FSF įvykiai

Sabolius1Visuomenė keičiasi ir su tuo vis iš naujo permąstoma švietimo sistema. Disciplininis mokymasis, egzaminai, rezultatai – tai pagrindiniai švietimo sistemos įrankiai. Tačiau ar nereiktų pažvelgti į mokymosi procesą kiek kitaip – jauną žmogų formuoti, kaip laisvą, savarankišką, gebančią pasirinkti asmenybę, atliepti skirtingus mokinių poreikius ir priimti, kad kiekvienas yra skirtingas. Mokytojo vaidmuo šiame procese tampa itin reikšmingas. Jis ne tik turi lydėti mokinį per visą tai, bet ir būti sąmoningas savo ir mokinio atžvilgiu. Apie tai kalba VU Filosofijos fakulteto mokslininkai Kristupas Sabolius ir Sandra Kairė bei Martyna Vilutytė, būsima pedagogė, studijuojanti Vaikystės pedagogikos bakalauro studijų programoje Vilniaus universitete.

Skaityti daugiau

DSC05245 copyVU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų institutas pradėjo vykdyti GEM (Empower Girls to Embrace Their Digital and Entrepreneurial Potential) (Grant agreement for an action with multiple beneficiaries. Nr. LC-01380173 (Girls4STEM-2019), Directorate-General for Communications Networks, Content and Technology) projektą, kurio tikslas – sudaryti galimybes atsiskleisti mergaičių skaitmeninio raštingumo ir verslumo gebėjimų potencialui STEM veiklose.

Skaityti daugiau

Henry Diab 2015 copyDoc. dr. Henry Diab, ilgametis Lundo universiteto Kalbų ir literatūros centro studijų direktorius, arabų kalbos ir Vidurio Rytų ekspertas, Erasmus+ programos su ne Europos sąjungos šalimis koordinatorius. Yarmouk ir Jordanijos universitetų apdovanotas pagyrimo raštais už indėlį į dvišalio bendradarbiavimo tarp universitetų skatinimą ir stiprinimą. Nuo 2016 m. dr. H. Diab dirba Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institute. Su dr. Diab kalbėjomės apie arabų kalbą, literatūrą ir kodėl yra svarbu mokytis bei suprasti arabų literatūrą, kalbą ir kultūrą XXI amžiuje.

 

Skaityti daugiau

Miglė1aVU Filosofijos fakulteto psichologijos magistro studentė Miglė Marcinkevičiūtė turėjo galimybę studijų metu įgytas kompetencijas išbandyti studentų mokslinių tyrimų projekte „2016-2019 m. Lietuvoje įvykusių savižudybių psichologinės autopsijos duomenų analizė“. Vadovaujama Suicidologijos tyrimų centro mokslininkės profesorės Danutės Gailienės Miglė atliko kokybinę įvykusių savižudybių psichologinės autopsijos duomenų analizę, pasitelkiant specialią kompiuterinę kokybinių duomenų analizės programą atlas.ti.
Skaityti daugiau

Vaiku universitetasCOVID-19 viruso sukeltos krizės metu viena dažniausiai iškildavusių temų – nuotolinis mokymasis. Viešoje erdvėje dalytasi patirtimi, iššūkiais ir patarimais, skirtais mokytojams, dirbantiems šioje netradicinėje mokymosi erdvėje, tačiau daug rečiau buvo keliamas klausimas apie pačius mokinius ir jų poreikius bei sunkumus. Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai, reaguodami į naujus mūsų visuomenei kylančius iššūkius, subūrė tarpdisciplininę mokslininkų komandą ir pradėjo įgyvendinti projektą „Nuotolinis vaikų ugdymas pandemijos dėl COVID-19 metu: grėsmės bei galimybės ekosisteminiu požiūriu“.
 
„Projekto stiprybė yra tai, kad žiūrima iš įvairių disciplinų: iš medicinos ir klinikinės psichologijos – į vaiko fizinę ir psichikos sveikatą, iš raidos psichologijos – į skirtingo amžiaus vaikų poreikius, iš edukacinės psichologijos bei edukologijos – į vaiko mokymosi sėkmę plačiąja prasme, iš socialinių mokslų perspektyvos, socialinio darbo žvelgiama į vaiko socialinę aplinką, pagaliau net iš kriminologijos – į elektroninėje erdvėje patiriamas patyčias ir apskritai saugumą internete“, – pabrėžia projekto vadovė Psichologijos instituto profesorė dr. Roma Jusienė.
Skaityti daugiau
Puslapis 82 iš 264
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos