyrimuose. Tai bus pirmasis minėtam autoriui, pradėjusiam beveik 100 metų trukusį politikos dėstymo Vilniaus universitete periodą, skirtas darbas. Taigi, siekiama naujo indėlio į lituanistiką bei tarptautinę žinių apykaitą, tyrinėjant senojo Vilniaus universiteto kultūrinio – politinio poveikio zoną. Siekiamas projekto rezultatas - Jono Kormano paskaitų, skaitytų Vilniaus univesitete 1684 m. (VUB F.3, b. 2056; p. 317-348), transkripcija su komentarais. Transkripcija ir jos komentarai tarnaus kaip būsimos tyrimų ir šaltinių monografijos "Politinė Vilniaus jėzuitų filosofija XVII-XVIII a." struktūrinė dalis.

 

Skaityti daugiau

ES VU logoStudentų mokslinės vasaros praktikos projektas

„Descartes'o cogito kaip 'subjekto mirties' filosofinė prielaida Merabo Mamardašvilio fenomenologinėje estetikoje“
(DOTSUT- 422 (09.3.3-LMT-K-712-15-0097)

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.3.3-LMT-K-712 priemonės „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ lėšomis.
 
Projekto pradžia 2019-07-01, pabaiga 2019-08-31 

Projekto vadovas: prof. Jūratė Rubavičienė

Projektą vykdo: Studentė Kristina Baranovaitė

Projekto santrauka: 
Projekto tikslas – pagilinti studento mokslines kompetencijas per žymaus gruzinų filosofo Merabo Mamardašvilio estetikos tyrimus bei išplėsti  moderniosios gruzinų filosofijos refleksiją šiuolaikiniame Lietuvos akademiniame diskurse. Studijuojami originalūs filosofo Merabo Mamardašvilio veikalai "Paskaitos apie Proustą" , "Mąstymo estetika" (rusų kalba) ir kt. bei rašomas mokslo tiriamasis darbas lietuvių kalba. 
Skaityti daugiau

ES VU logoStudentų mokslinės vasaros praktikos projektas

„Trauminis stresas ir onkologinė liga“ (DOTSUT- 437 (09.3.3-LMT-K-712-15-0135)

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.3.3-LMT-K-712 priemonės „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ lėšomis.
 
Projekto pradžia 2019-07-01, pabaiga 2019-08-31 

Projekto vadovas: prof. Evaldas Kazlauskas

Projektą vykdo: Studentė Miglė Rudytė

Projekto santrauka: 
Įgyvendinant šį studento vasaros praktikos projektą bus keliamos studento mokslinių tyrimų atlikimo kompetencijos, atliekant tyrimus psichotraumatologijos tematika. Studento praktikos metu bus atliekamas onkologine liga sergančių asmenų trauminio streso reakcijų tyrimas. Praktikos metu bus tobulinamos trauminio streso mokslinių tyrimų kompetencijos aktyviai vykdant mokslinę veiklą, analizuojant mokslinę literatūrą, mokantis naujų tyrimo metodų ir duomenų analizės būdų, atliekant empirinį trauminio streso reakcijų tyrimą.
Skaityti daugiau
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos